پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 خرداد 1390 - 22 May 2011


معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور با تشريح جزئيات کارنامه کنکور کارشناسي ارشد سال 90 گفت: در سال جاري حدود 300 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که مي توانند از 5 خرداد اقدام به انتخاب رشته کنند.
دکتر سيدجلال طباطبايي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارنامه اوليه آزمون کارشناسي ارشد سال 90 فردا بعدازظهر اول خرداد در سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان مي توانند با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگيري و يا مشخصات شناسنامه اي وارد سايت شده و کارنامه اوليه خود را مشاهده کنند.
وي با اشاره به ترکيب کارنامه داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد سال 90، گفت: کارنامه از دو بخش تشکيل شده که بخش آن مشخصات اوليه فردي داوطلب و معدل کارشناسي داوطلب درج شده است. چنانچه معدل فرد، صحيح و قابل تاييد از سوي داوطلب باشد بايد آن بخش را انتخاب کرده و در صورتي که معدل فرد اشکال داشته باشد بخش معدل و محل اخذ مدرک کارشناسي را انتخاب کرده و بايد اقدام به ويرايش معدل کند.
جلوگيري از ادامه تحصيل فرد به دليل مغايرت در معدل کارشناسي
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور تاکيد کرد: داوطلبان بايد توجه داشته باشند که حتماً بايد معدل صحيح را در اين قسمت وارد کنند چرا که اگر در آينده مشخص شود که مغايرت معدل وجود داشته و فرد حقيقت را کتمان کرده از ادامه تحصيل فرد جلوگيري خواهد شد.
وي با اشاره به بخش دوم کارنامه کنکور کارشناسي ارشد سال 90 اظهار داشت: در بخش دوم کارنامه اطلاعات رشته اي فرد درج شده است که در اين قسمت ابتدا نمره اکتسابي و يا نمره خام داوطلب درج شده است. اين نمره از 33/33 - تا 100 + نمره دهي شده است و رقم صفر نشان دهنده عدم پاسخ به سئوالات بوده و رقم منفي نشان دهنده تعداد جواب غلط بيشتر از جواب صحيح است.
نمره کل فرد از مجموع 80 درصد آزمون کتبي و 20 درصد معدل کارشناسي
طباطبايي اضافه کرد: در قسمت بعدي کارنامه، گرايش فرد و نمره کل فرد درج شده است که از مجموع 80 درصد آزمون کتبي و 20 درصد معدل کارشناسي و يا دوره هاي ديگر پس از همتراز سازي مشخص شده است.
وي گفت: همچنين در قسمت هاي ديگر رتبه داوطلب در سهميه، رتبه داوطلب بدون سهميه، آخرين رتبه مجاز در رشته هاي غير از پيام نور و نتيجه در رشته هاي غير از پيام نور و موسسات غيرانتفاعي مشخص شده است که اين ها نشانگر مجاز بودن به انتخاب رشته است.
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بخش ديگري از کارنامه کنکور ارشد سال 90 گفت: در بخش انتهاي کارنامه وضعيت انتخاب رشته داوطلب به صورت دو عبارت "مجاز هستند" يا "مجاز نيستيد" مشخص شده است.
اعلام زمان بندي انتخاب رشته براي داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد سال 90
وي افزود: داوطلبان پس از رويت کارنامه خود در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته مي توانند در موعد مقرر اقدام به انتخاب رشته کنند. به داوطلبان اکيداً توصيه مي شود دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنند و فرم پيش نويس مندرج در صفحه 173 دفترچه شماره 2 يا انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنند و بر اساس علاقمندي و شرايط خاص دانشگاهها آن را تکميل کرده و سپس به انتخاب رشته اقدام کنند.
طباطبايي با اشاره به زمان بندي انتخاب رشته براي داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد سال 90 گفت: داوطلبان از تاريخ 5 خرداد تا 9 خرداد فرصت دارند که انتخاب رشته خود را انجام دهند.
حدود 300 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند
وي گفت: سال گذشته 220 هزار نفر و در سال جاري حدود 300 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که از اين ميان 75 هزار نفر در رشته هاي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاهها و مراکز آموزش عالي پذيرفته مي شوند. بيشترين پذيرش با 31 هزار نفر در گروه علوم انساني و کمترين پذيرش در رشته هاي دامپزشکي و پزشکي است.
معاون سازمان سنجش تاکيد کرد: داوطلبان دقت کنند که نحوه گزينش بر اساس گزينش متمرکز، بورسيه غيرنظامي، شرايط خاص، نيمه متمرکز، بورسيه نظامي و آموزش محور خواهد بود و لازم است داوطلبان اطلاع داشته باشند که آموزش محور بدين مفهوم است که داوطلبان نيازي به گذراندن واحد پايان نامه عملي ندارند و به جاي آن سمينار و پروژه خواهند داشت و ارتباطي با اشتغال در مراکز آموزشي و يا انتخاب به عنوان مدرس ندارد.
تغيير رشته به هيچ عنوان امکان پذير نيست
وي افزود: به داوطلبان توصيه مي شود با توجه به دفترچه شماره 2 يا انتخاب رشته، شرايط خاص هر دانشگاه يا رشته محل را از نظر خوابگاه، موقعيت دانشگاه و ديگر شرايط را به دقت مطالعه کنند و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند چرا که پس از ثبت انتخاب رشته در سايت سازمان سنجش آموزش کشور، تغيير رشته به هيچ عنوان امکان پذير نيست.
طباطبايي تاکيد کرد: دريافت کد 15 حرفي دليل بر صحت انتخاب رشته است.
به گزارش مهر، کنکور کارشناسي ارشد سال 90 در 142 کد رشته امتحاني و در روزهاي 27 تا 29 بهمن ماه برگزار مي شود و 870 هزار نفر در اين آزمون شرکت کردند.

تگ ها مجازين کنکور کارشناسي ارشد

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی