پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          31 خرداد 1395 - 20 June 2016


۵ راه کار پاسخگویی به سؤالات درک مطلب عربی کنکور

۱- در اولین مرور، درک مطلب دشوار به نظر می رسد و برخی از کلمات و عبارات، نا آشنا هستند و گاهی داوطلب را گیج و عصبی می کنند. اما مطمئن باشید اگر پس از یک مطالعه کلی، برای بار دوم با دقت متن را مرور کنید(البته با مدیریت صحیح زمان)، مفهوم و محتوای کلی درک مطلب را درک خواهید کرد و در این صورت با اطمینان به سؤالات مربوطه به آن پاسخ می دهید.

۲- اگر پیام کلی متن را متوجه شوید معمولا دو یا سه سؤال درک مطلب، برای شما بسیار آسان و سطحی خواهد بود و اغلب یکی از ۴ سؤال مفهومی، گاهی ابهام بیشتری دارد. بنابراین متن را به دقت بخوانید و سعی نمایید یک مفهوم کلی از متن در ذهنتان به وجود آید، البته افزایش دامنه لغات نیز برای موفقیت در این بخش، ضروری است.

gallery_0__1448266802

۳- از ۹ سؤال مربوط به درک مطلب، ۵ سؤال مربوط به تجزیه و ترکیب و تشکیل(حرکت گذاری) می باشد. برای پاسخگویی به این ۵ سؤال باید به قواعد تسلط داشته باشید. هرچند درک کلی مفهوم متن و عبارات، در پاسخگویی به این بخش ها نیز ضروری است.

۴- رمز موفقیت در بخش درک مطلب به ویژه سؤالات مفهومی، دقت و تسلط لازم می باشد و این تسلط زمانی تقویت می شود که داوطلبان، متن های سال های قبل را مدام با دقت، مرور و بررسی نمایند.

۵- به شما اطمینان می دهم اگر دقت لازم را داشته باشید و به خود تلقین نکنید که درک مطلب، دشوار است، بهترین درصد را از همین بخش کسب خواهید نمود.

DVD های عربی کنکور با تدریس تصویری استاد ایاد فیلی





تگ ها پاسخگویی به سؤالات درک مطلب عربی کنکور عربی کنکور سؤالات درک مطلب عربی کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی