پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          06 دی 1395 - 26 December 2016


داوطلبان کنکور به نحوه برگزاری آزمون مدیریت کسب و کار اعتراض کردند

داوطلبان کنکور ارشد۹۶ در رشته مدیریت کسب و کار اعتراض خود را در مورد ادغام کنکور مدیریت اجرایی و مدیریت کسب و کار در قالب بیانیه ای اعلام کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از داوطلبان کنکور ارشد ۹۶ رشته مدیریت کسب و کار در نامه ای به وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعتراض خود را نسبت به نحوه اجرای آزمون این رشته در کنکور ارشد ۹۶ در نامه ای اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

«ریاست محترم وزارت علوم
ریاست محترم سازمان سنجش
با عرض سلام و احترام

ما، داوطلبان کنکور  ٩٦ مدیریت کسب و کار قصد داریم درباره مسائل پیش آمده صحبت کنیم که امیدواریم با شفاف سازی که هدف این متن است و با درایت مدیران محترم، مشکلات ایجاد شده برطرف شوند.

فرض بر این است که در تصمیم اتخاذ شده در ادغام کنکور مدیریت اجرایی و مدیریت کسب و کار به دلیل شتاب و فشار وارده از سمت رسانه ها و داوطلبان، ماهیت کاملا متفاوت این دو رشته که نیازمند دانشجویانی با طیف متفاوتی از مهارت هاست نادیده گرفته شده است.

ادغام دو دفترچه و پذیرش به دو صورت که یکی پایه کاملا تئوری و دیگری مفهومی و ریاضیاتی دارد، تیشه به ریشه هردوی این رشته ها خواهد زد و در نهایت هیچ کس برنده این میدان نخواهد بود. تقاضامندیم که در صورت امکان و در زمان باقی مانده این مسائل مدنظر قرار گیرد:

١. اصولا انتخاب دانشجویان برای یک رشته با دو آزمون مختلف موضوعی بی سابقه است. چرا که این دانشجویان در نهایت قرار است در یک مجموعه تحصیل کنند و تفاوت پایه علمی آن ها مساله ای مهم است.

٢. چگونگی سنجش دانشجویان کاملا در ابهام قرار دارد. اینکه چگونه سه درس تئوری در مقایسه با درس ریاضی مورد سنجش قرار خواهد گرفت؟ همچنین چگونگی محاسبه تراز دروسی که ماهیتا متفاوتند و انرژی و زمان کاملا متفاوتی چه در زمان مطالعه و چه در زمان پاسخگویی می طلبند نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این موضوع مورد تعجب و اعتراض جمع کثیری از اساتید دانشکده های مدیریت نیز قرار گرفته است.

٣. این دو رشته ماهیتا متفاوت بوده و دو رویکرد متفاوت دارند. بنابراین طبیعی است که طیف دروس نظری در کنکور مدیریت اجرایی طبق روال سال های گذشته پر رنگ تر باشد. اما موضوع این است که سنجش دانشجویان با دو رویکرد برای یک رشته واحد، منطقی نیست.

موارد دیگری نیز وجود دارند که برای جلوگیری از اطاله کلام، صحبت را با ارائه پیشنهادهای عملی و صریح زیر به پایان می بریم. امید است با تدبیر همیشگی شما، مدیران آینده این مرزوبوم به بهترین نحو گزینش شوند:

١. با توجه به توضیحات بالا و در صورت امکان، تقاضا داریم که تصمیمی با درایت و بدون شتاب زدگی اتخاذ شده و سنجش به صورت سال های گذشته انجام شود تا با توجه به زمان کم باقی مانده هیچ یک از گروه ها متضرر نشوند. ان شاءالله برای سال های آینده با کارشناسی بیشتر تصمیمات بهینه ای گرفته خواهد شد.

٢. با توجه به سطح کاملا متفاوت دروس تئوری و درس ریاضی، لطفا در تصمیم گرفته شده و ادغام دو دفترچه تجدید نظر شود. بدون در نظر گرفتن برتری درسی بر درس دیگر، این دروس به هیچ وجه قابل قیاس نیستند، چه در زمان مطالعه، چه در روز امتحان و چه از لحاظ ایجاد مهارت های مورد نیاز برای آینده دانشجو.

٣. معیار سنجش به این صورت، یعنی دو آزمون با مواد امتحانی کاملا متفاوت برای یک رشته واحد کمی از منطق و عدالت به دور است. در صورت امکان و در مدت کم باقی مانده در آن تجدیدنظر شود.

٤. در پایان یاداور می شویم ما دانشجویانی هستیم که ماه هاست وقت، هزینه و انرژی خود را در این مسیر که امیدواریم به اعتلای ایران عزیز بینجامد گذاشته ایم. تقاضا داریم با بازگشت دو کنکور به حالت مجزای قبلی (اجرایی جدا و کسب و کار جدا)، عدالت  رعایت شده و تنش های ایجاد شده برطرف شود.

نهایتا از زمانی که به مطالعه این متن اختصاص داده ید تشکر کرده و امیدواریم با توجه به شعار این دولت، و با تدبیر شما عزیزان، امید دوباره ای در کالبد داوطلبین این دو گروه تزریق شود.

با احترام
داوطلبان مدیریت کسب و کار ۹۶ »



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی