پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          26 آذر 1391 - 16 December 2012



مهلت ثبت نام کنکور  92 تا 27 آذر ماه  تمدید شد


سنجش و آموزش


پرتال دانشگاهی به نقل از ˈحسین توکلیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون موفق به انجام ثبت نام در آزمون سراسری 92 نشده اند ترتیبی داده شد تا داوطلبان بتوانند تا ساعت 24 روز دوشنبه، 27 آذرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی آمار ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 92 را تا ظهر امروز، 25 آذر ماه را بیش از 750 هزار نفر ذکر کرد.

ثبت نام آزمون سراسری سال 92 از 16 آذرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و قرار بود امشب به پایان برسد.

توکلی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 و سال های بعد از آن گرفته اند اما اطلاعات آنها در فایل آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص بوده و موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشده اند، می توانند در فاصله زمانی 30 بهمن تا سوم اسفند 91 با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود برای شرکت در آزمون سراسری 92 اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه تهیه کارت اعتباری ثبت نام آزمون سراسری علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، از طریق باجه های پستی و خودپردازهای بانک صادرات نیز امکانپذیر است به داوطلبان توصیه کرد، ترجیحا از روش های اینترنتی و الکترونیکی برای خریداری مدارک ثبت نام آزمون سراسری استفاده کنند.

به گفته مشاورعالی سازمان سنجش، بیش از 90 درصد داوطلبان کنکور سال گذشته، دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام آزمون را از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش تهیه کرده اند.

وی هزینه ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری در یکی از گروه های آزمایشی پنجگانه شامل علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی را 106 هزار ریال ذکر کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 علاقه مند به گزینش در رشته های دانشگاه پیام نور یا موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشند، ضمن علامتگذاری در بند 42 تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام، باید مبلغ 58 هزار ریال دیگر نیز پرداخت کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان علاقه مند به گزینش در دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز لازم است علاقه مندی خود را از طریق علامت گذاری در بند 43 تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام اعلام کرده و مبلغ 29 هزار ریال نیز بپردازند.

توکلی در مورد داوطلبانی که قصد دارند یکی از گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کرده و در آزمون آنها شرکت کنند، نیز گفت: این داوطلبان نیز باید علاوه بر اعلام علاقه مندی خود در تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام برای شرکت در آزمون یکی از این گروه ها، مبلغ 106 هزار ریال دیگر نیز بابت هزینه ثبت نام رشته امتحانی دوم پرداخت کنند.

وی به داوطلبان توصیه کرد، قبل از تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام، نسبت به تکمیل فرم پیش نویس اقدام کنند و پس از اطمینان از صحت آنها، اطلاعات مورد نظر را در تقاضانامه نهایی وارد کنند.



**متقاضیان رشته های دانشگاه آزاد هم باید در سایت سنجش ثبت نام کنند

توکلی با بیان آنکه در سال 92 فقط یک آزمون برای داوطلبان دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برگزار می شود، افزود: براساس مصوبه اخیر کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو، ثبت نام و پذیرش دانشجو در رشته محل های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی آینده، ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین داوطلبان رشته های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است تا روز دوشنبه 27 آذرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری سال 92 اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش تاکید کرد که در این مرحله، داوطلبان رشته های دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت وجه اضافی یا اعلام علاقه مندی به این رشته ها در تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام آزمون سراسری ندارند و در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری، علاقه مندی خود به گزینش در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را از طریق سایت سازمان سنجش، مشخص خواهند کرد.

به گفته توکلی، پذیرش داوطلبان علاقه مند به کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری سال 92 که در دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) درج شده است و همچنین شرایط و ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 92 (دفترچه شماره 2) درج خواهد شد، صورت می گیرد.

مشاورعالی سازمان سنجش، ضمن توصیه به داوطلبان برای ثبت نام در مهلت تمدید شده برای ثبت نام در آزمون سراسری سال 92، یادآور شد: چنانچه داوطلبان به هر علت نتوانند در مهلت مقرر برای ثبت نام در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام کنند، می توانند در فاصله زمانی 30 بهمن تا سوم اسفندماه 1391 با ورود به سایت سازمان سنجش، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: زمان مشاهده و ویرایش احتمالی اطلاعات ثبت نامی داوطلبان کنکور نیز از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه درنظر گرفته شده که داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، پس از مشاهده اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی، درصورت نیاز نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: پس از اتمام مهلت ویرایش، از چهارم اسفند ماه 92 امکان هیچگونه تغییر و تصحیحی در فرم ثبت نامی داوطلبان وجود نخواهد داشت.

مشاورعالی سازمان سنجش اضافه کرد: امسال نیز همچون آزمون سال قبل، داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند(دیپلمه های نظام جدید سال 84 و بعد از آن)، سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد و با تاثیر مثبت در نمره کل آنها اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد، آن دسته از داوطلبانی که تا روز دوشنبه، 27 آذر ماه موفق به دریافت سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش نشوند تا پایان بهمن ماه فرصت دارند این سوابق را تهیه کنند و در فاصله زمانی که برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی دیگر داوطلبان درنظر گرفته شده است با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش، ثبت نام خود را انجام دهند.

توکلی گفت که نتایج اولیه آزمون تمام داوطلبان کنکور 92 به صورت کارنامه تنظیم می شود و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

آزمون سراسری سال 1392 در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، 6 و 7 خرداد ماه و صبح روز شنبه، 8 تیر ماه 92 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.




تگ ها کنکور کنکور92 ثبت نام ثبت نام کنکور ثبت نام کنکور92 تمدید مهلت ثبت نام کنکور92 تمدید مهلت ثبت نام کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی