پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          26 مهر 1391 - 17 October 2012



باید فرایند گزینش دانشجو طولانی شود

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه نباید داوطلبی که 12 سال تحصیل کرده تنها در یک نصف روز مورد سنجش قرار گیرد، به وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش در این باره اشاره کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از مهر حسین نادری منش درباره آخرین وضعیت حذف کنکور در سال 93 درباره فرایند فعلی کنکور و غربالگری داوطلبان برای نشستن روی صندلیهای پرطرفدار، اظهار داشت: وقتی تعداد کمی صندلی داشته باشیم و متقاضی فراوان باشد باید فرایندی مثل غربالگری ملاک گزینش و سنجش داوطلب برای انتخاب وجود داشته باشد اما نکته اینجا است که نباید تمام توان یک فرد بعد از 12 سال تحصیل در یک نصف روز سنجیده شود.

وی ادامه داد: همین فرایند یک روزه موجب ایجاد اضطراب می شود حتی ممکن است روز کنکور فرد مریض شود یا بلد نباشد تست بزند از این رو این روش مناسبی برای غربالگری به شمار نمی آید و لازم است فرایند غربالگری در زمان طولانی تری انجام شود.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، به عنوان مثال می توان یک سری از درسهای سه آخر دبیرستان را درسهای اصلی فرض کرد و آزمونهای این درسها را مثل امتحانات نهایی، ملی کرد همچنین نمرات این درسها را در مجموعه ای جمع کرد که به داوطلب رتبه ای دهد و بر اساس آن می توان برای فرد یک نمره ای در نظر گرفت؛ از سوی دیگر دانش آموز هم در سالهای اول تا سوم دبیرستان به صورت هدفمند هدایت می شود.

نادری منش تاکید کرد: این موضوع مستلزم آن است که آموزش و پرورش حاضر شود چنین آزمونهایی برگزار و شرایط آن را فراهم کند. سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش باید به این نتیجه برسند که غربالگری در نصف روز حذف شود، بنابراین شاید بتوان گفت که همه از دبیرستان برای پذیرش در دانشگاه درس می خوانند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه هدف این بود که این نصف روز حدف شود، ادامه داد: اگر فرد از سال اول دبیرستان یعنی سالهای تحصیلی 89-90 برای پذیرش در کنکور درس بخواند تا به سال 93 برسد و طی این سه سال اگر غربالگری صورت گرفته باشد می توان گفت که کنکور حذف شده است البته باید این موضوع را از آموزش و پرورش پیگیری کرد که آیا این موارد را در پیش گرفته است یا نه.

وی در توضیح این موضوع اشاره کرد که سوابق تحصیلی در واقع همان غربالگری محسوب می شود و وقتی آزمون را برداریم، سه سال آخر دبیرستان غربالگری به شمار می آید.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در واقع خروجی آموزش و پرورش ورودی وزارت علوم به شمار می آید و ما نمی توانیم به آموزش و پرورش بگوییم چه کاری انجام دهد اما اگر قرار باشد غربالگری را تغییر دهیم باید به نحوی انجام شود که تنش نداشته باشیم و فرد روی صندلی که شایسته اش است، بنشیند.

تگ ها فرایند گزینش دانشجو

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی