پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          18 دی 1390 - 08 January 2012


روش گزینش علمی در کنکور 91 آزاد
معدل کل برای دانش آموختگی

دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان پذیرفته شده در کنکور سراسری 91 این دانشگاه، جزئیات حداقل معدل برای دانش آموختگی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انتقال و جابجایی دانشجویان ممنوع است بنابراین از آنجایی که پذیرفته شدگان باید تا پایان مقطع تحصیلی در همان واحد یا مرکز دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند به تحصیل ادامه دهند، لازم است داوطلبان در انتخاب محل دانشگاهی و رعایت اولویت مورد علاقه خود دقت کنند.

حداقل معدل برای دانش آموختگی

حداقل معدل کل دوره جهت فراغت از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره 12 است و چنانچه کمتر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمی شود و فقط گواهی گذراندن دروس دوره اعطا می شود، همچنین افراد مشمول در صورت عدم کسب معدل کل 12 در پایان دوره به عنوان دانشجوی اخراجی به وظیفه عمومی معرفی می شوند.

روش گزینش علمی

گزینش علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نمره کل و نمره تراز دروس تخصصی داوطلب در رشته های انتخابی به این شرح صورت می گیرد.

به هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت و به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد و به سؤالات بدون جواب نمره ای تعلق نمی گیرد اما در مورد داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی، نمرات آزمون و سوابق تحصیلی تراز می شود.

نمرات خام هر درس بر منحنی طبیعی نمرات داوطلبان منطبق شده و نمرات تراز هر درس تعیین و نمره تراز دروس تخصصی و دروس عمومی در هر زیرمجموعه با توجه به ضرایب دروس محاسبه می شود.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از داوطلبان با استفاده از سهمیه پذیرفته می شوند، بنابراین، ظرفیت دانشگاه همانند سالهای گذشته به طریقی افزایش داده می شود تا به میزان پذیرش داوطلبان عادی لطمه ای وارد نشود.

به گزارش مهر، آزمون رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد در روزهای 15 و 16 تیر ماه 91 و آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی 29 تیرماه 91 برگزار می‌شود.
نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود و حدود 350 تا 400 هزار نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد.

تگ ها روش گزینش علمی کنکور 91 آزاد

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی