پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          07 دی 1392 - 28 December 2013


 همکلاسی خطرناک را اخراج کنید و حذف بخاری های نفتی از مدارس کل کشور

بخاری نفتی و غیرایمن سالها است که همکلاسی نامیمون دانش آموزان برخی مدارس به خصوص در مناطق محروم و روستایی می باشد.

همکلاسی ناخوانده ای که هر از چندگاهی در سرمای استخوان سوز زمستان حوادث تلخ و نامبارکی را برای معصومیت کودکانه دانش آموزان رقم می زند.

همیشه تجربه های تلخ لازم است تا چشمها باز شوند. اینبار تجربه تلخ شین آباد و دانش آموزان داغ خورده اش به عنوان آخرین حادثه از این نوع تلنگری به مسوولان آموزش و پرورش و دیگر متولیان این امر در کشور زد تا در انجام وظیفه و مسوولیت خود اقدامی لازم و عاجل را انجام دهند.

همه استانها در این راه گام برداشته اند. در این میان خراسان رضوی به عنوان پهنه ای گسترده به لحاظ مناطق آموزشی با بیش از یک میلیون و 100هزار دانش آموز نخستین استان کشور است که در جهت مدیریت وضعیت سامانه گرمایشی در مدارس و نوسازی آن، اقدامات متعددی انجام داده است.

توجه ویژه و قابل تقدیر دولت یازدهم به موضوع استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در کشور و اختصاص اعتبار مور نیاز در این زمینه در حقیقت گرمابخش امسال مدارس در سرمای زمستان خواهد بود.

دولت امسال دو هزار میلیارد ریال در زمینه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در سطح کشور در نظر گرفت که تاکنون نیمی از این میزان به استانها تخصیص یافته است.

جمعی از والدین دانش آموزان با تقدیر از دولت اقدام در جهت حذف بخاریهای نفتی و دیگر بخاریهای غیر ایمن از کلاسهای درس و تامین امنیت جانی دانش آموزان را از نقاط مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید دانستند.

یکی از والدین با بیان اینکه استفاده از بخاریهای غیرایمن و نفتی بیشتر در مناطق روستایی و محروم رایج است گفت: در مناطق محروم بخاطر نبود امکاناتی مانند گاز و وجود سرمای شدید بعضا دیده ام که از بخاریهای نفتی کاربراتوری علاوه بر دیگر بخاریها استفاده می شود.

ˈاحمد دلیریˈ افزود: خوب است که همه بخاریهای نفتی حتی انواع کاربراتوری آن نیز جایگزین شوند اما بهتر است دولت تمامی بخاریهای نفتی چکه ای را هم از مدارس جمع کند تا دیگر امکان استفاده خودسرانه و بدون هماهنگی از بخاریها هم نباشد.

وی اظهارداشت: همه والدین وقتی فرزندان خود را به مدرسه می فرستند انتظار دارند عزیزانشان به سلامت به خانه بازگردند و با حضور در کلاس درس آینده خود و کشورشان را بسازند لذا تامین امنیت جانی آنان از هر نظر امری حیاتی است.

یکی دیگر از والدین با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه اش تعلیم و تربیت است آنهم در فضای امن گفت: شنیدن اخبار حوادث ناشی از آتش سوزی بخاری در مدارس حتی در دیگر نقاط کشور قلب انسان را به درد می آورد لذا امیدواریم که همانند خراسان رضوی این بخاریها از دیگر استانهای کشور نیز جمع شوند.

ˈمریم جبلیˈ اظهارداشت: آموزش و پرورش تربیت نسل آینده را بر عهده دارد لذا همه ما انتظار داریم بیش از هر دستگاه یا اداره ای به این بخش توجه شود و نیازهای آن با اولویت تامین گردد.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هم گفت: دولت امسال اعتباری معادل 340 میلیارد ریال جهت توسعه و نوسازی سامانه گرمایشی در این استان درنظر گرفت که تاکنون 150میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

ˈهدایت الله هاشمی نسبˈ افزود: طی یک ماه گذشته دو هزار دستگاه ˈبخاری تابشیˈ در مدارس خراسان رضوی توزیع شده و چهار هزار دستگاه بخاری تابشی دیگر نیز به زودی توزیع می شود.

وی گفت:علاوه بر این در هر یک از 48 منطقه آموزشی خراسان رضوی 10 مدرسه با اولویت خوابگاهها، روستاها و شهرها جهت نصب سامانه گرمایش موتورخانه انتخاب می شوند لذا مشغول برگزاری مناقصه مربوط به این طرح هستیم.

او ادامه داد: بطور پیگیر و مجدانه در حال کار در این زمینه هستیم، طبق گزارشات رسیده از آموزش و پرورش هم اینک هیچ بخاری نفتی چکه ای در مدارس استان خراسان رضوی اعم از شهری، روستایی و مناطق محروم وجود ندارد.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: گزارشات آموزش و پرورش که به واسطه نظارت آنان و اعلام مدیران مناطق آموزشی برای ما ارسال می شود حاکی از این است که تمامی مدارس از یکی از بخاریهای نفتی کاربراتوری، تابشی و از سامانه گرمایش مرکزی(موتورخانه) بهره می برند.

با این حال وی گفت: احتمال استفاده از بخاریهای نفتی چکه ای به صورت خودسرانه در مدارس به خصوص در روستاها وجود دارد اما کاملا اطلاع رسانی به مدارس و مدیران در زمینه عدم استفاده از این بخاریها انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمامی مدارس حتی اگر از بخاری نفتی چکه ای خود استفاده نمی کنند و در انبار از این نوع بخاری موجود دارند می توانند با تحویل آن به اداره کل نوسازی یک دستگاه بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد دریافت کنند.

او اظهارداشت: طبق بررسی جامع و کامل سال 91 هیچ بخاری چکه ای در استان نداریم که البته نظارت دوباره در این زمینه لازم است.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: در این اداره کل هر تعداد بخاری نفتی کاربراتوری که در استان مورد نیاز است وجود دارد.

وی گفت: نیاز را آموزش و پرورش و مدارس باید به ما اعلام کنند تا در صدد تامین آن برآییم و خارج از این انجام هیچ اقدامی در رابطه با نوسازی سامانه گرمایشی وجود ندارد.

او اظهارداشت: هم اینک بیش از 12 هزار بخاری گازی در مدارس خراسان رضوی داریم که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز این تعداد را به سامانه موتورخانه مرکزی مجهز می کنیم تا امنیت کلاسهای درس به بالاترین حد ممکن برسد.

وی تاکید کرد: تمامی مدارس تازه تاسیس با سامانه گرمایشی و سرمایشی موتورخانه در این استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: هم اینک حدود 10 هزار و 500 ساختمان آموزشی با حدود 51 هزار کلاس درس در این استان وجود دارد.

هاشمی نسب در ادامه با بیان اینکه واگذاری بحث پشتیبانی فنی مدارس به بخش خصوصی ضروری است افزود: این اقدام موجب می شود تا شاهد انجام عملیات کنترل، تعمیر و نگهداری به موقع در سامانه های موتورخانه مدارس و پیشگیری از پرت هزینه و انرژی باشیم.

مسوول آزمایشگاه مکانیک، فلزشناسی و برچسب انرژی اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: هم اینک سه واحد تولیدی وسایل گرمایشی در این استان فعالیت دارند که زیر نظر کارشناسان فنی استاندارد محصولاتشان از استاندارد لازم کیفی و انرژی برخوردار است.

مهندس ˈحسین ثابتکارˈ افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز تامین وسایل گرمایشی خود را از همین سه واحد تولیدی انجام می دهد که به این ترتیب تمامی محصولات گرمایشی خریداری شده در استان از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است.

وی اظهارداشت: بخش نظارت بر تولید اداره کل استاندارد نظارت کامل را بر روند تهیه و تولید این محصولات دارد لذا ایمنی تمامی بخاریهای جدید نصب شده در مدارس خراسان رضوی قطعی است.

رییس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهارداشت: بازدید های سالیانه از وضعیت سامانه های گرمایشی مدارس در استان انجام شده و بطور قطع می توانیم بگوییم که در هیچیک از مدارس روستایی و شهری استان بخاری نفتی چکه ای نداریم.

ˈمحمدرضا حاجتمندˈ افزود: طی یک تا دو ماه گذشته بیش از دو هزار بخاری تابشی در مدارس مناطق محروم توزیع شد و حدود سه هزار دستگاه دیگر در راه است.

وی با بیان اینکه هم اینک بخشی از مدارس از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می کنند، گفت: این بخاریها نیز استاندارد است اما بازهم بخاطر کار با نفت می تواند خطرساز باشد اما اکنون مجبور به استفاده از این بخاریها هستیم.

رییس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: هم اینک بر اساس قانون، استفاده از بخاریهای گازی هم برای مدارس غیراستاندارد محسوب می شود لذا استفاده از آنها ممنوع است ولی ناچار به استفاده از این بخاریها هستیم چون برای اجرای سامانه موتورخانه برای همه مدارس امکان و اعتبار لازم وجود ندارد.

حاجتمند با بیان اینکه بخاریهای تابشی از نیروی برق استفاده می کنند گفت: حتی در نصب این نوع بخاری هم باید استانداردها رعایت بشود در غیراین صورت خطرساز خواهند بود لذا اعتبار جداگانه ای برای نصب این بخاریها اختصاص داده ایم.

وی تاکید کرد: توزیع بخاریهای تابشی را در مناطق سختگذر و روستایی با اولویت در دستور کار قرار دارد تا از بروز هرگونه حادثه پیشگیری شود.

او گفت: در بازدیدهای نظارتی انجام شده تمامی توصیه های ایمنی و تاکیدات قانونی به مدارس انجام شده لذا هیچگونه نگرانی در این زمینه نداریم.

رییس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: هر مدرسه به هر میزان بخاری اعلام نیاز کند به خصوص در مناطق محروم ˈبخاری تابشیˈ دریافت خواهد کرد و هیچ مدرسه ای تحت هیچ شرایطی مجاز به استفاده از بخاری نفتی چکه ای نیست.

وی اظهارداشت: والدین می توانند تمامی گزارشات و اطلاعات خود را در این زمینه به اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند.

یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در 10 هزار و 676 واحد آموزشی در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.

تگ ها اخبار دانش آموزی کشور اخبار دانش آموزی حذف بخاری از مدارس کشور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی