پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          20 مهر 1392 - 12 October 2013


درخواست داوطلبان از وزارت بهداشت:

تثبیت کردن زمان برگزاری آزمون دستیاری


پزشکان عمومی داوطلب ورود به رشته‌های تخصصی پزشکی هر ساله خود را برای آزمون دستیاری که از لحاظ استرس و فشردگی رقابت کمتر از ماراتن علمی کنکور نیست، آماده می‌کنند، در سال‌های اخیر، بسیاری از پزشکان عمومی به دلایلی از جمله افزایش شمار دانش آموختگان این دوره، مشکلات مادی، بیکاری، جایگاه اجتماعی و غیره ترجیح می‌دهند در سن بالا و به‌رغم مشغله‌های کاری و خانوادگی بسیار برای تغییر وضع معیشتی خود، در این آزمون شرکت و در دوره تخصصی پزشکی ادامه تحصیل دهند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی معاونت آموزشی دولت دهم مقرر شده بود آزمون دستیاری پزشکی 93 در اسفند ماه سال جاری برگزار شود، در واقع بر اساس این تدبیر در سال 92 دو آزمون دستیاری برگزار می‌شد، اما چند روز پیش دکتر سید امیر حسین ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر از تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون دستیاری سال جاری و موکول شدن این آزمون در اردیبهشت ماه 93 داد، چرا که به گفته ضیایی اردیبهشت ماه هر سال بهترین زمان برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی است.

بر همین اساس خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران پای صحبت برخی دواطلبان آزمون دستیاری پزشکی نشست و نظرات آنها ر ا درباره موکول شدن زمان آزمون به اردیبهشت ماه سال 93 جویا شد.

دکتر محمد بداغ آبادی ضمن ابراز خرسندی از موکول شدن زمان آزمون به اردیبهشت 93، گفت: خوشحالم در دولت تدبیر و امید؛ با تدبیر معاون آموزشی وزارت بهداشت تاریخ برگزاری آزمون به اردیبشهت ماه سال 93 موکول شد.

وی ادامه داد: بازگشت آزمون به تاریخ قبلی خود از این جهت حائز اهمیت است که داوطلبان برای رقابت در این آزمون نیاز به یک برنامه ریزی مدون و مطالعه چندباره به رفرنس‌های آزمون که بیش از 30 هزار صفحه مطالب علمی و جزئی را شامل می‌شود را دارند.

این ورودی سال 83 دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تغییر ناگهانی تاریخ آزمون در سال 88 به صورت ناگهانی باعث بر هم خوردن نظم مطالعاتی داوطلبان شد و بر اساس آن استرس و فشارروانی بسیار زیادی بر داوطلبان وارد می‌شد.

بداغ آبادی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود آزمون دستیاری در سال 92 دو بار در سال برگزار می‌شد و این زمان به این دلیل که فاصله بین آزمون اول و دوم بسیار کم می‌شد و داوطلبان دیگر انرژی و توان کافی برای شرکت دوباره آزمون در سال را ندشته‌اند، آنها را منگران کرده بود که خوشبختانه با تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی به اردیبشهت ماه جمع زیادی از دانشجویان خوشحال شدند.

از تقلب مجدد در آزمون بسیار نگرانم

سیاوش قرائتی ورودی سال 80 که برای دومین سال آزمون دستیاری را می خواهد تجربه کند، تنها نگرانیش بروز تخلف و تقلب در آزمون دستیاری است و می‌گوید: امیدوارم در آزمون 93 تقلب تکرار نشود و مسولان پیش از برگزاری آزمون تمامی راهکارهای حراستی و حفاظتی را برای جلوگیری از تخلف و تقلب امتحان دستیاری را بکار بگیرند.

وی بالا بردن امنیت برگزاری امتحانات را مهمترین خواسته خود از مسولان عنوان کرد و با بیان اینکه تقلب در آزمون دستیاری موجب کاستن انگیزه خواهد شد اظهارداشت: تغییر زمان آزمون قطعا از فشار روحی دواطلبان کم می کند که امیدوارم مسولان وزارت بهداشت با برنامه ریزی صحیح و پیشگیری از تقلب از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

با تاخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی فرصت کافی برای مطالعه دارم

دکتر معصومه محمدی ورودی 84 دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی به اردیبشهت ماه موافقم، گفت: برگزاری دو آزمون در یکسال کاملا غیر منطقی بود، چرا که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه مجدد را ندارند.

وی ادامه داد: موکول شدن زمان برگزاری امتحان دانشجویان فرصت کافی برای دستیابی به منابع جدید آزمون از جمله رفرنس‌های تغییر یافته‌ای چون کاتزونگ 2013 برای درس فارموکولوژی و همچنین گوش، حلق و بینی، پوست، عفونی فراهم می‌شود.

دکتر ربابه حقانی ورودی سال 85 دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تاخیر برگزاری آزمون دستیاری، گفت: با توجه به اهمیت داشتن آینده شغلی و موقعیت کاری آزمون دستیاری فرصتی برای نیل به این هدف خواهد بود.

وی با بیان اینکه قبلا فرصت چندانی برای مطالعه رفرنس‌ها نداشتیم، ادامه داد: تنها برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دستیاری معمولا هشت ماه طول می‌کشد که بعد از آن فرصتی برای مطالعه دوباره کتاب‌ها نداشتیم.

مسولان وزارت بهداشت تاریخ برگزاری آزمون دستیاری را ثابت و قطعی کنند

دکتر احسان کرمی با بیان اینکه به تعویق افتادن رزیدنتی از دو بعد مسرت بخش بود، گفت: از یک طرف پایان شایعات موجود در باب تاریخ امتحان و پایان بلاتکلیفی ما که در حال آماده شدن برای امتحان بودیم و از یک طرف هم دو ماه فرصت اضافه‌ای که به شدت برای مرور نهایی دروس مفید است، خوشحال کننده نبود.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که وجود دارد سخت‌تر شدن کار برای همه داوطلبان است، چرا که با افزایش دو ماه به وقت مطالعه، کسانی که احساس می‌کردند، فرصت کافی برای مطالعه دروس ندارند و به فکر امتحان دادن در سال آینده بودند هم وارد گود خواهند شد و رقابت امسال شدیدتر انجام خواهد شد.

کرمی اضافه کرد: احتمال تغییر رفرنس‌ها و روزآمد شدن آنها هم وجود دارد که موجب بی‌اعتبار شدن جزوه‌های کمک آموزشی و نیاز به مراجعه به اصل رفرنس‌ها می‌شود، البته انتظاری که از وزارت بهداشت می رود این است که از الان برای سالیان آینده هم تاریخ امتحان را ثابت و قطعی کند تا دوستان دیگری که می‌خواهند هم برنامه‌ریزی کنند و لاین‌های اینترنتی را انتخاب کنند و بتوانند انتخاب راحت‌تری داشته باشند.

تگ ها تثبیت کردن زمان برگزاری آزمون دستیاری تثبیت زمان برگزاری آزمون دستیاری آزمون دستیاری زمان برگزاری آزمون دستیاری

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی