پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          26 دی 1391 - 15 January 2013




سخنان وزیر آموزش و پرورش در دیدار دانش آموزان در هفته هوای پاک



دیروز آیین نمادین هفته پاک در یکی از مدارس تهران برگزار شد. در سخنان وزیر آموزش و پرورش در این آیین چند نکته بسیار ظریف و مهم وجود دارد که جای تامل دارد؛ توصیه طنز گونه و چند پهلو به دانش‌آموزان، توجیه زیرپا گذاشتن مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش، رفع مسئولیت از سرویس مدارس و طرح مجدد ادعای اعزام دانش‌آموزان مصدوم پیرانشهری به خارج درصورت نیاز.




اول: وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آیین گفت: مواظب باشید پایتان لیز نخورد یا دچار سرماخوردگی نشوید، چون هر اتفاقی که برای شما بیفتد یقه ما را می‌گیرند. حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که شما مسئولیت اتفاقاتی را که در مدارس رخ می‌دهد می‌پذیرید ، اظهار کرد: هر اتفاقی که در مدارس رخ دهد، نخستین مسئول آن شخص وزیر است، اما آنچه در خارج از مدارس اتفاق می‌افتد بر عهده ما نیست. وقتی سخنان و عملکرد وزیر آموزش و پرورش کشورمان با وزرای برخی کشورها مانند مصر را که در آنها حوادثی مشابه رخ داده مقایسه می‌کنیم، متوجه تفاوت بین آنها می‌شویم. یقینا اگر چنین حوادثی که طی سه‌ماه اخیر برای دانش‌آموزان رخ‌داده در کشورهایی مانند کره، ژاپن و... رخ می‌داد وزیر آموزش و پرورش استعفا می‌کرد. برای مثال در مصر بر اثر بی‌احتیاطی یک سوزنبان، چند دانش‌آموز کشته شدند، بلافاصله وزیر راه آن کشور استعفا کرد. اما در کشورما پیش از عذرخواهی اجباری بابت آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر سعی شد معلم، خدمتگزار، بخاری و حتی خبرنگاران به نوعی دراین ماجرا دخیل شوند. البته پیش از آن هم در قبال سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی که به کشته شدن چند دانش‌آموز منجر شد اعلام شد: «از مسئولانش بپرسید». گویا عذرخواهی در فرهنگ ایرانی- اسلامی عملی مذموم و ناپسند است یا بسیار سخت و دشوار.



دوم: وزیر آموزش و پرورش در توجیه دیر رسیدنش به این برنامه آنطور که فارس نوشته اعلام کرد: اگر من امروز به این برنامه دیر رسیدم به این دلیل بود که قرار نبود در این جلسه حضور یابم، زیرا در قانون مصوب کردیم تنها سه زنگ نمادین در طول سال تحصیلی داشته باشیم. حاجی‌بابایی افزود: با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند «نه» بگوید و در برابر عوامل و خواسته‌ها سر تعظیم فرود می‌آورد، کار معلمی کرده‌ایم و به این برنامه آمده‌ایم. توجیه دیر رسیدن وزیر آموزش و پرورش به آیین نواخته شدن زنگ هفته پاک عذر بدتر از گناه است، زیرا به صدا در آمدن سراسری زنگ هفته پاک خلاف مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش است. طی چند سال اخیر نواخته شدن زنگ‌های نمادین در مدارس به یک معضل تبدیل شده است. براساس مصوبه جلسه 854 شورای‌عالی آموزش و پرورش در دی‌ماه سال90 که به امضای رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی آموزش و پرورش و وزیر آموزش و پرورش رسیده است در طول سال تحصیلی فقط سه زنگ خاص به‌صورت همزمان در مدارس کشور در سه مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع‌مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی (13آبان) و روز انقلاب اسلامی (12بهمن) نواخته می‌شود. با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش دو ضرب‌المثل به ذهن متبادر می‌شود؛ «احترام امامزاده به متولی آن است» و «رطب خورده منع رطب کی کند». پرسشی که در این‌باره مطرح می‌شود اینکه آقای وزیر وقتی به بخشنامه‌ای که خود امضا و برای اجرا ابلاغ کرده‌اید به بهانه اینکه نمی‌توانید نه بگویید و در برابر عوامل ناخواسته سر تعظیم فرود می‌آورید و... کار معلمی کرده‌اید، چگونه انتظار است که سایر فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش در برابر عوامل و خواسته‌ها سر تعظیم فرود نیاورند؟مگر آنها کار غیرمعلمی می‌کنند؟ قطعا اگر به آنچه تدوین و تصویب شده پایبند باشیم دیگران هم پایبند خواهند بود. البته در سال تحصیلی جاری چند زنگ برخلاف مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش نواخته شده است.



سوم: وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه سرویس مدارس نیز اظهار کرد: ما مسئول عبور و مرور و رفت‌وآمد به وسیله اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیستیم و تنها مسئولیت داخل مدارس را عهده داریم و مدیر مدرسه تنها به‌عنوان یک عضو برای پیوند میان دانش‌آموزان و دستگاه‌های مربوطه به‌منظور رفت‌وآمد آنها توسط سرویس مدارس اقدام می‌کند.جناب وزیر اگر نمی‌دانید بدانید از محل هزینه‌های دریافتی از پدران و مادران دانش‌آموزان بابت سرویس ایاب وذهاب مدارس درصدی به مدرسه و منطقه آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد.

چهارم: حاجی‌بابایی درباره وضعیت دانش‌آموز مصدوم حادثه آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر ‌ اظهار کرد: از روز اول اعلام کردم هرجایی که نیاز باشد و بتوانیم کمکی به این دانش‌آموزان داشته باشیم، انجام می‌دهیم؛ اکنون هم دقیقه به دقیقه زیرنظر پزشکان کار را جلو می‌بریم و اگر لازم باشد، هر جای دنیا می‌بریم ولی پزشکان تا این لحظه چیزی نگفته‌اند.



در حالی که گفته‌می‌شود« اگر اعلام شود دانش‌آموزان مصدوم شین‌آباد را برای درمان به هر جای دنیا که لازم باشد می‌‌فرستیم اما پزشکان تا این لحظه چیزی نگفته‌اند» نماینده مردم سردشت و پیرانشهر 17دی‌ماه جاری از ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت اعزام سه دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده پیرانشهری خبر داد. رسول خضری به همشهری گفت: با بررسی‌های انجام شده از وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهری مشخص شد سه دانش‌آموز که دو نفر در بیمارستان اصفهان و یک نفر هم در بیمارستان‌ مشهد بستری هستند برای ادامه درمان باید به خارج از کشور اعزام شوند. همچنین نادر قاضی‌پور یکشنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس خطاب به علی‌لاریجانی گفت: شما به‌عنوان رئیس مجلس و من به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی باید با هماهنگی وزارت بهداشت، زمینه اعزام به خارج سه دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده حادثه آتش‌‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد را فراهم کنیم. نماینده ارومیه با اشاره به اصل سوم قانون اساسی خواستار اعزام هر چه زودتر سه دانش‌آموز پیرانشهری برای ادامه درمان به خارج از کشور شده و افزوده‌است: مطلع باشید وضعیت سه‌ دانش‌آموز دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد وخیم است که باید به آنها رسیدگی شود.









تگ ها دانش آموزان هوای پاک هفته هوای پاک دیدار دانش آموزان با وزیر آموزش و پرورش

خبرنامه - شبکه های اجتماعی