پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          22 شهریور 1394 - 13 September 2015


آموزش های بی‌رویه دانشجوی دندانپزشکی

دکتر آرش رحیمی در سمپوزیوم اینترالاک و لیزر دکتر اسمایل در هتل پارس مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد در این بین ایران تنها به تربیت تعداد نفرات بیش‌تر در حوزه دندان‌پزشکی می‌پردازد که این امر موجب مهاجرت شمار زیادی از دانشجویانی که از دانشگاه‌های معتبر داخل کشور فارغ‌التحصیل شده‎اند، می‌شود.

وی در این همایش که اولین سمپوزیوم اینترالاک در خراسان است،‌ ادامه داد: افزایش تعداد دندان‌پزشکان در سطح کشور تنها موجب رقابت ناصحیح در این حوزه می‌شود که در این خصوص قشر عمل‌کننده مشکلاتی را برای مردم از طریق درمان‌های بیش از حد و استفاده از مواد بی‌کیفیت به همراه خواهند داشت.


عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت تنها درصد کمی از افراد به صورت بالقوه به خدمات پزشکی نیاز پیدا می‌کنند اما در مقابل 100 درصد افراد به ‌صورت بالفعل به خدمات دندان پزشکی احتیاج دارند.


رحیمی عنوان کرد: افزایش این رقابت ناسالم باعث کاهش تعداد بیماران و نیز قیمت می‌شود که ماحصل این اتفاق کیفیت پایین ارائه خدمات است.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در دندان‌پزشکی دانشگاه علوم ‌پزشکی تصریح کرد: برای مقابله با چنین مشکلی ابتدا بایستی فرهنگ‌سازی مناسب و نیز تمرکز بر روی سطوح پایه انجام گیرد که در مرحله بعد بتوانیم خدمات مطلوب درمانی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه استاندارد معاینه بیمار در کشورهای پیشرفته در روز تنها یک تا دو بیمار است، گفت: متاسفانه این رقم در ایران به 14 تا 15 نفر می‌رسد که در این صورت شاهد کاهش کیفیت خدمات درمانی هستیم.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمینه آموزش و نیز پیشگیری ضعیف عمل می‌کنیم و در مقابل تنها بر روی درمان متمرکز می‌شویم، پس می‌توان برای جلوگیری از اینگونه اقدامات به بحث پیشگیری اهمیت بیشتری دهیم.

رحیمی افزود: بنابراین لازم است کاری اساسی انجام شود، چرا که به تعداد کافی دندانپزشک در سطح کشور وجود دارد و از این حیث با هیچ کمبودی مواجه نیستیم اما باید نسبت به خدمات درمانی که قرار است به جامعه ارائه شود، جامع‌نگر بود.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی اظهار کرد: به عنوان عضو جامعه دندان‌پزشکی ایران از وزارت بهداشت این درخواست را دارم که در این حوزه عاقلانه عمل کنند تا شاهد اشتباهاتی که در حوزه پزشکی بودیم نباشیم چرا که به عنوان یک دندان‌پزشک این حق را دارم که نسبت به این اتفاقات احساس نگرانی کنم.

وی در خصوص افزایش کیفیت درمان در مطب دندانپزشکی با استفاده از لیزر، خاطرنشان کرد: درمان لیزر در دندان‌پزشکی در حدود 12 سال و به ‌صورت کلینیکی و مبتنی بر شواهد علمی در حال استفاده است.

رحیمی ادامه داد: این نوع درمان در واقع کمک‌کننده به کلیه رشته‌های پزشکی برای افزایش کیفیت خدمات درمانی با راحتی بیش‌تری نسبت به دیگر روش‌های درمان دندان است چرا که ترمیم بیمار سریع‌تر اتفاق می‌افتد و بسیاری از اقداماتی که از طریق روش‌های سنتی نمی‌توان به‌ کار گرفت، با لیزر امکان‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه تهران در حدود 10 سال است که لیزر برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین در حدود پنج تا 6 سال است که به‌ طور فراگیر در مطب‌های خصوصی از لیزر برای درمان دندان بیماران استفاده می‌شود.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی عنوان کرد به دلیل افزایش کیفیت خدمات درمانی به ‌طور یقین بیماران با این نوع درمان دندان ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، چرا که باعث افزایش هزینه‌های درمان نیز نمی‌شود.


تگ ها آموزش های بی‌رویه دانشجوی دندانپزشکی دانشجوی پزشکی دانشجوی دندانپزشکی آموزش

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی