پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          27 دی 1395 - 16 January 2017


نظر معاون وزیر علوم درباره حذف پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بحث حذف پایان نامه قابل تأمل است و باید شرایطی وجود داشته باشد که قابل اجرا باشد اما باید نظارت بر پایان نامه را دقیق تر کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز در حاشیه کنفرانس توسعه همکاری های علمی آتی ایران و اتریش که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است، با اشاره به سند ملی آموزش (۲۰۳۰) گفت: آنچه که در این خصوص پوشش خبری داده شد، رونمایی نسخه اولیه سند بود و وزیر علوم آن را امضا نکرده بود. صرفا یک نسخه اولیه بود که بتوانیم حرف هایی را در عرصه جهانی مطرح کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این شروع خوبی است و محافل مختلف از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند به این موضوع ورود کنند و نسبت به تکمیل آن گام هایی بردارند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: این نسخه گام اولیه بود و نمی توان به آن نقدی جدی وارد کرد و ما باید برای تکمیل و اصلاح این سند کمک کنیم و تمام محافل ذیربط نیز می توانند این پیش نویس را بررسی و تکمیل کنند تا با محوریت دفتر یونسکو این متن کامل شود.

شریعتی نیاسر در ادامه درباره بازنگری دروس دانشگاهی گفت: تا سال گذشته ۶۰۰ برنامه بازنگری شده بود که شامل برنامه هایی می شد که ۱۰ سال از عمر آنها گذشته است. در سال جاری نیز تصمیم گیری بر این شد تا از دروسی که بیش از ۵ سال از عمر آنها می گذرد، بازنگری صورت گیرد در حال حاضر ۷۰ کارگروه مختلف در این زمینه ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هر پنج سال یکبار باید برنامه های آموزشی مصوب شود و ما از هر برنامه ای که نوآوری و بازار داشته باشد، استقبال می کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم به بحث پایان نامه ها اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد بالادستی است تصمیمات شورا برای دانشگاه ها نافذ است ولی در رابطه با حذف پایان نامه در مقطع کارشناسی یک بحث نظری بود که در شورا مطرح شد و معمولا شورا به جزئیات آیین نامه ها ورود پیدا نمی کند، اما اگر نظری داشته باشد برای دانشگاه ها نافذ است.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: اگر تخلفاتی در جامعه صورت می گیرد ما نباید روند معقول طبیعی برنامه های آموزشی را تغییر دهیم بلکه باید بخش های نظارتی تقویت شوند.

وی درباره اینکه آیا امکان این وجود دارد که پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد نیز حذف شود، گفت: این بحث قابل تامل است باید زمینه هایی فراهم شود تا شرایط دوره های آموزشی بدون پایان نامه نیز فراهم باشد اما برنامه های نظارتی نیز باید وجود داشته باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد: در برخی از دوره های مجازی در مقطع ارشد بدون پایان نامه هستند ولی ما باید استانداردهای خودمان را در بخش آموزش عالی داشته باشیم.

وی در ادامه به همکاری های بین المللی اشاره کرد و گفت: ما از هرگونه تعامل فراملی مشروط به حفظ حیثیت نظام استقبال می‌کنیم یکسری از کشورهای استراتژیک هستند که ما با آنها مشکل سیاسی جدی نداریم و از سطح علمی بالایی برخوردارند مانند آلمان، اتریش، فرانسه، ژاپن، کره، چین و ایتالیا که ما با آنها ارتباط برقرار می کنیم.

شریعتی نیاسر در ادامه در رابطه با دانشگاه آزاد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود: برای دانشگاه آزاد مجوزهایی را برای رشته های مختلف صادر کرده ایم و امیدواریم مسیر را با مذاکراتی که انجام می دهیم پیش ببریم سعی ما این است که به دانشجویان کمک کنیم تا کمترین خدشه به آنها وارد شود ولی باید ببینیم تخلف در چه سطحی است و برای آن راهکار پیدا کنیم. خانواده آموزش عالی همه با هم همراه هستند تا کاروان آموزش عالی پیش رود.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی