پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 تیر 1392 - 22 June 2013


پذیرش ۶۳ درصد داوطلبان کنکور ۹۲ در دانشگاه‌ها و  افزایش ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو در کنکور ۹۲، از پذیرش ۶۳ درصدی داوطلبان این آزمون خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از فارس، ابراهیم خدایی معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری این سازمان به مناسبت برگزاری آزمون سراسری سال 92 گفت: آزمون سراسری سال 92 در روزهای 6، 7 و 8 تیرماه با شرکت یک میلیون و 83 هزار و 571 نفر در 358 شهرستان و 14 کشور خارجی در 5 گروه آزمایشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: توزیع اینترنتی کارت شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به صورت اینترنتی آغاز و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند.

خدایی با اشاره به شرایط رفع نقص‌های احتمالی کارت‌های شرکت در آزمون، خاطر نشان کرد: داوطلب پس از مشاهده محتویات کارت اگر در قسمت‌های جنس، دین، زبان و معلولیت مشکلی دید باید حتما به باجه‌های رفع نقص مراجعه و بقیه موارد را از طریق پایگاه سازمان اصلاح کند.

وی همچنین درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون گفت: نتیجه اولیه این آزمون 12 مردادماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به صورت کارنامه قابل مشاهده است. همچنین داوطلبان در 17 مردادماه می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند. نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 92 نیز در 21 شهریورماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش در ادامه خاطرنشان کرد: در این آزمون یک میلیون و 223 هزار و 444 نفر در 2 یا 3 گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند. آمار شرکت‌کنندگان نسبت به سال 91، 18 هزار نفر افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: امسال آزمون سراسری همراه آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی انجام می‌شود. اما انتخاب رشته با استفاده از نتایج آزمون سراسری رأسا توسط خود این دانشگاه‌ها انجام خواهد شد و اطلاعیه‌ها بعد از آزمون از طریق پایگاه‌های اینترنتی دانشگاه‌ها صادر می‌شود.

خدایی با اشاره به افزایش 18 هزار نفری داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری نسبت به آزمون سال گذشته، گفت: رشته علوم تجربی با 57 هزار نفر بیشترین افزایش شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 92 را داشته و داوطلبان گروه علوم انسانی با کاهش 28 هزار نفری کمترین شرکت‌کننده را دارد.

وی افزود: از تعداد کل شرکت‌کنندگان این آزمون 59.24 درصد شرکت کنندگان خانم‌ و 40.58 درصد شرکت‌کنندگان را آقایان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: اولین گروه آزمایشی شرکت کننده در آزمون سراسری گروه علوم ریاضی و فنی هستند که با 251 هزار نفر صبح پنجشنبه 6 تیرماه آزمون خود را برگزار می‌کنند. از این تعداد 39 درصد خانم‌ها و 61 درصد آقایان هستند.

خدایی در ادامه گفت: در بعدازظهر پنجشنبه گروه آزمایشی هنر با 47 هزار نفر در آزمون شرکت خواهند که از این تعداد 66 درصد خانم‌ها و 34 درصد آقایان هستند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه با 507 هزار و 575 نفر بیشترین شرکت‌کننده را دارد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی 46 درصد داوطلبان کل آزمون سراسری سال 92 را تشکیل خواهند داد. 66 درصد شرکت‌کنندگان این گروه آزمایشی خانم‌ها و 34 درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

خدایی همچنین افزود: آزمون سراسری گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر روز جمعه 7 تیرماه برگزار می‌شود، 67 درصد داوطلبان خانم‌ و 33 درصد آقایان هستند.

وی تاکید کرد: آخرین گروه آزمایشی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 92 گروه علوم انسانی با 297 هزار نفر شرکت‌کننده است که از این تعداد 66 درصد خانم‌ و 34 درصد آقایان هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جوانترین و مسن‌ترین شرکت کننده آزمون سراسری سال 92، گفت: جوانترین داوطلب کنکور سال 92 آرمیتا فرید متولد سال 1378 چهارده ساله است که از شهرستان اصفهان در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است. مسن‌ترین شرکت‌کننده آزمون سراسری امسال سیدقاسم پیرو موسوی جلالی متولد سال 1316 هفتاد و شش ساله از شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان است.

* 63 درصد از داوطلبان کنکور 92 در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت نهایی آزمون سراسری سال 92 حدود  667 هزار و 960 نفر است که این ظرفیت شامل رشته‌های با آزمون و بدون آزمون است. از این تعداد 63 درصد شانس قبولی در کل دانشگاه‌ها را دارند که در نگاه جزئی شانس قبولی در گروه ریاضی و فنی 87 درصد، در گروه علوم تجربی 31 درصد، در گروه علوم انسانی 81 درصد، گروه هنر 43 درصد و زبان‌های خارجی 32 درصد است.

خدایی با بیان اینکه کمترین ظرفیت‌سازی در گروه علوم تجربی است، گفت: کمترین ظرفیت‌سازی در گروه علوم تجربی است که البته با همکاری وزارت بهداشت و با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد این گروه هم بالاتر از ظرفیت شرکت‌کنندگان ظرفیت دارد.

* افزایش 15 درصدی پذیرش دانشجو

وی همچنین درباره افزایش پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: افزایش پذیرش نسبت به سال گذشته 15 درصد بوده است که این 15 درصد به منزله افزایش 588 هزار نفر ظرفیت نسبت به سال گذشته است.

رئیس سازمان سنجش درباره فرآیند اجرایی برگزاری آزمون، تاکید کرد: درب حوزه‌ها در ساعات 7 صبح و 2.5 بعدازظهر بسته خواهد شد و شروع آزمون در ساعت 7.5 صبح و 3 بعدازظهر تعیین شده است. برگزاری آزمون در این ساعت‌ها لزوما به معنای شروع رسمی آزمون در این ساعات نیست و از این زمان فرم‌های نظرسنجی توسط داوطلبان پر می‌شود و سوالات از حوزه‌های فرعی خارج می‌شوند.

به گفته وی، تعیین زمان اضافه تا برگزاری آزمون یکی برای حفاظت آزمون و دیگری برای رفع مشکلات احتمالی برای داوطلبانی است که با تاخیر به محل آزمون می‌رسند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آزمون دارای دو دفترچه عمومی و اختصاصی خواهد بود که آزمون عمومی با 100 سوال در 75 دقیقه برگزار می‌شود و آزمون اختصاصی با توجه به گروه انتخابی تعداد سوالات و زمان متفاوتی خواهد داشت.

خدایی افزود: سوالات هم شخصی سازی شده و هم چیدمان‌های متفاوتی دارد و سطح دشواری آن مشابه سال 91 و با همان برآیند مفهومی است.

وی در پایان تاکید کرد: امسال سه بسته راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان پیش‌بینی شده که یکی راهنمای آنلاین است که در زمان انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد دیگری ویژه‌نامه انتخاب رشته چاپی است و در نهایت کتابی هم برای راهنمایی بیشتر متقاضیان برای انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

تگ ها پذیرش کنکور پذیرش در کنکور میزان سهمیه پذیرش در کنکور92 کنکور92

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی