پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          12 تیر 1396 - 03 July 2017


آغاز توزیع کارت کنکور سراسری سال 96  / برگزاری آزمون در 15  و 16 تیر ماه 96

آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ در صبح و بعدازظهر پنج­شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ برگزار می شود و داوطلبان گروه های آزمایشی پنجگانه می توانند از امروز یکشنبه ۱۱ تیر کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، کارت شرکت در آزمون سراسری از روز یکشنبه ۱۱ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند به سایت سازمان سنحش مراجعه و با وارد کردن سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری (۱۶ رقمی) و نام خانوادگی و کدملی و سریال شماره شناسنامه نسبت به دریافت کارت پرینت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.

صدور یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت برای داوطلبان

با توجه به آمار علاقمندی داوطلبان در گروه های آزمایشی و آمار نهایی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت برای داوطلبان صادر شده که از این میان، تعداد ۶۵۷ هزار و ۸۸۳ کارت برای خواهران و ۴۳۵ هزار و ۸۳۴ کارت برای برادران صادر شده است و آزمون سراسری سال ۹۶ با این آمار برگزار می شود.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

کارت های‌ شرکت در آزمون برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال ۱۳۹۶ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه­ های رفع نقص کارت مندرج در جدول مربوطه مراجعه کنند.

نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

 کارت های‌ شرکت در آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۱۱ تیر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت.

داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه­ های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام کنند.

داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به این روش اقدام و بر اساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است. تمامی داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.

تذکر مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت­ نام اقدام کنند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

امکان برای داوطلبانی فراهم شده است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. داوطلبانی که اطلاعات خود را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم می توانند اطلاعات خود را بازیابی کنند.

محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

 محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون کلیه داوطلبان گروه ­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبان های ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند ۴۴ تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جداول محل رفع نقص اطلاعیه سنجش است.

لزوم رفع مغایرت های مندرجات کارت شرکت در آزمون

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی می‌باشند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۸ تیر ۹۶ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای فوق مشاهده کردند می توانند نسبت به ویرایش آنها اقدام کنند.

داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۶ شامل سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۶ تیر منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره ۱- داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد هستند و مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از سالهای ۹۱ الی ۹۵ اخذ کرده اند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ کارت شرکت در آزمون خود هستند با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت کرده اند در این مرحله هیچ گونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام نخواهد شد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۸ تیر ۹۶ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره ۲- در صورت مشاهده هرگونه مشکل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۸ تیر ۹۶  به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.

داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۲، ۶، ۸، ۹ و ۱۰ (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه‌شنبه ۱۳ تیر تا چهارشنبه ۱۴ تیر از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس­دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه پرینت کارت مراجعه کنند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جزء عکس داوطلب (اشتباه عکس) و ... است ضروری است از روز سه شنبه ۱۳ تیر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با بهمراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

تبصره: در صورتی که در این خصوص کارت داوطلب دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است ضروری است از روز سه شنبه ۱۳ تیر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

لزوم دریافت ۲ یا ۳ کارت ورود به جلسه برای علاقمندان هنر و زبان های خارجی

برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ انسانی‌ ، علوم‌ تجربی و زبانهای خارجی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ ۳۸ تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون‌ گروه هنر نیز جداگانه‌ صادر شده است‌.

این‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ هنر را نیز علاوه‌ بر پرینت کارت‌ شرکت در آزمون ‌گروه آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت ‌کنند. برای‌ این‌ قبیل‌ داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ که‌ لازم‌ است‌ داوطلب پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش دریافت کند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ انسانی‌، علوم‌ تجربی و هنر که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ نیز با گذاشتن‌ علامت‌ در ردیف‌ ۳۹ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون گروه زبانهای‌ خارجی‌ نیز صادر شده است‌.

این‌ دسته‌ از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرینت کارت‌ شرکت در آزمون گروه‌ آزمایشی‌ زبانهای‌ خارجی‌ را نیز علاوه‌ بر کارت‌ گروه‌ آزمایشی‌ مربوط‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ دارند. برای‌ این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ دو کارت‌ شرکت در آزمون صادر شده‌ است‌ که‌ لازم است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

برای‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضی شرکت در آزمون گروه های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ که علاقه‌مندی‌ خود را برای‌ شرکت‌ در گروه‌ هنر و همچنین‌ گروه‌ زبانهای‌ خارجی‌ با علامتگذاری‌ در ردیفهای‌ ۳۸ و ۳۹ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون (یک‌ کارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمایشی‌ اصلی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی یا علوم‌ تجربی‌ و یا علوم‌ انسانی‌ و دو کارت‌ دیگر به‌ ترتیب‌ برای‌ گروه‌ هنر و زبانهای‌ خارجی‌) صادر شده‌ است‌.

این‌ قبیل‌ از داوطلبان‌ باید پرینت هر سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری بوده و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت‌نام کرده‌اند علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط، باید به دروس اختصاصی بهیاری که در دفترچه شماره ۳ درج شده، پاسخ دهند.

برای این قبیل داوطلبان بر روی کارت شرکت در آزمون در قسمت بهیاری، کلمه «بلی» مشخص شده است.

داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌ که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و عنوان‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ نظام جدید آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی‌ (کد ۱۸) است با توجه‌ به‌ ضوابط‌، لازم‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصی‌ گروه‌ مذکور، درس ‌اصول، عقاید و فقه‌ را نیز امتحان‌ دهند.

به این داوطلبان توصیه‌ می‌شود که‌ به‌ مندرجات‌ برگ راهنما که‌ به همراه‌ کارت‌ شرکت در آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت‌ و پرینت است، توجه‌ کنند.

وضعیت‌ چنین‌ داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهینامه‌ دیپلم و دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌)، لازم ‌است‌ درس‌ اصول‌، عقاید و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقیقاً در برگ راهنمای‌ شرکت‌ در آزمون‌ مشخص‌ شده‌ است‌.

برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ یکی‌ از بندهای‌ ۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ و یا ۵ ردیف‌ ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری‌ کرده‌ و مدرک‌ مورد تایید از سازمان بهزیستی را نیز در زمان ثبت نام برای سازمان سنجش ارسال کرده‌اند در مقابل‌ عنوان‌ معلولیت‌ در کارت‌ شرکت در آزمون، نوع‌ معلولیت‌ درج‌ شده‌ است‌.

چنانچه‌ داوطلبی‌ یکی‌ از بندهای‌ مذکور را علامتگذاری‌ و مدرک ‌مورد تایید را نیز ارسال کرده ولی‌ در کارت‌ شرکت در آزمون وی عنوان معلولیت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ در یکی از روزهای سه‌شنبه ۱۳ تیر یا چهارشنبه ۱۴ تیر (روزهای قبل از آزمون) با به همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب‌ را سریعاً به‌ نماینده ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور مستقر در باجه رفع‌ نقص‌ براساس جدول اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ وی‌ مشخص‌ شود.

داوطلبان‌ مشمول‌ هر یک‌ از بندهای ۳ و ۴ مندرج در بند (ج) و همچنین بند ۱۰ مندرج در بند (د) لازم‌ است‌ قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ با مراجعه به باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاعیه وضعیت‌ خود را مشخص‌کرده ‌باشند، در حین‌ اجرای‌ آزمون‌ و بعد از آن‌ اقدامی‌ انجام‌ نخواهد شد.

از آنجا که‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ منحصراً آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ دارای مدرک‌ پیش‌ دانشگاهی‌ بوده‌ و یا دانش‌ آموز دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ هستند، مجاز به‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری ‌بوده‌اند، بنابراین‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ که‌ به‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی‌ راه‌ نیافته‌اند، مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ نیستند و در صورت‌ شرکت‌ در آزمون‌ از گزینش‌ نهایی‌ حذف‌ خواهند شد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته­ های ذیل به منظور شرکت در آزمون عملی می­بایست نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی جدول ذیل منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ تیر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک (۱) مجموعه از مجموعه‌های رشته‌های تحصیلی ذیربط برای شرکت در آزمون عملی اقدام می کنند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار ریال بابت هزینه آزمون عملی در هر یک از مجموعه‌های فوق به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ فوق اقدام کنند

داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقمند به شرکت در آزمون عملی دو/۲ مجموعه از مجموعه‌های رشته‌های تحصیلی ذیل هستند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰ هزار ریال بصورت اینترنتی اقدام کنند. عدم اعلام علاقمندی و عدم پرداخت هزینه آزمون عملی در تاریخ تعیین شده به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

 آزمون عملی برای داوطلبان متقاضی در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون به اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۸ مرداد در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد، مراجعه کنند.

آزمون عملی برای رشته‌های نقاشی ـ ارتباط تصویری ـ هنرهای تجسمی ـ طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری ـ کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی برگزار می شود.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت­نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده ­­اند، می­توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۲ هزار ریال بصورت الکترونیکی به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ تیرماه ۹۶ اقدام کنند.

توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه ­مندی از داوطلبان برای پذیرش در رشته­ های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه­های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس­های دانشگاه فرهنگیان  در مرحله انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی