پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          02 خرداد 1394 - 23 May 2015


تخصیص بیش از 120 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه‌ ها 


وزیر علوم،تحقیقات و فناوری از تخصیص بیش از 120 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها خبر داد.

  با تاکید بر اینکه بازسازی، تکمیل و راه اندازی مطلوب‌تر آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها جزو اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت علوم است، اظهار کرد: در عین اینکه بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی فرسوده شده و نیاز به جایگزینی دارند، باید تجهیزات جدیدتری هم برای آزمایشگاه‌ها خریداری شود.

خوشبختانه ردیف مستقلی که حدود 120 میلیارد تومان است هم برای بازسازی آزمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، البته غیر از این هم بودجه‌های خوبی تزریق خواهد شد و قرار است امسال حدود 30 میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 30 میلیارد تومان وزارت علوم و مبلغی هم از طرف دانشگاه‌ها برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی تخصیص داده شود.

وی از راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع خبر داد و گفت: باید سعی شود هر استانی حداقل یک آزمایشگاه مرجع داشته باشد. البته تاکنون عملیات تجهیز 50 آزمایشگاه مرجع آغاز شده است، برای مثال در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی چند آزمایشگاه مرجع فعال وجود دارد که مورد استفاده هم قرار می‌گیرد.

وزیر علوم در ادامه به بحث مقابله با سرقت علمی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از سوالات نمایندگان از من این بود که فرآیند مقابله با سرقت علمی به کجا رسید. اقدام اول برای این موضوع ابلاغ آیین نامه انضباطی به دانشگاه‌ها بود. در تاریخ 15 فروردین آیین نامه چگونگی برخورد با سرقت علمی، تخلفات علمی،آموزشی و پژوهشی ابلاغ شده و مصادیق آن هم مشخص شده است.این آیین نامه برای محیط درون دانشگاه بوده و اشد برخورد، اخراج متخلف است.

وی ادامه داد: برای محیط بیرون دانشگاه هیچ ضابطه و قانونی وجود نداشت، به همین دلیل لایحه‌ای تدوین کرده و به دولت فرستاده شد تا در دستور کمیسیون علمی قرار گرفته و پس از تصویب کلیات آن از کمیسیون به صحن دولت برود، این موضوع پس از تصویب دولت به مجلس می رود.

وزیرعلوم افزود: همچنین تماسی با رئیس فرمانده نیروی انتظامی گرفته و خواسته شده با این موارد و متخلفان برخورد شود و در نهایت چند مورد نماینده هم از فرماندهان نیروی انتظامی تعیین شد که با نمایندگی ایشان هر جایی که در آن خلاف علمی صورت می‌گیرد پلمپ شود. همچنین باید عناوین همه پایان نامه ثبت شود و همه به آن دسترسی داشته باشند تا دیگران نتوانند عناوین را استفاده کنند.


تگ ها تخصیص بیش از 120 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه‌ ها آزمایشگاه دانشجو دانشگاه

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی