پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          01 شهریور 1394 - 23 August 2015


  70 درصد دانش‌ آموختگان علمی کاربردی استان مرکزی جذب بازار کار می‌شوند


سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی گفت: در حال حاضر بنا به درخواست‌های صورت گرفته، راه‌اندازی 9 مرکز علمی‌کاربردی در دست پیگیری است که برخی از آنها شامل مرکز علمی‌کاربردی تربیت‌بدنی، مراکز علمی کاربردی بخش‌های خصوصی همچون پتروشیمی و خانه کارگری هستند که بعد از بررسی شرایط و تأیید راه‌اندازی خواهند شد.

دکتر عبدالعلی ذوالانواری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی از جمله دانشگاه‌های نسل سوم و مهارت‌محور است.

وی افزود: امروزه تجربه ثابت کرده است که دانشگاه‌های آموزش‌محور و پژوهش‌محور کارایی لازم را نداشته و در همه کشورها بر راه‌اندازی دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های مهارت‌محور و کارآفرین توجه می‌شود.

ذوالانواری تصریح کرد: با توجه به موفقیت‌های حاصل شده، امید است از نسل دانشگاه‌های فعلی گذر کرده و به دانشگاه‌های حکمت‌آفرین و ارزش‌محور که جزء دانشگاه‌های نسل چهارم هستند، راه پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی با بیان اینکه این دانشگاه درصدد است دوره‌های پودمانی را رونق و توسعه دهد، ادامه داد: این مهم موجب فاصله گرفتن از مدرک‌گرایی و تأمین نیازهای مردم با فراهم کردن علم و مهارت به طور همزمان می‌شود.

وی عنوان کرد: این دانشگاه با تأکید بر رفع نیازها و برقراری ارتباط با بخش خصوصی در نظر دارد، این سهم با بخش خصوصی را در دانشگاه از 54 درصد به 70 درصد برساند.

ذوالانواری تصریح کرد: بیش از 15هزار دانشجو در 23 مرکز علمی‌کاربردی سطح استان در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای سال تحصیلی 94-95 از 21 مردادماه آغاز شده است، افزود: این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید، با راه‌اندازی مرکز علمی‌کاربردی صنایع لبنی صلا اراک در دو رشته کاردانی فنی صنایع غذایی و کاردانی صنایع غذایی شیر و فرآورده‌های لبنی، دانشجو می‌پذیرد.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی اضافه کرد: همچنین در کاردانی فنی رشته بهره‌برداری راه‌آهن و در کمباین‌سازی در رشته متالوژی آزمون فلزات دانشجو پذیرفته می‌شود.

وی گفت: در شرکت حدید اراک دو رشته کاردانی فنی مکانیک با گرایش پمپ و کمپرسور و کاردانی فنی مکانیک با گرایش ساختار و تولید قالب‌های فلزی، همچنین در مرکز فرماندهی انتظامی گرایش ترافیک شهری به عنوان رشته جدید از مهر‌ماه دانشجو می‌پذیرد.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی با بیان اینکه ثبت‌نام در مقطع کاردانی از 21 مردادماه شروع و تا 29 مردادماه ادامه داشت، گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته، ثبت‌نام در این مقطع تا روز چهارشنبه چهارم شهریورماه تمدید شده است.

ذوالانواری اظهار کرد: در مهرماه امسال در 59 رشته یا 104 کدرشته‌محل در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان دانشجو پذیرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه در چهار بخش صنعتی، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر، گنجایش پذیرش بیش از 8500 دانشجو را دارد.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی با اشاره به اولویت‌های سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: برگزاری المپیاد جوش در سطح کشوری در آذرماه امسال از جمله برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه است. این موضوع، توانایی‌های استان را به نمایش گذاشته و جذب نیروهای کارآمد برای صنعت استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه افزود: 400 نفر از اساتید و کارکنان و دانشجویان استان مرکزی در یازدهمین جشنواره قرآن دانشگاه علمی‌کاربردی در خردادماه، شرکت کردند که از هر بخش سه نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

ذوالانواری بیان کرد: 16 نفر نیز در بخش کتبی و شفاهی به مرحله کشوری که در مهرماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه پذیرش دانشجو و آموزش در هر دوره را به تعداد محدود و به اندازه نیاز جامعه تکرار می‌کند.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی بیان کرد: آنچه که در مجلس شورای اسلامی نیز مورد تأکید قرار گرفته این است که دانشگاه‌های آموزش‌محور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین رانده شوند بدان معنا که 70درصد از توجهات و آموزش‌ها به صورت عملی و 30درصد تئوری باشد.

ذوالانواری با اشاره به تعداد اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: در برخی از رشته‌ها از جمله کمباین‌سازی از 12 نفر 10 نفر جذب بازار کار شده‌اند و در هپکو نیز 98درصد از دانش‌آموختگان استخدام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود70 درصد از دانش‌آموختگان مراکز علمی‌کاربردی جذب بازار کار می‌شوند گفت: کار در صنعت بیشتر مستلزم تحصیل در مقطع کاردانی است چراکه صنعت نیازمند نیروهای تکنسین و کاردان حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: وزارت علوم مجوز جذب دانشجو در مقطع دکتری را به این دانشگاه نداده است و گرایش‌ها و آموز‌ش‌های مهارتی تا سطح کارشناسی ارشد است.

ذوالانواری گفت: در مجموع در بخش صنعت، سه دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی مرکزی در پایان عنوان کرد: برای بهمن‌ماه رشته‌هایی متناسب با نیاز جامعه ایجاد خواهند شد.


تگ ها 70 درصد دانش‌ آموختگان علمی کاربردی استان مرکزی جذب بازار کار می‌شوند علمی کاربردی دانشگاهی

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی