پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          21 شهریور 1394 - 12 September 2015


  تاکید معاون آموزشی وزارت بهداشت بر صحت و سلامت آزمون‌ های علوم پزشکی


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام نتایج بیست‌ونهمین دوره آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی و شصت‌ودومین دوره آزمون دانش‌نامه تخصصی در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.

دکتر محمدباقر لاریجانی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون‌های مذکور اظهار کرد: در این آزمون‌ها بردهای متفاوت شرکت می‌کنند و دبیرخانه و اعضای برد میزان پذیرش را اعلام می‌کنند. مسلما تعدادی پذیرفته می‌شوند و تعدادی به صورت همزمان به فعالیت‌های آموزشی خود و ارائه خدمات می‌پردازند و در سال‌های بعد مجددا در آزمون شرکت خواهند کرد.

لاریجانی به این سوال که آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای برای اینکه برگزاری این آزمون را به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار کند، دارد یا خیر؟ گفت: وزارت بهداشت دارای سازمان سنجش مستقل است که در نیمه دوم سال فعالیت بسیار جدی خود را در همه زمینه‌ها آغاز می‌کند.

وی افزود: البته این سازمان اکنون فعالیت می‌کند اما در نیمه دوم سال دارای ساختمان و مرکزیت جدی می‌شود. این آزمون کاملا تخصصی بوده و با توجه به شرایط به نظر می‌رسد باید به مجموعه وزارت بهداشت به دلیل اعتقادی که این وزارتخانه به دانش‌آموختگان دارد، برگزار شود. همچنین امیدواریم در سال جاری 10 مرکز امتحان در مراکز مناطق آمایشی ایجاد کنیم تا این مراکز با همکاری مرکز سنجش ملی فعالیت خود را گسترش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه نتایج آزمون‌های مذکور چهارشنبه هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان که امروز آزمون می‌دهند، اگر اعتراضی دارند می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود. احتمالا امتحانات شفاهی آزمون‌ها تا دوشنبه به اتمام می‌رسد و آنالیز نتایج صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری چندین ساله آزمون‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: فکر می‌کنم این هفتمین سالی است که این آزمون‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود و به دلیل هماهنگی و امکانات خوب این دانشگاه احتمالا این آزمون سال جاری هم در این دانشگاه برگزار می‌شود.

لاریجانی در مورد امنیت آزمون نیز اظهار کرد: در مجموعه وزارت بهداشت امنیت بالایی تعبیه شده تا آزمون‌ها با صحت و سلامت کامل برگزار شوند.

وی با اشاره به برخی اعتراضات موجود در مورد سلامت آزمون‌ها گفت: حدود 15 هزار نفر در آزمون ورودی دستیاری شرکت می‌کنند که مسلما تعدادی از آنها موفق به پذیرش نمی‌شوند که ممکن است از نظر این افراد مشکلاتی در روند برگزاری آزمون وجود داشته باشد. اما وزارت بهداشت دارای مراجع تخصصی در این مورد است و معاونت آموزشی وارد بحث نتایج نمی‌شود و این امر بر عهده بردهای تخصصی و فوق تخصصی است که بعد از مشورت با دبیرخانه تخصصی نتایج را اعلام می‌کند.

وی در پایان از برگزاری آزمون‌ها در سطح بین‌المللی خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نه‌ چندان دور امتحانات خود را با سطوح بین‌المللی یکسان کرده و برخی از آزمون‌ها در ایران به صورت بین‌المللی برگزار شود.

لاریجانی همچنین در نشست انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: باید برنامه‌ها و الگوهایمان را متناسب با شرایط روز تغییر دهیم و برای پیشرفت آینده کشور برنامه‌های روشنی داشته باشیم.

وی گفت: خاستگاه سلامت، آموزش پزشکی است و در این نشست قرار است در مورد برخی محورهای آموزش پزشکی تبادل نظر کنیم.

وی افزود: پیشرفت‌های نظام آموزش عالی ما به حدی بوده است که توانسته است تا حد زیادی نیازهای کمی ما را برآورده کند و نتیجه آن این است که امروزه در اکثریت استان‌ها پزشکان متخصص مختلفی داریم و تعداد آنها هم قابل توجه است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بردهای تخصصی، انجمن‌های علمی، قطب‌های علمی کشور، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور پتانسیل‌های مهمی هستند و اگر هم راستا با هم حرکت کنند می‌توانند تحولات بزرگی را در آموزش پزشکی کشور ایجاد کنند.

دکتر لاریجانی یادآور شد: 40 سال از تشکیل دبیرخانه تخصصی در کشور می‌گذرد و به نظر می‌رسد که وقت آن است که تحولات جدیدی را رقم بزنیم. بسیاری از کاریکلوم‌ها احتیاج به بازبینی دارد و احتیاج داریم برنامه‌ها و الگوهایمان را متناسب با شرایط روز تغییر دهیم.

وی با اشاره به تغییر شرایط کشور نسبت به سه دهه گذشته گفت: امروز چالش اساسی ما بیماری‌های غیرواگیر هستند و بیش از 70 درصد از مرگ و میر کشور را این بیماری‌ها ایجاد می‌کنند که البته با نظر مساعد وزیر بهداشت کارهای اساسی خوبی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر در کشور آغاز خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به گسترش آموزش عالی در کشور گفت: در سال‌های اخیر بیش از 2000 موسسه آموزش عالی در کشور ایجاد شده است، اگرچه اکثر آن در حوزه آموزش پزشکی نیست اما ما باید برنامه روشنی برای توسعه‌های آتی داشته باشیم. اینکه ما در هر شهری یک دانشکده پزشکی ایجاد کنیم مجموعه وزارت بهداشت را تحت فشار قرار خواهد داد.

وی افزود: داشتن استراتژی درست می‌تواند ما را برای گسترش‌های آینده بیمه کند.

لاریجانی با اشاره به گسترش فناوری‌ها و روش‌های درمانی گفت: گفت در خیلی از بخش‌های دنیا پزشکان خیلی به مقالات اصلی مراجعه نمی کنند و به گایدلاین‌ها مراجعه می‌کنند. امیدواریم با همکاری اعضای انجمن‌ها، اعضای بردهای تخصصی و مجموعه‌ای از متخصصین که از نزدیک با این مسئله درگیر هستند بتوانیم گایدلاین‌هایی را تدوین کنیم.

وی گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند نقش‌های موثری را در حوزه آموزش داشته باشند. در حال حاضر هم در اساسنامه انجمن‌ها بحث‌های آموزشی و پژوهشی بسیار برجسته است.

دکتر لاریجانی ابراز امیدواری کرد که ارتباط با انجمن‌های علمی را بتوان در سطح مطلوب‌تری ایجاد کرد و افزود: امیدوارم با حمایت‌هایی که دکتر هاشمی خواهند نمود بتوانیم حمایت ملموسی از انجمن‌ها در زمینه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند داشته باشیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم داشتن یک شبکه اطلاعاتی منسجم گفت: این شبکه به ارتباط بهتر و شناخت بیشتر منجر خواهد شد و همچنین می‌توانیم شواهدی از فعالیت‌های انجمن‌ها را در این شبکه قرار دهیم. امیدوارم با حمایت وزارت بهداشت این مسیر را بپیماییم.


تگ ها تاکید معاون آموزشی وزارت بهداشت بر صحت و سلامت آزمون‌های علوم پزشکی آزمون پزشکی وزارت علوم

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی