پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          04 تیر 1395 - 24 June 2016


فني مهندسي کارشناسی ارشد برق - منابع ضرایب ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته مكانيك - منابع ضرایب ظرفیت پذیرشکارشناسی ارشد رشته عمران - منابع ضرایب ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر -
کارشناسی ارشد صنايع- کارشناسی ارشد هوافضا-منابع کارشناسی ارشد حقوق-منابع کارشناسی ارشد حسابداری-فهرست-کارشناسی ارشد رشته عمران-کارشناسی ارشد-منابع ارشد-ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد-ضرایب کارشناسی ارشد-منابع کارشناسی ارشد


« معماری كامپیوتر »

تعداد سؤالات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 12 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها، كتاب‌های طراحی سیستم‌های كامپیوتری تألیف مانو، طراحی نرم‌افزار و معماری كامپیوتر تألیف هنسی می‌باشند. تسلط و درك مطالب مدار منطقی كمك زیادی به موفقیت در این درس می‌كند. رئوس مطالب این درس، اطلاعات داده‌ها، الگوریتم محاسباتی، زبان انتقال ثبات، واحد پردازنده، واحد كنترل، خط لوله‌ای و سیستم‌های موازی، حافظه پنهان و دستگاه‌های ورودی و خروجی (I/O) می‌باشند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف كتاب معماری كامپیوتر را به بازار كتاب عرضه كرده است. در این كتاب با نگاهی به سؤالات 10 سال اخیر، سعی شده مطالب در راستای این گونه سؤالات جمع‌بندی شود. مثال‌های زیاد، آوردن الگوریتم‌های مختلف، ترسیم اشكال مورد نیاز از جمله نقاط قوت این كتاب می‌باشد. در این كتاب سؤالات رشته مهندسی كامپیوتر در 15 سال گذشته و همچنین سؤالات رشته­ علوم كامپیوتر نیز به طور كامل به همراه پاسخ‌های تشریحی آورده شده است.

 

«دروس مشترک»

این دروس شامل 5 درس، ساختمان‌های گسسته، ساختمان داده‌ها، طراحی الگوریتم، مهندسی نرم‌افزار و شبكه‌های كامپیوتری هستند و ضریب این دروس برای تمام گرایش‌ها (4) می‌باشد. با توجه به ضریب بالای این دروس می‌توان گفت داوطلبی در این رشته قبول می‌شود كه درصد خوبی در این دروس كسب كند. تعداد تست های این دروس 30 سؤال می‌باشد.

 

«ساختمانهای گسسته »

از این درس معمولاً در آزمون کارشناسی ارشد 6 سؤال مطرح می‌شود. برای تسلط بر این درس آشنایی با مفاهیم مطالب این درس و مطالبی که بیشتر حال و هوای ریاضیات دارد لازم و ضروری است. از منابع مهم این درس كتاب‌های ساختمان‌های گسسته، تألیف بهروز قلی‌زاده و ریاضیات گسسته اثر رالف.پ. گریمالوی می‌باشند. با توجه به حجم كم مطالب در این درس وقت گذاشتن برای درس ساختمان گسسته مفید می باشد. انتشارات مدرسان شریف كتاب ساختمان گسسته را با در نظر گرفتن مطالب مورد نیاز داوطلبان به بازار عرضه كرده است. این كتاب در 7 فصل ضمن آموزش خلاصه مطالب با آوردن مثال‌های متعدد سعی بر آشنایی داوطلبان با سؤالات این درس كرده است. در این كتاب علاوه بر ارائه تمامی سؤالات و پاسخ‌های تشریحی رشته IT از سال 81 تا 94، سؤالات و پاسخ‌های تشریحی رشته­ مهندسی كامپیوتر از سال 75 تا 94 و همچنین رشته­ علوم كامپیوتر نیز در كتاب گنجانده شده است.

 

«ساختمان‌ داده‌ها »

از این درس در آزمون کارشناسی ارشد 6 سؤال مطرح می‌شود. منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها كتاب‌های اصول ساختمان داده‌ها تألیف هوروتیز، ساختمان داده‌ها با استفاده از پاسكال تألیف تننباوم می‌باشد. مباحث این درس آرایه‌ها، صف و پشته، لیست‌های پیوندی، درخت‌ها، گراف‌ها و الگوریتم‌های مرتب‌سازی هستند. تسلط بر این درس در درجه اول با توجه به تعداد سؤالات و ضریب آن بسیار مهم و در درجه دوم برای فهم بهتر درسی مانند طراحی الگوریتم كاملاً ضروری می‌باشد. برای این درس نیز مانند كتب دیگر انتشارات مدرسان شریف كتاب جامع و بسیار مفید ساختمان داده‌ها را به قلم آقای مهندس بهروز تبریزیان (كه ایشان سابقه زیادی در تدریس، تألیف و تحقیق در این درس دارند.) به جامعه علمی كشور عرضه كرده است. در این كتاب ضمن آموزش ساده و روان مطالب درسی، مانند كتب دیگر، مثال‌های متعدد در متن درس قرار داده شده است و در پایان هر فصل تمامی تست‌های كنكورهای كارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی IT ، مهندسی كامپیوتر و رشته علوم كامپیوتر مربوط به این فصل گنجانده شده است و پس از ارایه پاسخ تشریحی برای این تست‌ها مولف تعدادی تست تكمیلی با پاسخ كلیدی برای تمرین هرچه بیشتر دانشجویان در كتاب گنجانده است. بررسی سؤالات آزمون 94 (بهمن 93) در پایان كتاب از جمله مزایای دیگر این كتاب می‌باشد.

 

«طراحی الگوریتم »

تعداد سؤالات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 6 سؤال می‌باشد. این درس را به نوعی می‌توان ادامه درس ساختمان‌داده‌ها دانست و برای تسلط بر این درس، یادگیری كامل درس ساختمان‌داده‌ها ضروری می‌باشد. رئوس مطالب این درس، پیچیدگی زمانی الگوریتم، الگوریتم‌های تقسیم و غلبه، برنامه‌نویسی پویا، الگوریتم‌های حریصانه، مرتب‌سازی و جست و جو و مفاهیم درخت و گراف می‌باشد. از جمله كتاب‌های مرجع برای این درس كتاب‌های اصول الگوریتم‌های كامپیوتر تألیف هوروتیز، الگوریتم‌های ساختمان داده تألیف ای هو می‌باشند. انتشارات مدرسان شریف به قلم مهندس ظهیری كتاب طراحی الگوریتم خود را به بازار كتاب عرضه كرده است. در این كتاب نیز همانند دیگر كتاب‌های این مركز، تدریس تمام مطالب لازم به صورت طبقه‌بندی شده به همراه مثال‌های متعدد آورده شده است و در پایان هر فصل تست‌های آزمون‌های كارشناسی ارشد 10 سال گذشته به همراه پاسخ‌های تشریحی گنجانده شده است، سؤالات و پاسخ‌های تشریحی 15 سال گذشته­ دو رشته­ مهندسی كامپیوتر و علوم كامپیوتر نیز در كتاب ارایه شده است، تا داوطلبان با تعداد سؤالات بیشتری از آزمون‌های دولتی و آزاد آشنا شوند.

 

«مهندسی نرم افزار »

تعداد سؤالات این درس 6 سؤال می‌باشد و از جمله دروسی است كه داوطلبان رشته‌ی مهندسی كامپیوتر آن را جزء سرفصل‌های آزمون کارشناسی ارشد خود ندارند. به همین دلیل در كنار دیگر دروس مشترك اهمیت این درس نیز بالا می‌باشد. طراحی، پیاده‌سازی، تحلیل، آزمایش و ساخت، اشكال‌زدایی، فرآیند، مدل‌های فرآیندی، مهندسی سیستم، مهندسی نیازمندی‌ها، تحلیل و طراحی نیازمندی‌ها، نگهداری، مدیریت نرم‌افزار، مدیریت ریسك، برنامه‌ریزی و تخمین نرم‌افزار و مدیریت كیفیت نرم‌افزار در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. منابع معروف این درس كتاب‌های مهندسی نرم‌افزار تألیف پرسمن، آنالیز ساختاری مدرن تألیف یوردن و مهندسی نرم‌افزار تألیف سامرویل می‌باشند. با توجه به لاتین بودن هر سه منبع و عدم ترجمه‌ی خیلی مناسب آنها، نیاز به یك كتاب با قلم فارسی روان احساس می‌شد. انتشارات مدرسان شریف برای این درس، كتابی جامع و مفید به بازار كتاب ارایه كرده است. در این كتاب علاوه بر شرح درس، بیان نكات مهم، ارایه تست‌های تألیفی، تمامی تست‌های آزمون‌های كارشناسی ارشد دوره‌های گذشته در دانشگاه دولتی و آزاد با پاسخ تشریحی آورده شده است. تعدادی تست خودسنجی جهت تمرین بیشتر در پایان هر فصل به صورت كاملاً طبقه‌بندی شده جهت تمرین بیشتر مطالب نیز گنجانده شده است. مطالعه‌ی این كتاب به تمام داوطلبان رشته IT توصیه می‌شود.

 

«شبكه‌های كامپیوتری »

تعداد سؤالات این درس در آزمون دانشگاه دولتی 6 سؤال می‌باشد. این درس در دوره کارشناسی به صورت مقدماتی و در دوره کارشناسی ارشد به صورت پیشرفته تدریس می‌شود. ارتباط كامپیوترها از لحاظ فیزیكی برای رد و بدل كردن اطلاعات، بررسی توپولوژی مختلف شبكه، بررسی انواع لایه‌ها و زیرساخت‌ها، تبدیل داده‌ها، حالت‌های ارسال، كنترل خطا، شبكه‌های بی سیم، لایه شبكه، انواع سوئیچینگ، الگوریتم‌های مسیریابی، پروتكل‌های مختلف اینترنت، تحلیل آدرس، لایه‌‌های انتقال از جمله مباحثی هستند كه در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند منابع مهم این درس كتاب‌های شبكه‌های كامپیوتری تألیف تننباوم، ترجمه‌ی دكتر پدرام، شبكه‌های كامپیوتری و انتقال داده‌ها تألیف فرشاد صفایی و محمود فتحی و كتاب شبكه‌های كامپیوتری تألیف ویلیام استالینگز ترجمه‌ی قدرت‌ا... سپید فام می‌باشند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف با بررسی كتب جامع و جزوات اساتید تأثیرگذار در آزمون كارشناسی ارشد، منبع مناسبی را تهیه و به بازار كتاب عرضه كرده است. خلاصه درس، ارایه تست‌های تألیفی، بررسی و پاسخ تشریحی برای تمام تست‌های آزمون‌های كارشناسی ارشد گذشته، از مشخصات این كتاب می‌باشد. این كتاب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد، كافی می‌باشد و مطالب آن به گونه‌ای تنظیم شده تا داوطلبان از پراكنده‌خوانی در این درس پرهیز كرده و تمام مطالب مهم و مورد نیاز را مطالعه و یاد بگیرند.

 

 

«مجموعه دروس تخصصی مشترک»

« اصول طراحی پایگاه داده‌ها »

تعداد سؤالات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 6 سؤال می‌باشد. تعاریف و مفاهیم پایگاه داده‌ها، مدل‌های داده‌ای، زبان‌های پرس و جوی فرمال، زبان پرس و جوی SQL، جامعیت و امنیت و سطوح نرمال و نرمال‌سازی از مطالبی است كه در این درس مورد مطالعه قرار می‌گیرد. از كتاب‌های مرجع این درس كه در دانشگاه‌های مختلف به عنوان منبعی برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به كتاب‌های پایگاه داده‌ها تألیف دیت، اصول پایگاه داده تألیف سیلبر شاتز اشاره كرد. انتشارات مدرسان شریف برای این درس كتابی بسیار كامل و جامع را به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ارایه كرده است. در این كتاب تمامی مطالب از مفاهیم اولیه تا پیشرفته‌ترین مطالب به صورت كاملاً ساده و روان آموزش داده شده است. ضمن آموزش مطالب تست‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفته است و مانند سایر كتب این مركز تمامی سؤالات آزمون‌های گذشته رشته مهندسی IT تا سال 1394 نیز در كتاب آورده شده است. سؤالات و پاسخ‌های تشریحی رشته مهندسی كامپیوتر نیز به طور كامل در كتاب گنجانده شده است. همچنین تست‌های تكمیلی جهت خودسنجی داوطلبان در پایان هرفصل كتاب ارایه گردیده است.

 

« هوش مصنوعی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 6 سؤال می‌باشد. از منابع مهم این درس می‌توان به كتاب‌های هوش مصنوعی راست، ایچ، پرولوگ و براتكو اشاره كرد. بعضی از مطالب این درس كمی نامأنوس با رشته كامپیوتر و IT می‌باشد و به نوعی مفاهیمی از رشته‌های دیگر نیز در این درس تلفیق شده است ولی از دروسی است كه می‌توان با استفاده از تكرار در مطالعه مطالب آن به راحتی به درصد خوبی در آن رسید. مانند سایر كتب این مركز تست­های رشته مهندسی كامپیوتر با پاسخ تشریحی در این كتاب آورده شده است.

 

« سیستم‌های عامل »

تعداد سؤلات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 6 تا می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف كتاب‌های سیستم‌های عامل مدرن تألیف تننباوم، سیستم‌های عامل تألیف استالینگ، سیستم‌های عامل تألیف دتیل، مفاهیم سیستم‌های عامل تألیف سیلبر شاتز می‌باشند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف كتاب سیستم عامل را به جامعه علمی كشور ارائه كرده است. در این كتاب ضمن آموزش درس تعداد زیادی تست چهارگزینه‌ای گنجانده شده است. تمامی سؤالات مهندسی كامپیوتر از سال 1374 تا 1394 و همچنین سؤالات مهندسی IT از سال 1381 تا 1394 به همراه پاسخ‌های تشریحی آن‌ها گنجانده شده است. به لحاظ مثال‌های حل شده هیچ كتابی تاكنون در كشور مانند این كتاب تألیف نشده و به همین دلیل برخی اساتید از این کتاب به عنوان كتاب مرجع دانشگاهی برای تدریس خود در طول ترم‌های دانشگاهی استفاده می‌كنند. روبه‌رو شدن با تست‌های مختلف برای موفقیت در این درس در آزمون كارشناسی ارشد كاملاً ضروری می‌باشد. این كتاب یكی از كتب بی‌نظیر رشته IT در كشور می‌باشد و مطالعه آن به كلیه‌ی داوطلبان با هر سطح علمی و توانایی توصیه می‌شود.


ضرایب و گرایش های مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات (آزمون سراسری) براساس دفترچه آزمون سال 95

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- دروس مشترک (ساختمان های گسسته، ساختمان داده ها، طراحی الگوریتم، مهندسی نرم افزار، شبکه های کامپیوتری)، 3- اصول و مبانی مدیریت، 4- مجموعه دروس تخصصی مشترک (اصول طراحی پایگاه داده ها، هوش مصنوعی، سیستم های عامل)، 5- معماری کامپیوتر.



تگ ها سوالات کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتری آزمونهای ارشد سراسری) و دانشگاه آزاد اصول طراحي پايگاه داده‌ها هوش مصنوعي معماري كامپيوتر کنکور کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتری

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی