پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          22 خرداد 1391 - 11 June 2012



اعلام برترین دانشگاههای جهان در مهندسی و پزشکی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:مجله Times Higher Education که رتبه بندی دانشگاه های جهانی را اعلام می کند، در جدیدترین رتبه بندی خود علاوه بر انتشار فهرست 400 دانشگاه برتر به اعلام 50 دانشگاه برتر به تفکیک 6 موضوع پرداخته است.

براساس اعلام سایت Times Higher Educatio، برترین دانشگاهها در رشته مهندسی و فناوری چون سال قبل به کالیفرنیا اختصاص دارد.

دانشگاه های برتر رشته های مهندسی و فناوری

از 5 نهاد آموزش عالی برتردر مهندسی و فناوری، 3 نهاد در کالیفرنیا قرار دارند اما همچنان موسسه فناوری ماساچوست از بازیگران اصلی این بخش محسوب می شود و امسال در جایگاه نخست با موسسه فناوری کالیفرنیا سهیم است.

دانشگاه پرینستون در جایگاه سوم و دانشگاه برکلی کالیفرنیا در جایگاه چهارم قرار دارد، این درحالی است که دانشگاه استنفورد با داشتن فارغ التحصیلانی جون ویلیام هولت، دیوید پکارد و سایر بزرگان عرصه الکترونیک در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

به طور کلی در این بخش 22 نهاد آموزش عالی از ایالات متحده آمریکا در بین 50 دانشگاه برتر در رشته مهندسی و فناوری قرار گرفته اند.

همچنین 3 نهاد آموزش عالی از 10 دانشگاه برتر در این رشته از انگلستان هستند.

رشته مهندسی و فناوری همه چیز را از مهندسی هوافضا تا تحقیقات انرژی پایدار، طراحی نرم افزار و رباتیک دربرگرفته است. این شاخه همچین شاهد حضور قوی آسیا نسبت به سایر رشته ها بوده است. به طوریکه در بین 50 دانشگاه برتر در این رشته 10 دانشگاه از آسیا نیز به چشم می خورد.

دانشگاه های برتر در رشته های علوم انسانی و هنر

امسال دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد را در رشته های علوم انسانی و هنر از صدر جدول کنار زده است، از این رو دانشگاه استنفورد در صدر جدول و دانشگاه هاروارد در رتبه دوم ایستاده است.

دانشگاه شیکاگو با داشتن دپارتمان علوم انسانی که بیش از 50  زبان را تدریس می کند در رده سوم جدول قرار دارد. دانشگاه ملی استرالیا در کنبری که کوین راد نخست وزیر سابق استرالیا از آن فارغ التحصیل شده، پیش از دانشگاه پیرینستون در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

این دانشگاه از 3 دانشگاه استرالیایی که در میان 20 دانشگاه برتر قرار دارند بالاتر قرار گرفته است، به طوریکه دانشگاه های سیدنی و ملبورن در رده های هجدهم و نوزدهم قرار گرفته اند.

دانشگاه های برتر در رشته های علوم پزشکی و تخصصی

دانشگاه آکسفورد که در صدر جدول دانشگاه های برتر در رشته های علوم پزشکی و تخصصی قرار دارد تنها نهاد آموزش عالی غیر آمریکایی است که در این صدر این جدول قرار گرفته است.

تاریخ مطالعه پزشکی در آکسفورد به قرن چهاردهم باز می گردد اگرچه تدریس پزشکی در این دانشگاه به زمان جنگ جهانی دوم می رسد، زمانی که دانشجویان پزشکی در طول بمباران شهر لندن از این شهر بیرون فرستاده شدند.

دانشگاه هاروارد در رتبه دومین دانشگاه برتر در رشته های علوم پزشکی و تخصصی است، در جایگاه سوم دانشگاه امپریال کالج لندن پیش از دانشگاه کمبریج قرار گرفته و دانشگاه جان هاپکینز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

در این جدول همچنین حضور سه دانشگاه از آسیا نیز به چشم می خورد دانشگاه توکیو، دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه ملی سنگاپور از نمایندگان آسیا در فهرست دانشگاه های برتر در رشته های علوم پزشکی و تخصصی هستند.

دانشگاه های برتر در رشته های علوم زیستی

کمبریج و ماساچوست مرکز رشته های علوم زسیتی است، اما دانشگاه هاروارد همچنان در صدر این فهرست قرار دارد و در رتبه دوم موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کمبریج در رتبه سوم قرار دارد.

رشته های علوم زیستی موارد متنوعی را از کشاورزی و زیست شناسی تا علوم گیاهی و جانورشناسی دربرگرفته و دارای بیشترین میزان تنوع در جداول رشته ای محسوب می شود.

در این جدول جایگاه چهارم به دانشگاه آکسفورد و جایگاه پنجم به دانشگاه استنفورد اختصاص یافته است.

21 نهاد آموزش عالی در این فهرست از ایالات متحده آمریکا هستند اما حضور دانشگاه های انگلستان نیز در رتبه های سوم و چهارم قابل توجه است.

ژاپن نیز با سه دانشگاه توکیو، کیوتو و اوساکا در این فهرست حضور یافته است.

دانشگاه های برتر در رشته های فیزیک

دانشگاه های ایالات متحده آمریکا هر شش جایگاه اول در این جدول را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی 27 دانشگاه از 50 دانشگاه برتر در این رشته ها از کشور آمریکا هستند.

موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه پیرنستون، دانشگاه برکلی کالیفرنیا، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

پرینستون در سال 1746 تأسیس شده و چهارمین دانشگاه قدیمی در آمریکا محسوب می شود اما کار آن در عرصه علوم فیزیکی مطابق با آخرین دستاوردهای روز است.

رشته های علوم فیزیکی با دربرگرفتن رشته هایی چون ستاره شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک از رشته های متنوع جهانی به شمار می رود که عرصه رقابتی در آن نیز رو به افزایش است.

در این جدول از پنجاه دانشگاه برتر در رشته های علوم فیزیکی، فرانسه با دانشکده پلی تکنیک، دانشگاه پیر و ماری کوری و دانشکده نورمال سوپریور حضور دارد.

دانشگاه های برتر در رشته های علوم اجتماعی

با اعلام این فهرست مشخص شده است که رشته علوم اجتماعی کاملا تحت تسلط دانشگاه های انگلیسی زبان قرار گرفته اند.
در این فهرست از میان 50 دانشگاه اعلام شده 28 دانشگاه به آمریکا اختصاص دارد که پس از آن 9 دانشگاه انگلیسی، پنج دانشگاه استرالیایی و سه دانشگاه کانادایی قرار گرفته اند.

با این حساب تنها پنج جایگاه برای سایر دانشگاه های جهان باقی می ماند درحالی که این رشته ها دربرگیرنده رشته های تجاری، ارتباطات، اقتصاد، آموزش، جغرافیا، حقوق، روابط بین الملل و موضوعات بسیار متنوع دیگری است.

در این جدول جایگاه اول به دانشگاه استنفورد اختصاص داشته، رتبه دوم را دانشگاه هاروارد پیش از دانشگاه آکسفورد به خود اختصاص داده و دانشگاه شیکاگو و دانشگاه پرینستون به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.





تگ ها برترین دانشگاههای جهان مهندسی پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی