پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          17 مهر 1393 - 09 October 2014



جلوگیری از مهاجرت داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری به خارج از کشور


یک عضو هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت باید از مهاجرت داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری به خارج از کشور جلوگیری کنیم.
دکتر بهمن یزدی صمدی در جلسه شورای هماهنگی روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام که به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد از 300 هزار شرکت کننده دکتری در سال 93 فقط 8 درصد جذب دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی شده اند و بقیه آنها مطمئنا چاره ای جز مهاجرت به خارج از کشور ندارند که این به صرفه کشور نیست.

وی تاکید کرد جذب بیشتر دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری یک نیاز اساسی برای کشور است.

وی در ادامه خطاب به روسای دانشگاه های حاضر در این نشست، گفت از صرفه جویی غافل نشوید، چرا که شهریه دانشجویی بیت المال واقعی است ریاست دانشگاه نیز تاکید دارند هر واحدی که نسبت به سال 92 صرفه جویی بیشتری داشته باشد این صرفه جویی جزو درآمدغیر شهریه ای واحد محسوب خواهد شد و این نشان دهنده موفقیت مدیریت واحد است.

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام افزود طی یکسال گذشته تحولات بسیاری را در شاکله دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودیم و با اقدامات دکتر میرزاده دانشگاه از نظر علمی، آموزشی تحقیقاتی پژوهشی و مسایل اداری و مالی در حال توسعه و پیشرفت است.

وی ادامه داد: در ابتدای ریاست دکتر میرزاده 253 واحد و مرکز زیان ده بودند که هم اکنون با تدابیر اندیشیده شده این تعداد بسیار کمتر شده است. تجمیع واحدهای مرکز استان با واحدهای علوم تحقیقات نیز از مهمترین تحولات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی است که از نظر وزارت علوم و خود دانشگاه مهم و ارزشمند است.

این مقام مسول تاکید کرد: تجمیع واحدهای مرکز استان و واحدهای علوم تحقیقات برای دانشگاه از این نظر حایز اهمیت است که موجب صرفه جویی در هزینه ها، کاهش تشریفات اساتید پروازی و حق التدریس و استفاده شایسته از اعضای هیات علمی واحدهای استان و همچنین افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به سمت مدیریت علمی حرکت می کند و با تجمیع انجام شده کارها و مسوولیت های روسای واحدها زیاد شده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود با برنامه های صورت گرفته نظم خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که از جمله آن ها می توان به تشکیل شوراهای مختلف، به خصوص شورای انتصابات اشاره کرد که در سازمان مرکزی مستقر است و هر نوع مدیریتی را در واحد ها و مراکز بررسی و ارزیابی و از فیلترهای علمی، مدیریتی، امنیتی و اخلاقی عبور می دهد تا اصلح ترین، شایسته ترین و لایق ترین افراد انتخاب شوند.

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کرمانشاه کردستان و ایلام با اشاره به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید و با تاکید دکتر میرزاده، با توجه به زیاد شدن دانش آموختگان مقطع دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، باید روسای واحد ها و مراکز حتما از جایگاه علمی دکتری برخوردار باشند.

یزدی صمدی به جایگاه هیات امنای استانی نیز اشاره کرد و گفت تمرکز زدایی در کشور  و رفع دیوان سالاری یا به قول غربی ها بروکراسی که هزینه های کلانی برای کشور در پی دارد از جمله برنامه هایی است که 36 سال است پیگیری می شود و تا کنون اجرایی نشده، اما دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی هیات امنا این امر مهم را در دانشگاه اجرایی کرده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات دکتر جاسبی طی دوران تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به مساله بررسی بودجه ها نیز اشاره و ابراز کرد دکتر میرزاده به شدت پیگیر مساله بودجه های استانی است و بودجه سال 94 نیز ابلاغ شده و منتظر اظهارنظر واحدها هستیم تا پس از تایید سازمان مرکزی و هیات امنا مسیر اجرایی شدن را طی کند.

این مقام مسوول بر اهمیت کارهای فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه در کارهای فرهنگی پیشرفت چندانی نداشته ایم؛ البته مسایل و موضوعات فرهنگی روتین به خوبی انجام می شود ولی باید اساس و اصول نیز مورد توجه ویژه باشد و کارهای فرهنگی ماندگار را در واحد ها و مراکز شاهد باشیم.

وی افزود مدیریت زمان بسیار مهم است چرا که زمان قابل بازگشت نیست پس لازم است از زمان به بهترین شیوه استفاده کنید. برگزاری مستمر جلسات هیات رییسه، جلسه با معاونان، مدیران گروه ها و استادان همچنین نشست با کارکنان و دانشجویان نیز از مهمترین وظایف روسای واحدها و مراکز است.




تگ ها جلوگیری از مهاجرت داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری به خارج از کشور دانشگاه وزارت علوم دانشجو

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی