پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          15 شهریور 1394 - 06 September 2015


فعالیت غیر بالینی 95 دانشجویان فارغ التحصیل علوم پزشکی


دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی ضمن ابراز خوشحالی از این که دولت یازدهم سلامت را یکی از اولویت های مهم خود قرار داده است، گفت:با تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت های رییس جمهور توانستیم تا حدی مشکلات حوزه سلامت را برطرف نماییم.

وی در ادامه، با اشاره به افزایش انتشار مقالات علوم پزشکی طی سال های اخیر در کشور اظهار داشت طی سال های 2013 تا کنون رشد علمی بیشتر شده اما آنچه که مهم است توجه به کیفی بودن مقالات و استفاده از آنها در علم و فناوری و تولید ثروت است.

وزیر بهداشت بر ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش و استفاده از این تحقیقات در حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: این که در مجلات فاقد ارزش علمی کافی تعداد بیشماری مقاله از سوی ما به چاپ رسیده باشد را نمی توان گفت که علم تولید شده است.

دکتر هاشمی همچنین، یکی از وظایف اصلی وزارت بهداشت را توجه به حوزه آموزش پزشکی بیان کرد و گفت: برای این حوزه برنامه های خوبی آماده شده است که در صورت اجرایی شدن خوب آنها شاهد تغییرات خوب و مثبتی در سال های آینده در حوزه آموزش پزشکی خواهیم بود.

به گفته وزیر بهداشت، بخش عمده خدمات ارائه شده در دو حوزه بهداشت و درمان، بدون تلاش حوزه های آموزش و پژوهش امکان پذیر نیست.

دکتر هاشمی با تاکید بر ضرورت تغییر و اصلاح در حوزه آموزش پزشکی، گفت: حدود 30 سال است که آموزش پزشکی نه از نظر طول دوره و نه از نظر محتوای دوره تغییری نکرده است.

وزیر بهداشت افزود: با اضافه کردن فوق تخصص و فلوشیپ به آموزش پزشکی آسیب وارد شده و اکنون شاهد کاهش پزشک عمومی هستیم.

وی تاکید کرد: چنانچه بخواهیم در کشور نظام ارجاع ایجاد کنیم باید در این محور دانشجو تربیت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود طرح تعهد خدمت نیروی انسانی برای رشته های پزشکی، گفت: لازم است برای برخی از رشته ها طرح برداشته شود و یا این که به منظور کوتاه شدن طول دوره ها برای برخی از رشته ها، دوره های آموزشی مرتبط با آن رشته را در هم ادغام کنیم.

دکتر هاشمی افزود: نباید با تعدد آزمون ها تنها به سنجش محفوظات پرداخت و از بعد مهارتی افراد غافل شد.

وی همچنین بر مهارت توام با دانش که منجر به ارائه خدمات با کیفیت در حوزه های بهداشت، درمان و فن آوری و خلق ثروت از طریق کسب مهارت می شود، تاکید کرد و خواهان اصلاح طول دوره و رشته های بورد تخصصی شد.

وزیر بهداشت در ادامه، با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند به حوزه سلامت سامان دهد و لازم است در ارائه خدمات آموزشی از بخش خصوصی نیز استفاده شود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم پایداری منابع طرح تحول سلامت به منظور تداوم این طرح تاکید کرد و گفت: لازم است حوزه سلامت اقتصادی شود.

به گزارش وب دا، وی همچنین، خواهان همکاری بیمه ها شد و گفت: بیمه می تواند رفتار سازی کند وفعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت را پوشش دهد.


تگ ها فعالیت غیر بالینی 95 دانشجویان فارغ التحصیل علوم پزشکی علوم پزشکی دکتری

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی