پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          09 شهریور 1394 - 31 August 2015


تشریح روند تدوین بسته‌های تحول و نوآوری آموزش پزشکی

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت روند تدوین بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی را تشریح کرد.

دکتر عطاءالله پورعباسی دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی در حاشیه همایش معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: ابتدای حضور آقای دکتر لاریجانی در حوزه معاونت آموزشی، تدوین یک برنامه راهبردی و نقشه راه اولین خواسته ایشان بود. لذا خیلی سریع کارگروهی با حضور برخی از کارشناسان و صاحبنظران تشکیل شد و طی یک برنامه فشرده، نسخه اولیه برنامه جامع حوزه آموزش عالی سلامت با کمک ایشان تدوین گردید.

دکتر پورعباسی با بیان اینکه این سند پس از تدوین بارها در شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی تحت بازنگری قرار گرفت، گفت: با طرح و تصویب برنامه جامع آموزش عالی سلامت در شورای معاونین وزارت بهداشت نقشه راه و خط مشی کلی حوزه معاونت آموزشی در طول 3 سال آینده در قالب 12 سیاست مشخص شد.

وی افزود: این برنامه در جشنواره شهید مطهری و در نشست رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور هم مطرح شد و تعاملات لازم جهت اجرای آن صورت گرفت و زمینه های تدوین کلیه برنامه ها و امور حوزه آموزش علوم پزشکی کشور حول 12 سیاست کلی برنامه جامع آموزش عالی سلامت فراهم آمد.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی گفت: در جشنواره شهید مطهری از دانشگاههای خواسته شد تا برنامه توسعه آموزش خود را در راستای این سیاست‌ها تدوین و برای معاونت ارسال کنند، که البته تعداد زیادی از دانشگاه‌ها نیز این کار را به خوبی انجام دادند.

دکتر پورعباسی اظهار داشت: پس از تدوین سیاست‌ها و خط مشی‌های کلی، نوبت آن بود که برنامه‌ای نیز برای عملیاتی سازی این سیاست‌ها تدوین شود. با توجه به الگوی وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت، پس از مشورت با صاحبنظران، در نهایت به یک الگوی روشن برای تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی رسیدیم. این بسته‌ها در قالب الگوی IPOCC ساماندهی شدند.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، با تشکر از کلیه مدیران و مشاوران حوزه آموزش که تلاش های بسیاری برای تدوین این بسته‌ها نموده اند گفت: پس از تدوین نسخه اولیه بسته‌ها، 4 نوبت در شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی موردبازبینی قرار گرفت؛ همچنین 3 نوبت در شورای مشاوران حوزه طرح شد و بازخوردهای لازم دریافت گردید.

وی افزود: در مجموع بیش از دهها نفرساعت وقت‌گذاری و پس از 8 نوبت ویرایش، نسخه پیش نویس بسته‌های تحول و نوآوری آماده و برای ارائه و بازخوردگیری از معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور منتشر شد. نشست معاونان و مدیران آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فرصت مناسبی بود تا این بسته‌ها از سوی ایشان مورد نقد و نظر قرار گیرد. عملاً محورهای نشست به بررسی این بسته‌ها اختصاص یافت و خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی نیز دریافت شد.

دکتر پورعباسی گفت: این بازخوردها مجدداً در کارگروه تدوین مورد بررسی قرار گرفت و برخی از آنها اعمال شد و در نهایت ویرایش نهم این بسته‌ها برای طرح مجدد در نشست رؤسای دانشگاهها، در حال آماده‌سازی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی افزود: شاید بتوان گفت کمتر سندی است که تا این میزان از سوی ذی‌نفعان خود مورد نقد و بررسی قرار گفته باشد. مدیران و کارشناسان حوزه‌های ستادی، مدیران و معاونان آموزشی دانشگاهها، رؤسای دانشگاهها و ... همه در بازنگری این سند ایفای نقش نموده اند حتما این امر موجب تعلق خاطر و تعهد مدیران ستادی و محیطی برای اجرای بهینه این سند خواهد شد.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تدوین بسته‌های تحول و نوآوری، گام آخر در برنامه ریزی نخواهد بود، اظهارداشت: این بسته‌ها محورهای حرکت را روشن کرده‌اند، اما تا اجرا هنوز چند گام دیگر باقی است. مهمترین آنها طراحی برنامه‌های عملیاتی و پروژه‌های مرتبط برای تحقق محورهای مختلف بسته‌های یازده‌گانه است، که ان‌شاءالله با ساز و کاری که طراحی شده، پروژه‌های ارسالی از سوی دانشگاهها در راستای تحقق اهداف بسته‌ها مورد ارزیابی و اجرای آنها مورد حمایت قرار خواهد گرفت، چرا که اجرای بهینه این پروژه ها در مجموع منجر به تحقق بسته‌های تحول و نوآوری می‌گردد.


تگ ها تشریح روند تدوین بسته‌های تحول و نوآوری آموزش پزشکی آزمون پزشکی دانشگاهی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی