پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          30 بهمن 1391 - 18 February 2013








نحوه ثبت‌نام و  شرایط دانشگاه آزادی ها



مهلت ثبت‌ نام مجدد از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال 1392 دانشگاه‌ها و موسسات


آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان مقرر یعنی آذر ماه موفق به ثبت نام نشده‌اند و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آن دسته از داوطلبانی که در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده‌اند از امروز دوشنبه 30 بهمن آغاز می‌شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا،‌ اظهار کرد: ثبت‌نام‌ متقاضیان شرکت‌ در کنکور برای‌ دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم(شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاهها،دانشگاه آزاد، پیام‌ نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ سال 1392 از روز دوشنبه 30 بهمن آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز پنجشنبه 3 اسفند پایان‌ می‌پذیرد.

وی ادامه داد:‌ داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مذکور برای شرکت در آزمون سراسری 1392 ثبت نام و یا در صورت ثبت نام نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند. بر این اساس داوطلبانیکه قبلا ثبت نام کرده‌اند باید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و درصورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند.

نحوه ثبت‌نام داوطلبان فاقد سوابق تحصیلی

وی با تاکید بر اینکه آندسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند، اظهار کرد: داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند اجازه ویرایش اطلاعات خود را داشته اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.

همچنین در خصوص نحوه اعلام علاقمندی به پذیرش در دانشگاه آزاد از کلیه داوطلبان، در زمان توزیع کارت شرکت در جلسه آزمون سراسری سال 1392 از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی لازم صورت میگیرد.

ثبت‌نام متقاضیان دانشگاه آزاد

توکلی تاکید کرد:‌ ازآنجاکه داوطلبان علاقمند به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد باید براساس ضوابط در آزمون سراسری سال 1392 ثبت‌نام و شرکت کنند، بنابراین این دسته از داوطلبان که تا این تاریخ در کنکور ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند از امروز تا 3 اسفند به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت نام در آزمون اقدام کنند.

وی با اشاره به آن دسته از داوطلبان که در آذر ماه در کنکور ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت:‌ داوطلب‌ متقاضی‌ شرکت‌ در آزمون‌ باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان برای تهیه کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز و دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری اقدام کند و در زمان تعیین شده در کنکور 92 شرکت کند.

وی ادامه داد:‌ آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را بر اساس نظام جدید آموزش متوسطه از سال 1384 تا 1391 اخذ نموده و یا می‌کنند در صورتی که اطلاعات آنان در بانک اطلاعاتی ارائه شده از سوی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد و یا ناقص بوده باشد باید براساس اطلاعات خواسته شده در تقاضانامه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند،د بدیهی است در صورت تأیید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی برای آنان اعمال می‌شود.

شرایط و مدارک ثبت‌نامی

مشاور سازمان سنجش با اشاره به نحوه ثبت‌نام در کنکور گفت، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های کلیه دوره‌ها منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است از روش پرداخت اینترنتی اقدام کنند. داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 106 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) اقدام کنند.

وی افزود:‌ چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 106 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد. منظور از ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی بدین صورت می‌باشد، که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود.

چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی باشد، باید نسبت به پرداخت مبلغ 58 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کند.

وی با اشاره به نحوه اعلام علاقمندی به پذیرش در دانشگاه آزاد، گفت:‌ از کلیه داوطلبان در زمان توزیع کارت شرکت در جلسه آزمون سراسری سال 1392 از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهند پذیرفت.

توکلی در خصوص مدارک لازم برای ثبت‌نام به فایل عکس اسکن شده و کارت اعتباری شامل شماره پرونده و رمز ورود اشاره کرد و گفت:‌ دانش‌آموزان ‌سال‌ آخر متوسطه‌ و دیپلمه‌های‌ سنوات‌ قبل‌ نظام ‌قدیم ‌آموزش‌ متوسطه‌، فارغ‌التحصیلان‌ و دانش‌آموزان‌ دوره‌ پیش‌دانشگاهی ‌نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ شرکت‌کننده‌ در کنکور باید فرم‌ شماره‌ 2 مندرج‌ در صفحه 43 ‌ دفترچه‌ راهنما را از محل‌ خط‌چین‌ جدا نموده‌ و پس‌ از تکمیل‌ و تأیید کلیه‌ مندرجات‌ فرم‌ مذکور توسط دبیرستان‌ یا هنرستان‌ و یا مرکز پیش‌دانشگاهی‌ محل‌ تحصیل‌ و یا نواحی ‌و مناطق‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ آن را برای اقدامات بعدی نزد خود نگهداری نمایند.

وی ادامه داد: هر داوطلب‌ می‌تواند بدون‌ توجه‌ به‌ نوع‌ دیپلم‌ و یا نوع‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌دانشگاهی‌ و تنها بر اساس‌ میزان‌ علاقه‌مندی‌ خود به‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌، منحصراً در یکی‌ از پنج‌گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و یا زبان‌های خارجی‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ شرکت‌ کند.

به گفته توکلی، پذیرش داوطلبان دانشگاه آزاد براساس ضوابط آزمون سراسری انجام می شود لذ اداوطلبان منحصرا مجازبه ثبت نام و انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی وفنی یا علوم تجربی ویا علوم انسانی) می باشند.

آزمون سراسری سال92 در صبح و بعداز ظهر روزهای پنجشنبه ششم تیر، جمعه هفتم تیر و صبح شنبه هشتم تیر برگزار خواهد شد.






تگ ها کنکور کنکور92 شرایط ثبت نام کنکور92

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی