پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          11 بهمن 1395 - 30 January 2017


طلب دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بیمه ها 850 میلیارد ریال است

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: هدف رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت این است که بیمار جز درد بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد، اما امروزه به هر دلیلی حمایت بیمه ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: با وجود این مطالبات، فشار زیادی بر دوش حوزه سلامت قرار دارد و با وجود رضایت قابل توجهی که در مردم ایجاد شده، بیمه ها از حوزه سلامت حمایتی نمی کنند و دانشگاه های علوم پزشکی فشار زیادی را تحمل می کنند.
وی درباره طلب دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تشریح کرد: این دانشگاه 850 میلیارد ریال مطالبه بیمه ای دارد و این به این معنا است که خدماتی از 9 ماه پیش تا کنون به بیمه ها فروخته شده، اما هنوز مبالغ آن پرداخت نشده است.
شادنوش تصریح کرد: این در حالی است که قانون بیمه ها را مکلف کرده است که بعد از ارایه اسناد از طرف بیمارستان ها، 60 درصد از مطالبه ها را نقدی و حداکثر در یک بازه زمانی سه ماهه 40 درصد باقی مانده را پرداخت کنند، که این اتفاق نیفتاده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجموعه ای است که 6 حوزه بزرگ و در حد اداره کل را اداره می کند و در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی تاثیرگذار و با قشرهای مختلفی از مردم در ارتباط است و این مطالبات می تواند تاثیرات منفی را در جامعه باقی بگذارد.
وی گفت: با پرداخت نشدن این مطالبه ها، مبالغ سنگین غیرقابل تحمل به دانشگاه های علوم پزشکی تحمیل شده است و برای حل این مشکل با تعامل و گفت و گو تلاش زیادی شده است، اما این مهم اتفاق نیفتاده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: با وجود مطالبات، این دانشگاه به سختی تا کنون مقاومت کرده است، کارمندان و پزشکان 9 ماه است مبلغ خاصی را دریافت نکرده اند و این افراد خدماتشان را شبانه روزی حتی در بعضی صنوف با 220 ساعت اضافه کار ارایه کرده اند.
وی اضافه کرد: در شهر سمنان سه بیمارستان وجود دارد که 2 بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و یک بیمارستان مربوط به تامین اجتماعی است، اما بیمارستان تامین اجتماعی به روز مطالبات خود را به کارمندان پرداخت می کند و فشار کار کمتری دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تولیت سلامت با علوم پزشکی است اما در بودجه ها ، تصمیم گیری ها و نوع توزیع بودجه ها این دانشگاه هیچ دخالتی ندارد.
وی اضافه کرد: ساز و کار نظارتی چگونه است که در صورت انجام نشدن وظایف علوم پزشکی، این دانشگاه بازخواست می شود، اما برای بیمه ها که برای پرداخت بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی تکلیف صریح قانونی دارند اعمال قانونی صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی از دولت مطالبه سنگینی دارد اما حوزه درمان محلی برای تسویه حساب آن مطالبت نیست آن هم در شرایطی که مردم در اوج رضایت از حوزه درمان قرار دارند .
وی تصریح کرد: آنچه که بیمه ها را دچار چالش کرده این است که در طرح اولیه تحول نظام سلامت بیمه ها مقرر به بیمه کردن پنج میلیون نفر بدون پرداخت حق بیمه شدند که بعضی از بیمه ها این کار را برای کل 11 میلیون نفر انجام داده اند و این امر چالش بودجه ای را به وجود آورد.
شادنوش تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت دستاورد نظام و ضرورت برای جامعه است و همه باید تلاش کنیم که این طرح با همین صلابت و قدرت که آغاز شده است با همین صلابت نیز پیش برود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: در حوزه سلامت انسجام بسیار بالایی در استان وجود دارد و بیمه ها با دانشگاه هماهنگ هستند، اما اختیار و تصمیم گیری فراتر از سطح استان است.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال 2016 به عنوان نود و هشتمین دانشگاه برتر کشور برگزیده شد و هم اکنون این دانشگاه 225 عضو هیات علمی دارد.
١٨ طرح دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با صرف ٣٤٠ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر افتتاح می شود.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی