پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          24 امرداد 1395 - 14 August 2016


رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی‌های بین المللی



معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید براینکه لازم است رتبه‌های برتر کنکور سراسری با دقت و تحقیق دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنند گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی کشور از پذیرش رتبه‌های برتر کنکور سراسری و همچنین کسانی که در المپیادها مدال طلا کسب کردند استقبال می کند.


به گزارش ایسنا، دکتر جلیلی انتخاب دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی رتبه های برتر کنکور را افتخاری بزرگ برای این دانشگاه خواند و اظهار کرد: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند آماده پذیرش بهترین رتبه های کنکور سراسری هستند. دانشگاه علوم پزشکی تهران امسال نیزهمانند سال‌های گذشته خود را آماده استقیال از دانش آموزان نخبه کشور می کند. بنابراین توصیه می شود رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری و کسانی که در المپیادهای شیمی مدال طلا کسب کرند این دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه داوطلبان با تحقیق محل تحصیل خود را انتخاب می کنند، خاطر نشان کرد: در سال 94 از مجموع  27 نفری که در مناطق 3 گانه رتبه تک رقمی داشتند، 24 نفر آنها دانشگاه علوم پزشکی تهران را جهت تحصیل خود انتخاب کردند و برخی از دانش آموزان نیز بسته به محل زندگی و شرایط دانشگاه‌های دیگر را انتخاب می کنند در غیر اینصورت معمولا اگر کسی بخواهد در شهر تهران ادامه تحصیل کند، دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب اول خود قرار می دهد.


به گفته دکتر جلیلی، بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سال 94 از 100 نفر اول کنکور سراسری 76 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند. این در حالی است که بسیاری از افراد علی رغم رتبه‌های بسیار خوب، به علت محدودیت ظرفیت، امکان تحصیل در این دانشگاه را پیدا نمی کنند. همچنین دارندگان مدال‌های نقره و برنز المپیادهای کشوری نیز تقاضای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران را می دهند که متاسفانه به دلیل محدود بودن ظرفیت فقط می توانیم کسانی را که مدال طلا کسب کردند را پذیرش کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص ارزیابی‌های ملی و بین المللی این دانشگاه نیز گفت: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی در حوزه آموزش علوم پزشکی برای کسی پوشیده نیست. این دانشگاه با برخورداری از بستر آموزشی بسیار مناسب، مهد رشد و بالندگی جمع عظیم نخبگانی است که در این مجموعه بزرگ تحصیل می کنند.


وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به داشتن اساتید بزرگ در این مجموعه افتخار می کند، چرا که 40 درصد از کل محققان که در سراسر کشور دارای H-index بالای 15 هستند، در این دانشگاه حضور دارند و 17 نفر از 34 محققی که در ردیف یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند، در این دانشگاه خدمت می کنند. و این درحالی است که دانشگاه‌های دیگر تنها دو تا سه نفر از عضو هیأت علمی را درلیست دارند

دکتر جلیلی با اشاره به کیفیت مطلوب آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: در آزمون‌های کشوری که در مقاطع علوم پایه و پیش کارورزی انجام می شود و همچنین در آزمون های تخصصی و فوق تخصصی، همواره دانشگاه علوم پزشکی تهران با فاصله زیادی نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور در جایگاه اول بوده و این جایگاه ویژه مدیون حضور دانشجویان نخبه، اساتید برجسته و برنامه آموزشی دقیق و منسجم است.


به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اگر نفرات برتر کنکور سراسری بخواهند رتبه بندی‌ها را ملاک انتخاب دانشگاه قرار دهند شاید رتبه بندی‌های بین المللی به جهات مختلفی ملاک باشد، چرا که این رتبه بندی‌ها در سطح جهانی و توسط موسساتی مستقل و بی ارتباط با دانشگاه‌ها انجام می شوند و سال‌ها است که رنکینگ‌های معتبری همچون تایمز و QS در حال اجرا هستند و دانشگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دهند. این رتبه بندی ها شاخص‌های معین و شفافی دارند و به دلیل پروتکل های مشخص از دغدغه تعرض منافع هم مصون هستند

دکتر جلیلی در خصوص نتایج رتبه بندی‌های بین المللی دانشگاه‌ها نیز گفت: در تمام رتبه بندی‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با فاصله بسیار زیادی با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه نخست قرار دارد. به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی تایمز جایگاه بین 500 تا 600 را دارد و در سرفصل آموزش نیز بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده توانست رتبه 74 دنیا را کسب کند. همچنین در کل دانشگاه‌های کشور فقط 8 دانشگاه در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که دراین رتبه بندی ارزیابی می شوند که دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از این دانشگاه‌ها و تنها دانشگاه علوم پزشکی حاضر در این مجموعه است. بطوریکه هیچ یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امکان حضور در این رده بندی را هم نداشته اند. در رتبه بندی QS  نیز این دانشگاه جایگاه 200 تا 250 را دارد و در رتبه بندی وبومتریک نیز رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.


وی همچنین به ارزیابی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دو سال اخیر توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: رتبه بندی کشوری دانشکده های پزشکی به اشکال مختلفی در طی زمان انجام شده و هرساله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه نخست را کسب کرده اما این رتبه بندی در زمان‌هایی از سوی وزارت بهداشت متوقف شده بود تا اینکه در سال های اخیر تصمیم گرفته شد تا رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی مجدد انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه خاطر نشان کرد: رتبه بندی فوق دوبار در سال‌های گذشته توسط وزارت بهداشت انجام شد و براساس نتایج این دو دوره، دانشگاه علوم پزشکی تهران برای یک دوره رتبه نخست و برای دوره دوم رتبه دوم را کسب کرد. البته تا زمانی که مخاطبین ما از شاخص ها و معیارهای رتبه بندی بی اطلاع باشند، ممکن است نتوانند قضاوت دقیقی درمورد مفهوم آن داشته باشند و اطلاعات ارائه شده چندان کمک کننده نخواهد بود.

وی افزود: عمده شاخص‌های رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌ها (طرح راد) که توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام می شود، پیرامون فرآیندهای آموزشی است (به عنوان مثال تعداد جلساتی که معاونین آموزشی برگزار می کنند و تعداد صورت جلسات از امتیاز برخوردار است) طبیعی است که این شاخص‌ها اگر چه دارای اهمیت هستند، اما با آنچه که محصول نهایی آموزش و کیفیت آموزشی بدست آمده در دانشگاه علوم پزشکی تهران است، الزاما هماهنگی مستقیمی ندارد.


دکتر جلیلی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران خود را موظف به ارائه آموزش با بالاترین کیفیت به دانشجویان نخبه‌ای می داند که با تلاش زیاد موفق به ورود به این دانشگاه شده و در همین راستا اقدامات زیادی را درجهت ارتقا کیفیت و توسعه آموزش خود انجام داده است. که از این جمله می توان به بازنگری جدی در برنامه آموزشی پزشکی و دندانپزشکی طی چند سال گذشته اشاره کرد که با بحث، مطالعه و کسب آمادگی کامل نشان داد که بازنگری برنامه آموزشی  می تواند یک تجربه خوب، موفق و توام با لحاظ اصول علمی و با استفاده از حمایت بدنه دانشگاه و اعضای هیأت علمی باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان امکان تحصیل همزمان در دو رشته را از جمله شرایط ویژه تحصیل در این دانشگاه دانست و تصریح کرد: همچنین مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران که هدایت و حمایت از انواع فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان نخبه دانشگاه را برعهده دارد محیط بسیار مناسبی برای پرورش این قشر نخبه کشور است

تگ ها معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی