پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / پزشکیارسال شده در   03 آذر 1392 - 24 November 2013


لزوم آموزش کار تیمی به دانشجویان پزشکی و ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین

دبیر سمینار سراسری یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر اینکه آموزش کار تیمی به دانشجویان یکی از وظایف متولیان امر آموزش پزشکی در کشور است، گفت: با توجه به امکانات موجود استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی یا تلفیق آنها با شیوه‌های سنتی بازدهی دانشجویان را افزایش خواهد داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامرضا حسن زاده، اظهار داشت: خوشبختانه این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که از موقعیت خیلی خوبی در ایجاد تغییرات و بازنگری در شیوه‌های آموزش علوم پزشکی برخوردار است، چراکه رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت آموزشی این مرکز همکاری فراوانی در این زمینه با اساتید و دستاندرکاران مربوطه داشته‌اند.

وی به چالش کشیدن تحولات ایجاد شده در حوزه شیوه‌های به‌کارگرفته شده در ارائه مطالب آموزشی دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران را یکی از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می شود در این سمینار یک روزه، نکات مثبت و منفی شیوه‌های نوین آموزش علوم پزشکی به ویژه یادگیری مبتنی بر تیم مورد ارزیابی قرار گیرد.

حسن زاده تصریح کرد: از میان 56 مقاله‌ای که به این سمینار ارسال شده، 40 مقاله از سوی هیات علمی پذیرفته شده است که 15 مورد آن در قالب سخنرانی و 27 مقاله نیز به صورت ارائه پوستر در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بیشترین میزان یادگیری، در 20 دقیقه اول آموزش اتفاق می‌افتد

وی با بیان اینکه بعد از 20 دقیقه آموزش یک جانبه توسط استاد، توجه و دقت مخاطبان به میزان 35 درصد کاهش می یابد، تصریح کرد: چنانچه آموزش به صورت یک طرفه انجام شود و استاد به عنوان متکلم وحده در کلاس درس صحبت کند، پس از 35 دقیقه بازدهی دانشجویان در یادگیری تا 100 درصد تقلیل خواهد رفت و همگی دچار خواب زدگی می‌شوند، بنابراین با توجه به امکانات موجود، استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی به ویژه یادگیری مبتنی بر تیم و یا تلفیق آنها با روش‌های سنتی برای بازدهی بیشتر دانشجویان ضروری به نظر می‌رسد.

تلاش افراد برای دستیابی به اهداف مشترک ویژگی خاص فعالیت تیمی است

این استاد گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه کار تیمی باید جایگزین فعالیت گروهی در دانشگاه‌ها شود، تاکید کرد: اساتید باید دانشجو را فعال کنند به طوری که کنار وی قرار گرفته و او را در مسیر فراگیری علم راهنمایی کنند. تفاوت کار گروهی و تیمی در این است که در یک تیم همچون تیم‌های ورزشی، هدف تمامی اعضا در هر موقعیتی که هستند رسیدن به موفقیت جمعی و دستیابی به هدف مشترک است؛ در حالی که افراد واقع در یک گروه تلاش می‌کنند تا هریک نسبت به دیگری برتری داشته و به هدف شخصی خود در رقابت با سایر اعضا دست یابند.

حسن زاده در پایان خاطرنشان شد: یکی از وظایف متولیان آموزش به دانشجویان پزشکی این است که انجام کار تیمی را به همه آنها یاد بدهیم؛ چراکه آنها پس از فارغ التحصیلی به عنوان مدیران بخش سلامت وارد عرصه اجتماع و فعالیت خواهند شد و دانستن این مهارت‌ها برای موفقیت آنها ضرورت دارد.

تگ ها برنامه پزشکی برنامه درسی دانشجویان پزشکی برنامه درسی دانشجویان پزشکی تهران

پر بازدیدترین پزشکی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت