پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          20 بهمن 1395 - 08 February 2017


اعلام جزئیات سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۹۶/ چه کسانی باید سوابق ارائه کنند

جزئیات درج سوابق تحصیلی در کنکور ۹۶ برای انواع دیپلم اعلام شد و داوطلبان باید با توجه به آن میزان سوابق را در فرم ثبت نام درج کنند. ثبت غلط سوابق موجب متخلف شناخته شدن داوطلب می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دفترچه کنکور سراسری سال ۹۶ منتشر شد و داوطلبان می توانند در روزهای ۱۹ تا ۲۸ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرم ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کنند.

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۶ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای تمامی داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند حق ثبت نام در آزمون سراسـری سال ۱۳۹۶ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علـوم انسـانی و علوم و معارف اسلامی که از سال ۱۳۸۴ به بعد (سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۵) دیپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شـد.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ و انتخاب یکی از گزینه های اعلام شده با توجه به سال اخذ مدرک دیپلم خود، وارد محیط ثبت نام می شوند.

داوطلبان در مرحله اول ثبت نام باید با علامتگذاری یکی از گزینه های اعلام شده زیر وضعیت دیپلم خود را مشخص کنند.

گزینه ها شامل موارد زیر است :

۱) دارای دیپلم «ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «ادبیات و علوم انسانی» یا «علوم و معارف اسلامی» که در سال ۱۳۸۴ و پس از آن فارغ التحصیل شده ام.

۲) دارای دیپلم «ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «ادبیات و علوم انسانی» یا «علوم و معارف اسلامی» که در سال ۱۳۸۳ و قبل از آن فارغ التحصیل شده ام.

۳) دارای دیپلم «فنی حرفه ای»، «کاردانش»، «دیپلم تطبیقی امور بین الملل و غیرایرانی» یا «دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کاردانی» هستم.

۴) فارغ التحصیل نظام قدیم هستم.

آن دسته از دیپلمه های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خـود را طـی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ اخذ کرده اند نسبت به انتخاب گزینه ۱ اقدام کنند.

تبصره: داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر کـه مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنهـا بـه صورت نهایی، سراسـری و کشـوری برگزار شده است، باید همان فرآیند مشاهده سوابق تحصیلی برای دیپلمه های سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ ریاضـی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی را طی کنند.

دانش آموزان پیش دانشگاهی سال تحصیلی جاری که در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ فارغ التحصیل می شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون در تاریخ ۵ تیرماه ۱۳۹۶ مراجعه کنند.

داوطلبان باید پس از ورود به سایت سازمان و انتخاب یکی از گزینه های مورد ۱ و ۲ در قسمت مربوط به «دیپلمه سال  ۱۳۸۴ و بعد از آن و یا دیپلمـه سال ۱۳۸۳ و قبل از آن در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی هستم» با علامتگـذاری و تایید وارد مرحله دوم شوند.

تبصره: آن دسته از داوطلبانی که گزینه ۳ «دارای دیپلم فنی و حرفه ای و یا کار دانش؛ و دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کـاردانی هسـتم» را انتخاب کنند وارد مرحله تکمیل تقاضانامه ثبت نام می شوند.

در مرحله دوم داوطلب باید وضعیت مدرک پیش دانشگاهی خود را به شرح موارد اعلام شده زیر مشخص کند.

۱) دارای مدرک پیش دانشگاهی که در سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ فارغ التحصیل شده ام.

۲)  مدرک پیش دانشگاهی خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ دریافت می کنم.

۳)  دارای مدرک پیش دانشگاهی که سال ۱۳۹۰ و قبل از آن فارغ التحصیل شده ام.

۴)  دارای «مدرک پیش دانشگاهی تطبیقی امور بین الملل و غیرایرانی» و یا «در ستون نمره کتبی کارنامه فارغ التحصیلی نمره درج نشده» هستم.

۵) دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کاردانی هستم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارم.

آن دسته از داوطلبانی که یکی از گزینه های ۱، ۲ و یا ۳ را انتخاب می کنند، حسب مورد اطلاعات سوابق دیپلم یا سوابق پیش دانشگاهی آنان نمایش داده می شود.

بعد از این مراحل داوطلب باید به بخش ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ مراجعه و در مهلت مقرر ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه ۹۵ نسـبت بـه ورود شماره ۱۲ رقمی سریال اعتباری ثبت نام و کد سوابق تحصیلی اقدام کند تا صفحه مربوط به تقاضانامه ثبت نام در اختیار وی قرار بگیرد.

اطلاعات و سوابق تحصیلی که به تأیید داوطلب نیز رسیده قابل رؤیت بوده و داوطلـب امکـان هیچگونـه تغییـری در این اطلاعات را ندارد و تنها بایستی نسبت به تکمیل سایر قسمتهای تقاضانامه مطابق توضیحات اعلام شده اقدام کند.

در صورتی که تایید سال اخذ دیپلم  (۸۳ و قبل از آن) یا (۸۴ و بعد از آن) به غلط در ابتدای ثبت نام صورت گیرد داوطلب به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند پس از مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی باید صـحت اطلاعات خود را تایید کنند.

در صورت مشاهده مغایرت، باید گزینه «مغایرت دارد» را انتخاب کرده که در این صورت با عدم تایید اطلاعات خود باید برای پیگیری موضوع مغایرت اطلاعات (مغایرت های مربوط به دیپلم و یا پیش دانشگاهی) حداکثر تـا تـاریخ ۲۸ بهمن ۹۵ به سـامانه جمـع آوری اطلاعـات و سـوابق تحصـیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاههـا وزارت آموزش و پرورش به نشانی: http://dipcode.medu.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

ضمناً برای پیگیری موضوع مغایرت به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند و پس از رفع مغایرت برای ثبت نام در مهلت تعیـین شـده (۱۹ تا ۲۸ بهمن ۹۵) اقدام کند.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی