پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / پزشکیارسال شده در   22 شهریور 1392 - 13 September 2013


لزوم استفاده از شیوه‌های دانشجو محور در آموزش به دانشجویان علوم‌پزشکی


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشجو محور بودن شیوه‌های آموزشی را از عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب افزایش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی دکتر اکبر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تاثیر بکارگیری شیوه‌های نوین و فعال در ارتقاء سطح آموزش علوم پزشکی، اظهارکرد: بکارگیری روش‌های دانشجو محور می‌تواند سطح انگیزه و دانش دانشجویان علوم پزشکی را افزایش دهد.

وی افزود: استفاده از این روش‌ها در مقایسه با آنچه دانشجو تنها شنونده باشد متفاوت است، البته تاکنون برای استفاده از این روش‌ها اقدامات زیادی انجام شده است، اما اجرای کامل این طرح به فاکتورهای زیادی نیازمند است که اراده مسئولان و تعهد مدیریت را می‌طلبد.

درخشان با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح تمام وقتی اعضای هیات علمی و علت عدم موفقیت این طرح، تصریح کرد: این طرح بسیار خوب است، اما از معایب آن می‌توان به تفاوت زیاد درآمدی استادان تمام وقت و پاره‌وقت اشاره کرد، چرا که میزان درآمد استادی که تمام وقت خود را در دانشگاه و بیمارستان می‌گذراند با استادی که در مطب فعالیت می‌کند متفاوت است، بنابراین برای کاهش این امر و افزایش انگیزه استادان باید از ابزارهای تشویقی استفاده کرد.

وی درباره شیوه پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نیز، خاطرنشان کرد: برای انتخاب دانشجویان علوم پزشکی باید دو آزمون کتبی و شفاهی همانند دیگر کشورها برگزار شود تا از طریق آزمون شفاهی، توانایی دانشجو از لحاظ جسمی، روحی، انگیزه اولیه و میزان علاقه‌مندی وی سنجیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین درباره کیفیت بیمارستان‌های آموزشی، گفت: این بیمارستان‌ها از تجهیزات خوبی برخوردارند. یکی از حسن‌های بیمارستان‌های آموزشی در کشور تعداد زیاد بیمار است که در واقع کیس‌های آموزشی به حساب می‌آیند، اما ضرر این امر آن است که تعداد بالای بیمار بار درمانی را افزایش می‌دهد که این امر به قسمت آموزش لطمه می‌زند، در واقع در این صورت بیشتر به امر درمان تاکید می‌شود تا آموزش دانشجو.





تگ ها شیوه های دانشجو محوری دانشجو محوری شیوه های دانشجو محوری در دانشجویان علوم پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت