پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          27 بهمن 1392 - 16 February 2014


وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت تغییر در ترکیب و ساختار شورای آموزش پزشکی و تخصصی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شورای آموزش پزشکی تخصصی با توجه به اختیارات ذکر شده در قانون وظایف مهمی را برعهده دارد، گفت: امیدوارم در دولت جدید وزارت بهداشت بتواند با کمک شورا تصمیمات جدی و مهمی را در عرصه آموزش پزشکی بگیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر قاضی‌زاده هاشمی در هفتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی با اشاره به اینکه توجه بیش از حد به رشد کمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به توسعه آموزش عالی پزشکی آسیب زده است، اظهارکرد: متاسفانه عده‌ای از سیاست‌گذاران همچنان با نگاه به مشکلات منطقه‌ای تلاش دارند تا به تعداد دانشکده‌های علوم پزشکی در کشور اضافه کنند که این امر برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از منابع و پرهیز از توجه به کمیت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ممکن است تمام دهات‌ کشور استعداد تبدیل شدن به شهر را داشته باشند، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که این امر هزینه‌بر است و اگر همین نگاه را به تاسیس دانشکده‌ها نیز تعمیم دهیم با توجه به اینکه تولیدات دانشکده‌های پزشکی بعدا وارد نظام سلامت کشور می‌شود باعث ایجاد آسیب در جامعه خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی از دانشکده‌ها در شهرهایی تاسیس شده است که جمعیت کمی دارند، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که دانشجوی پزشکی صرفا نیازمند دانش در پزشکی نیست؛ بلکه باید مهارت کافی در این زمینه را نیز داشته باشد.

وی گفت: دستورات شورای آموزش پزشکی و تخصص باید دستوراتی عملی باشد و به نظربنده با توجه به اینکه شورا بر حسب اختیارات قانونی می‌تواند برای نظام سلامت قانون وضع کند باید از این ظرفیت استفاده‌ بهینه کند.

بهترین زمان تامین منابع نظام سلامت، مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست

وزیر بهداشت در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نظام آموزش پزشکی باید یک نظام تعریف شده باشد، ادامه داد: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بهترین فرصت ایجاد می‌شود که منابع مورد نیاز برای بهبود نظام سلامت تامین شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه دستور کار شورای آموزش پزشکی و تخصصی طی سالهای گذشته تغییر چندانی نکرده است، گفت: یکی از دلایلی که در حال حاضر این شورا وارد برنامه‌های کوچک شده است و از سیاست‌گذاری فاصله گرفته گسترش شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

وی در این رابطه اظهارکرد: با شرایط ایجاد شده فعلی برای استفاده از ظرفیت این شورا لازم است تغییرهم در ترکیب و هم در ساختار آن ایجاد شود.

به گفته هاشمی، نگرانی ازدست دادن برخی از اختیارات در صورت توجه به قانونگذاری در شورای آموزش پزشکی و تخصصی، باعث شده است تا برخی از مشکلات به صورت ریشه‌ای حل نشود.

وزیر بهداشت در این رابطه با اشاره به اینکه برای حل مشکلات لازم است نظام آموزش پزشکی تعریف شود، تصریح کرد: در دوره وزارت جدید، نظام سلامت تا حدی تعریف شده است که هدف این نظام پیشگیری و درمان بیماریها در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به هدف پیشگیری در نظام سلامت، لازم است پزشک عمومی بار دیگر در این نظام تعریف شود، افزود: علاوه بر آن متناسب با نیازهای بخش سلامت کشور لازم است دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز یک بار دیگر تعریف شود.

به گفته وزیر بهداشت جدا بودن معاونت‌های مختلف باعث می‌شود که یک کانون تصمیم سازی مشترک ایجاد نشود و هماهنگی بین بخش‌های مختلف صورت نگیرد.

بنابراین لازم است در دوره جدید سرخط‌هایی برای نظام سلامت تعریف شود؛ چرا که با تعریف این سرخط‌ها امکان هماهنگی بیشتری در نظام سلامت به وجود می‌آید و خروجی این نظام بهبود پیدا می‌کند.

تگ ها ساختار شورای آموزش پزشکی و تخصصی شورای پزشکی اخبار پزشکی کشور

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی