پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          28 امرداد 1392 - 19 August 2013



اضافه شدن یک سال مقطع تحصیلی بدون تالیف کتاب



وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین تعجیل شده و تقدم و تاخر برنامه ها در نظر گرفته نشده است، گفت: در شرایطی شاهد اضافه شدن یکسال به ابتدایی بودیم که هنوز کتاب تالیف نشده بود،معلم آمادگی حرفه ای برای آموزش پایه ششم را نداشت ،حتی فضای فیزیکی مدارس نیز برای یک مقطع دیگر ابتدایی آماده نشده بود و آزمایشگاه و انبار مدرسه به کلاس تبدیل شد.

مهر نوشت: محمد علی نجفی شب گذشته در جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان و برخی نمایندگان مجلس با بیان این مطلب گفت: برنامه های وزارت آموزش و پرورش را به نمایندگان مجلس پیشنهاد داده ام و درباره آن نیز در فراکسیون‌های مختلف صحبت و تبادل نظر شده است و در صورتی که نمایندگان رای خود را به اینجانب دهند آماده هستم که با عنایت الهی، حمایت فرهنگیان و نمایندگان مجلس یک دوره چهارساله را در حد بضاعت و توانم به سرانجام برسانم.

وی افزود: می‌دانم مسائل حوزه آموزش و پرورش و مشکلات آن زیاد و پیچیده است، آموزش و پرورش همچون ریسمان بلندی است که سرتاسرش نه با قصد و نیت قبلی بلکه به دلیل شتابزدگی گره زده شده و این مشکلات منجر به این شده که امروز شرایطی را داشته باشیم که بسیاری از آموزش و پرورش راضی نیستند به جز اندکی.

به گفته نجفی باید با علم، تدبیر و حوصله گره ها را باز کنیم اما تاکید می کنم که در طول این چهارسال امکان بازشدن همه گره‌ها وجود ندارد و باید در دوران‌های بعدی وزرای آینده این کار را ادامه دهند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین توضیح داد: وقتی سند و اهدافش را مطالعه کردم با یک جمع بندی کلی به این نتیجه رسیدم که برای رسیدن به اهدافش نیازمند یک دوره بیست ساله هستیم. برای شروع اجرای سند نیز ابتدا باید نقشه راه تدوین شده و یک برنامه دقیق عملیاتی که مبتنی بر علم و عقلانیت است تنظیم شود.

تعجیل در سند تحولی

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم با اعلام اینکه همه دلشان می‌خواهد کار کنند اما گاهی در اجرای برنامه ها عجول هستند، گفت: برای اجرای سند تحول، تقدم و تاخر لازم است که متاسفانه این موضوع مورد کنکاش قرار نگرفته و ما امروز شاهد هستیم که به پایه ابتدایی یک سال افزوده می شود اما کتابهای این دوره در آن زمان هنوز تالیف نشده بود، معلم آمادگی حرفه ای نداشت، فضای فیزیکی مدارس آماده نبود و آزمایشگاهها تبدیل به کلاس شدند، که این همه نشان از تعجیل در اجرای تحول بود.

وی تصریح کرد: همانطور که امروز از شتاب زدگی انتقاد می کنیم امیدوارم که شتاب زده عمل نکنیم و با تدبیر و حوصله برنامه هایمان را به پیش ببریم.

نجفی با اشاره به آغاز سال تحصیلی 93-92 گفت: برای مهر امسال تغییر چندانی ایجاد نمی شود و برنامه ها را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که آرامش به مدیر، معلم ، دانش آموزش و والدین باز گردد. در طول سال تحصیلی هر قسمتی که نیاز به اصلاح داشته باشد، اصلاح می کنیم اما اگر این اصلاحات همراه با پایان سال تحصیلی باشد آن را موکول به سال آینده می کنیم. ضمن آنکه در صدد هستیم نقشه راهی را در یک یا یک و نیم سال آینده برای اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف آن تدوین می کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین برای رسیدن به اهداف سند تحول یک برنامه بیست ساله ای را تدوین خواهیم کرد و تقدم و تاخر اجرای برنامه ها نیز در آن مشخص می شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه هایش اشاره کرد و افزود: در ارائه برنامه هایم به نمایندگان مجلس توجه لازم را داشته و برنامه ها در 13 محور و 59 برنامه به نمایندگان تحویل داده شده است.

حجت شرعی نمایندگان

نجفی درباره معرفی اش به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم توضیح داد: چندین بار آقای روحانی این موضوع را به من گفت اما من استنکاف کردم ولی با اصرار ایشان قبول کردم. ضمن آنکه رئیس جمهور با رهبری نیز در مورد انتخاب وزرا مشورت کرده و من به ایشان گفتم که اگر مقام معظم رهبری موافق من نبودند بدون هیچ ناراحتی نظر خود را اعلام کنند اما ایشان به من گفتند که رهبری هم هیچ مخالفتی ندارد.

وی ادامه داد: امروز نیز که برنامه های خود را به نمایندگان مجلس تحویل دادم به آنها گفتم به همه اجزای نوشته شده آن اعتقاد دارم و به تک تک آن پایبند هستم. اکنون نیز اعلام می کنم اگر رای بیاورم قطعا به ذخیره آخرتم افزوده می شود و اگر رای نیاورم تکلیف از دوشم برداشته می شود.

همسرم دعا می کند وزیر نشوم

نجفی به مخالفت همسرش برای وزیرشدن اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه پیش از این نیز سابقه وزارت در آموزش و پرورش را داشته و تکلیف سنگینی نیز بر دوشم است، همسرم مخالف این موضوع بوده و فکر می کنم در ماه پربرکت رمضان در حال دعا کردن است که من وزیر نشوم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم در پایان تصریح کرد: به نمایندگان گفته ام در رای دادن یا ندادن من باید حجت شرعی داشته باشید و خودتان کلید آخرت خودتان هستید و اکنون نیز این حق نمایندگان است که پس از بررسی برنامه هایم، رای خود را به اینجانب بدهند یا ندهند.

تگ ها سال تحصیلی جدید اضافه شدن سال ششم بررسی سال تحصیلی ششم ابتدایی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی