پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          25 خرداد 1395 - 14 June 2016


روش مطالعه ادبیات کنکور به سبک رتبه های برترکنکور
ادبیات در کنکور سراسری به علت اینکه اولین درس دفترچه آزمون و بیشترین ضریب؛ یعنی ضریب ۴ را دارد٬ در کنکور سراسری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تعداد تست در آزمون ۲۵ تست٬ زمان ۱۸ دقیقه و هر تست ۴۳ ثانیه. ادبیات مباحث متنوعی دارد که حالا با هم بررسی می کنیم.
آرایه: ۳ تست را به خود اختصاص می دهد که نیاز به یادگیری مفهوم آرایه٬ توجه کامل به تست و تمرین از طریق تست زنی به حد کافی دارد. وقتی سوال بیاید کدام آرایه در بیت زیر وجود ندارد٬ می توان با بررسی وجود آرایه های ساده ای مانند جناس٬ مراعات النظیر٬ تضاد و ... ٬ گزینه ای که این آرایه ها را ندارد٬ رد گزینه کرد. توجه کنیم که رد گزینه در همه مباحث ادبیات با توجه به نوع سوال می تواند مفید باشد.

تاریخ ادبیات: این مبحث هم ۳ تست به خود اختصاص می دهد که لازم است به درآمد ها٬ اعلام٬ توضیحات ابتدای دروس٬ حتی بیاموزیم ها٬ زبان فرسی و هر جا که حرفی مرتبط زده باشد٬ توجه کنیم. دوستان من بهتر است خیلی مطالب کدگزاری شود مثلا آثار نقاشی کما الملک با کلمه ((تمیز)) کد می شود چون حرف ابتدای هر اثر به هم وصل شود٬ این کد ایجاد می شود ولی بهتر است کدگردانی در خدمت مفهوم باشد چون نقاشی های کمال الملک بسیار ((تمیز)) و حرفه ای است.
لغت و املا: ۳ تست در کنکورلغت و ۲ تست املا. برای لغت٬ روش tick eight می تواند روش مناسبی باشد. بهتر است حداقل به لغات دشوار متن ها و آخر کتاب توجه شود. در معنی لغت راحت می توان کد ایجاد کرد به عنوان مثال کلمه ((بنان)) را که به معنای انگشت است را با ((بند انگشتی)) کد کرد و در بحث املا لازم است به کلمات املایی ای که در بیاموزیم ها٬ زبان فارسی و کلماتی که حروفشان از نظر آوایی مشابه هم هستند٬ مانند گزاردن و گذاردن٬ توجه خوبی داشته باشیم و لیستی کوتاه جهت مرور.
قرابت معنایی: معمولا ۹ تست می آید که بسیار قابل توجه است. روشی را می خواهیم برای شما بیان کنیم در بحث های تخصصی ادبی به اصل اقتدار متن معروف است. دوستان عزیز٬ از متن یا شعر٬ چیزی را برداشت کنید که از کلمات آن بر می آید و ذهنیت خود را که خارج از متن است به متن تزریق نکنید. با داشتن این نگرش و تمرین جهت افزایش درک ادبی به سادگی از پس این تست ها برخواهید آمد.
زبان فارسی: در اکثر موارد ۵ تست را شامل می شود. فقط از زبان فارسی سال سوم در کنکور تست مطرح می شود که شامل ۲۴ درس است و دروس ۱ ٬ ۲ ٬ ۳ ٬ ۴ ٬ ۹ ٬ ۱۳ و ۱۷ مهم ترینشان هستند. در کنکور معمولا یک تست تکواژ٬ یک تست واژه شناسی٬ یک تست اجزای جمله٬ یک تست گروه اسمی و یک تست ویرایش داریم.
امید واریم برای شما مفید واقع شده باشیم. مطالب دیگر ما را دنبال کنید. موفق تر باشید.
منابع قوی ادبیات:
ادبیات مصور تخته سیاه اثر استاد شاهین زاد
منابع تصویری استاد شاهین زاد آفبا

لینک منابع:

تگ ها ادبیات روش مطالعه ادبیات روش رتبه های برتر کنکور زبان فارسی

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی