پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          26 بهمن 1391 - 14 February 2013











گفتمان چهره به چهره موثرترین ارتباط معلم با دانش آموز



رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: رابطه چهره به چهره و دوستانه معلم با دانش آموز یکی از تاثیرگذارترین روش در القای معانی به دانش آموز است.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی در هفتمین نشست فرهنگی آموزشی ویژه هیئت علمی گروه معارف اسلامی و بخش الهیات و علوم اسلامی به جز رشته حقوق دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور که ظهر چهارشنبه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با بیان اینکه رابطه معلم با دانش آموز باید عاطفی و دوستانه باشد، اظهار داشت: هر معلمی باید سعی کند با ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمی با شاگرد خود از حال او با خبر شود و این رابطه نباید صرفا علمی باشد بلکه رابطه تن به تن اثرات بسیار بیشتری دارد.

وی ضمن انتقاد از پایین بودن سطح دانش کتب دانشگاهی بیان داشت: محتوای کتب دانشگاهی بسیار کوتاه و مختصر است و ضروری است تا معلم با مطالعه کتاب‌های جانبی و تکمیلی در ارتقاء درک و فهم خود تلاش کند.

عامل تنش در جامعه مستحق عذاب است

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه 60 سوره احزاب عنوان کرد: کسی که در جامعه تنش ایجاد می‌کند و سلامت روحی و فکری مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد طبق آیه مذکور مستحق عذاب شدید است.

وی با اشاره به حرمت شایعه پراکنی یادآور شد: باید از بازگو کردن هرگونه مسائل و اتفاقاتی که خود به آن اطمینان نداریم و نیاز جامعه هم نیست پرهیز کرد.

حجت الاسلام قرائتی ابراز داشت: امنیت و آرامش چنان اهمیت دارد که خداوند به آن قسم می‌خورد و کسی را که تنش و اضطراب در بین مردم ایجاد کند را مستحق عذاب شدید می‌داند.

وی با بیان اینکه هر علمی مفید جامعه نیست تصریح کرد: علم دارای ارزش بسیار بالایی است و لازم است در تحصیل علم، ابتدا واجبات و سپس مستحبات در اولویت قرار گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: معلمان دینی باید معارف اسلام و مسائل شرعی را به دانش آموزان آموزش دهند و با آگاه کردن آنها گام بلندی در راستای خدمت رسانی به مردم بردارند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به آیه 35 سوره نساء افزود: خداوند در این آیه به صراحت بیان می کند که ایجاد اختلاف در خانواده امری طبیعی بوده و همواره مومنانی را به وساطت و ایجاد الفت بین اعضای خانواده فرا می خواند.







تگ ها ارتباط معلم و دانش آموز دانش آموز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی