پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 تیر 1393 - 22 June 2014


تاثیر قطعی 25درصد سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال 93



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به دو تغییر مهم در نحوه اعمال رتبه در کنکور سراسری سال 93 گفت: در آزمون امسال بحث گزینش علمی تاثیر قطعی 25 درصد سوابق تحصیلی برای مشمولان سوابق و همچنین نحوه اعمال سهمیه ایثارگران دو تغییر عمده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری کنکور سراسری سال 93 با اعلام این خبر افزود: امسال برای کلیه مشمولان سوابق تحصیلی تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی داریم. سال گذشته ما از هر داوطلب دو نمره داشتیم، یک نمره کل و یکی هم نمره کل به اضافه سوابق تحصیلی که در صورتی که هر کدام بالاتر بود آن اعمال می شد اما امسال دیگر این گونه عمل نمی شود.

وی افزود: امسال یک نمره کل داریم و سوابق تحصیلی 25 درصد و نمره آزمون 75 درصد است. سوابق تحصیلی شامل امتحانات کشوری است که در سراسر کشور برگزار شده و انتظار داریم که تاثیر این سوابق بر رتبه های آزمون امسال خود را نشان دهد .

خدایی درباره انتقادات برخی از داوطلبان درباره تاثیر سوابق تحصیلی گفت: برخی از داوطلبان معتقدند که یک نفر در سال 91 یک نفر در سال 89 دیپلم گرفته و درجه سختی و آسانی امتحانات متفاوت بوده است و از همین رو داوطلبان با مشکل مواجه می شوند اما ما برای رفع این مشکل درس به درس نمرات را در چهار سال پایانی فرد داوطلب تراز می کنیم و آن را با روش های علمی و آماری به گونه ای که اثر سختی و دشواری را از بین ببرد لحاظ می کنیم.

وی درباره قانون جامع ایثارگران و سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 93 گفت: قانون جامع ایثارگران در سال 91 پس از کش و قوس فراوان به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و دو تغییر در بحث استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگران در کنکور داشت.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس این قانون فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد هم که پیش از این در صورتی که سهمیه شاهد خالی می ماند از آن استفاده می کردند، حال این سهمیه برای کل ایثارگران شامل فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان و ایثارگران غیر از رزمندگان 20 درصد تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: حد نصاب های قبولی برای استفاده کنندگان از این سهمیه در علوم پزشکی از 75 درصد به 80 درصد رسیده و برای بقیه رشته ها حدنصاب 70 درصد است. البته جزئیات این سهمیه ها و چرخش سهمیه ای در دفترچه شماره 2 کنکور در زمان انتخاب رشته منتشر می شود.



تگ ها دو تغییر مهم در نحوه اعمال رتبه در کنکور نحوه اعمال رتبه در کنکور سراسری سال 93

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی