پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          15 تیر 1396 - 06 July 2017


اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری در نیمه اول مرداد ماه 96

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری به صورت کارنامه در نیمه اول مردادماه منتشر خواهد شد و تاکنون دانشگاهها ۷۴۰ هزار نفر ظرفیت به ما اعلام کرده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی گروه علوم انسانی کنکور ۹۶ در دانشکده فنی حرفه ای دخترانه ولی عصر در جمع خبرنگاران افزود: چهل و هفتمین دوره کنکور سراسری در همه حوزه ها در سر وقت خود آغاز شده و تاکنون مشکلی به ما گزارش نشده است.

وی گفت: ۹۳۰ هزار داوطلب در این دوره از آزمون شرکت کرده اند که ۵۹ درصد آنها زن و ۴۱ درصد مرد هستند.

خدایی یادآور شد: از میان ۵ گروه آزمایشی کنکور ۹۶ گروه تجربی با ۵۸۰ هزار داوطلب بیشترین تعداد داوطلب را دارد و پس از آن گروه انسانی ۱۸۴ هزار داوطلب، گروه ریاضی  ۱۴۸ هزار داوطلب، گروه هنر با احتساب علاقه مندان ۶۱ هزار داوطلب و گروه زبانهای خارجی با احتساب علاقمندان سایر گروه ها ۱۱۹ هزار داوطلب دارند.

۱۸ تیر زمان اعلام کلید سئوالات

وی تاکید کرد: سئوالات آزمون در هر گروه آزمایشی ۲ ساعت پس از پایان آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و کلید اولیه یکشنبه ۱۸ تیرماه منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم شده و نیمه اول مردادماه از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و انتخاب رشته در نیمه دوم مردادماه انجام خواهد شد. نتایج نهایی نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی گفت: تاکنون ۷۴۰ هزار ظرفیت از سوی دانشگاهها به ما اعلام شده است که این میزان قطعا بیشتر خواهد شد. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد خواهد بود که البته پیش بینی می‌شود این دانشگاه نیز حدود ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت داشته باشد.

وی درباره چالش هایی که امسال کنکور سراسری ۹۶ با آن مواجه شده است، گفت: چالش اصلی ما استان های گرمسری بودند که هماهنگی های لازم برای قطع نشدن برق در حوزه های آزمونی انجام می گرفت و پس از آن با همکاری نهادهای مختلف حفاظت و امنیت حوزه ها به طور کامل برقرار شد.

سئوالات کنکور امسال آسان تر است

رئیس سازمان سنجش افزود: نکته دیگر در مورد کنکور ۹۶ این است که سئوالات امسال با درجه دشواری کمتری طراحی شده است. برداشت ما این بود که احساس می کنیم آزمون ما به ویژه در گروه ریاضی کمی سخت است و داوطلبان نمرات پائین ترین کسب می کنند. از همین رو سئوالات امسال کمی آسانتر است.

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی

وی درباره تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۶ نیز گفت: از دو سال گذشته بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش و مجلس شورای اسلامی تاثیر سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت است. در واقع ۲۵ درصد سوابق دیپلم و ۵ درصد سوابق پیش دانشگاهی تاثیر مثبت دارد.

خدایی با اشاره موضوع لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی گفت: برای ما هم همچون رسانه ها گزارش هایی در زمینه سئوالات دیپلم و پیش دانشگاهی آمده است اما برای سازمان سنجش تنها گزارشات رسمی و مستند ملاک است. تا زمانی که به ما به صورت رسمی اعلام نشود نمی توانیم بگوییم که تاثیر می دهیم یا خیر اما در نهایت تاثیر به صورت مثبت خواهد بود به این معنی که اگر تاثیر نمره فرد را کمتر کند آن را در آزمونش تاثیر نمی دهیم.

وی افزود: البته در این زمینه ما نیز به وزارت آموزش و پرورش کمک خواهیم کرد تا روش های حفاظت آزمون خود را بهبود ببخشد.

ظرفیت ۸۵ درصد آموزش عالی بدون کنکور

رئیس سازمان سنجش درباره میزان ظرفیت پذیرش بدون آزمون یادآور شد: بر اساس قانون که از سال ۹۲ که قانون سنجش و پذیرش اجرایی شد، بر اساس تکلیف قانونی ما باید امسال به ۸۵ درصد ظرفیت بدون کنکور برسیم که حتما این اتفاق رخ می دهد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور است و داوطلبان تنها می توانند با انتخاب رشته وارد دانشگاه شوند اما رقابت اصلی در میان داوطلبانی است که می خواهند وارد دوره های روزانه شوند.

خدایی درباره سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۶ گفت: امسال بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که سهمیه ایثارگران را ۵ درصد توسعه داده و اضافه کرده است، رزمندگان با شش ماه حضور در جبهه، همسران آنها و همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس قانون اگر ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۶ پر نشود آن سهمیه به این سهمیه ۵ درصدی اختصاص می یابد.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: پیش بینی می کنیم در یک سری از رشته های پرمتقاضی در دانشگاههای پرمتقاضی این ۳۰ درصد ظرفیت پر شود و ممکن است ظرفیت پذیرش آزاد از آن متاثر شود.

وی ادامه داد: ما مکاتبات لازم را در این زمینه انجام داده ایم که با توجه به افزایش سهمیه ایثارگران، ظرفیت پذیرش آزاد کاهش پیدا نکند که امیدواریم مسئولان کمک کنند و این اتفاق رخ دهد اما در غیر این صورت ممکن است ظرفیت آزاد از این مسئله متاثر شود.

خدایی درباره اطلاعیه سازمان سنجش و هشدار به داوطلبان درباره کلاهبرداری مجازی افزود: ما با پلیس فتا و وزارت اطلاعات همکاری های لازم را در این زمینه داریم و متاسفانه کلاهبرداری در فضای مجازی به شدت زیاد شده است تا حدی که افرادی که ادعا می کنند سئوال ها را در اختیار دارند اما برای راحتی خیال داوطلبان اعلام می کنند که آزمون سراسری در حفاظت کامل انجام شده است. ما اصلی در سازمان داریم که می گوییم سئوال آزمون که طراحی شد در آخر تنها توسط داوطلب دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان در حفاظت آزمون و اعلام تخلفات بهترین کمک ها را به ما کرده اند، گفت: با توجه به اطلاعاتی که سال گذشته داوطلبان از برخی حوزه ها به ما گزارش کردند ۱۰ نفر اخراج داشتیم که این تخلفات در حوزه تخلفات داوطلبی و تقلب ها بود به این صورت که داوطلبی از روی دست داوطلب دیگری نگاه کرده بود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب برگزار می‌شود.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی