پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          15 امرداد 1392 - 06 August 2013


طب ایرانی اسلامی آزاد شد و  ایجاد تخصص پزشک خانواده برای اولین بار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شیوه نامه قانون تمام وقتی اعضای هیات علمی دانشگاه های پزشکی، احیای طب سنتی ایرانی اسلامی و ایجاد تخصص پزشک خانواده را بخشی از مهمترین کارهای دوران وزارت کوتاه مدت خود برشمرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد شب گذشته در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت در محل تالار سپید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره فعالیت هایی که در مدتی که وزیر بهداشت بوده است، گفت: من زمان کمی در اختیار داشتم، عملاً سه ماه اول که وزیر نبودم، بعد از عید هم که دوران انتخابات بود و نباید حرکت های سینوسی انجام داد و بعد از انتخابات هم که می گویند برو دنبال کارت.

وی اضافه کرد: احیای طب عمومی و مراقبت های اولیه که در لباس پزشک خانواده اثر گذار است مهمترین کار بود که در این مدت کوتاه به اندازه چندین سال روی آن کار شد. پزشکان عمومی که به عنوان پزشک خانواده فعالیت می کنند در همه جای دنیا مجاز هستند هر کار پزشکی که توانایی آن را دارند، آموزش دیده اند و برای آن پاسخگو هستند انجام دهند و من این را به زودی ابلاغ می کنم و باکی نیز از کسی ندارم.

طریقت منفرد یادآور شد: پزشکی عمومی با ارتباط مستمر با پزشک متخصص در ارجاع بیمار پس از چند سال از لحاظ تجربی و علمی فرد مجربی می شود. علی رغم همه مسائل ما در شورای تخصصی که شورایی است با حضور همه روسای دانشگاه ها و صاحبنظران، تصویب کردیم که پزشکان خانواده که به خاطر ماهیت کار در حال آموزش هستند با آموزش حضوری و مجازی بتوانند تخصص پزشک خانواده دریافت کنند.

وی احیای طب سنتی ایرانی و اسلامی را در دوره دولت دهم یکی از مهمترین فعالیت وزارت کوتاه مدت خود برشمرد و گفت: طب ایرانی - اسلامی بعد از 110 سال ظلم آزاد و آغاز شد و در این دولت استقرار یافت. در حال حاضر کشورهای مبتکر طب نوین تا 90 درصد از طب مکمل استفاده می کنند و ما که از بنیان های اعتقادی والا و منابع بسیار در این زمینه برخورداریم باید از طب سنتی و بومی خود درست استفاده کنیم. البته این طب وظیفه اش صرفا درمان نیست و به پیشگیری هم نگاهی دارد و با تمهیداتی که دیده شده می توان از آن بهره برد.

وزیر بهداشت از اجرای قانون تمام وقتی اعضای هیات علمی پزشکی نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دوران وزارت خود نام برد و گفت: 80 درصد امکانات سلامت امکانات دولتی است که باید به مردم خدمات دهد. طبق قانون پزشکان یا در بخش دولتی یا در بخش خصوصی باید فعالیت کنند و اشتغال همزمان غیرقانونی است اما تا زمانی که مابه التفاوت درآمد در بخش خصوصی 10 برابر دولتی است، امکان آن وجود ندارد. این تکلیف قانونی باید بسترش فراهم شود.

وی افزود: داوطلب در این زمینه در شهرستانها زیاد است و باید منزلت همکاران حفظ شود در حال حاضر هم شیوه نامه اجرای قانون تمام وقتی ابلاغ شده و چند بیمارستان به صورت پایلوت اجرا خواهند کرد و پزشکان حوزه ستادی نیز ابلاغ این موضوع را دریافت کردند.
طریقت منفرد درباره تغییرات در حوزه آموزش وزارت بهداشت گفت: در زمان دکتر دستجردی معاونت آموزشی و شورای تخصصی از هم تفکیک شده بودند و دکتر ضیایی مسئول شورای تخصصی، بورس تحصیلی دریافت کرده بود و مایل بود آن را به اتمام برساند و اعلام کرد که اگر از زمان مقرر آن بگذرد دیگر امکان استفاده از آن را ندارم و مشخص نیست دیگر چه زمان بتوانم آن را کسب کنم. دکتر دستجردی چندین بار با رفتن دکتر ضیایی مخالفت کرده بود و در نهایت پذیرفت.

وی اضافه کرد: دکتر عین اللهی مسئول شورای تخصصی و مشخص شد که انتزاع این دو بخش مشکل ایجاد کرده بود و دوباره به ساختار قبلی بازگشت و آن کسی که به دلیل خستگی از اجرا تمایل بیشتری برای رفتن داشت، رفت.

 

تگ ها طب ایرانی اسلامی زمان آزاد شدن طب ایرانی اسلامی تاریخچه طب ایرانی اسلامی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی