پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          16 امرداد 1392 - 07 August 2013


آخرین سال برگزاری کنکور به شیوه فعلی و تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبان

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری تسنیم:
 
نمایندگان مجلس این ماده پربحث را با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.
طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها براساس مصوبه مجلس از کنکور ۹۴ اجرایی می‌شود و در سال اول اجرا تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبان به جز سوابق سال اول دوره متوسطه، حداقل ۲۵ درصد خواهد بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مورد بررسی قرار دادند و مواد دیگری از این طرح را به تصویب رساندند.

مجلسی‌ها با تصویب ماده ۸ این طرح، دولت را مکلف کردند هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بودجه سنواتی وزارتخانه‌های ذیربط منظور نماید.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده ۹ مقرر کردند که آئین نامه اجرایی این قانون توسط شورا تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بهارستان نشینان در ادامه این جلسه پس از بحث‌ها و برریس‌های بسیار ماده ۱۰ این طرح را اینچنین به تصویب رساندند:

این قانون از سال تحصیلی ۱۳۹۳ - ۱۳۹۴ در صورت اجرایی شدن تبصره ۵ ماده ۴ لازم‌الاجرا است.

نمایندگان مجلس این ماده پربحث را با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

همچنین ماده ۱۱ این طرح که تصریح داشت از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۹ آبان‌ماه ۱۳۸۶ لغو می‌شود، کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

در جریان بررسی ماده ۱۰ طرح مذکور، برخی از نمایندگان ابهاماتی را در مورد این ماده مطرح کردند چرا که در کمیسیون آموزش و تحقیقات و در ماده ۱۰ لحاظ شده بود که این قانون از سال تحصیلی ۹۳-۹۴ لازم‌الاجرا شود، اما برخی از نمایندگان با استناد به بند الف ماده یک طرح مذکور ابهاماتی را نسبت به ماده ۱۰ مطرح می‌کردند.

در بند الف ماده یک آمده است که نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطه سابقه تحصیلی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در ابتدا پیشنهاد حذف ماده ۱۰ را مطرح کرد و معتقد بود که اگر این قانون بخواهد در کنکور سال ۹۴ اجرا شود، از آنجایی که امکان برگزاری امتحانات ۳ سال آخر دوره متوسطه به صورت سراسری و نهایی مهیا نبوده و این امتحانات بدین صورت برگزار نشده، در حق متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها اجحاف می شود.

در نهایت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس پیشنهاد اصلاحیه ماده ۱۰ رامطرح کرد که نمایندگان با آن موافقت کردند و ماده ۱۰ به صورت فوق به تصویب رسید.

 در تبصره ۵ ماده ۴ طرح مذکور آمده است در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می‌باشند، حداقل ۲۵ درصد می‌باشد.

تگ ها برگزاری کنکور در سال های آینده شیوه جدید برگزاری کنکور کنکور93 شیوه برگزاری کنکور93

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی