پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه غير دولتی          28 تیر 1391 - 18 July 2012



اعلام جزئیات افزایش شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم با تشریح جزئیات افزایش شهریه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: موسسات غیردولتی که هیأت امنا ندارند باید ظرف 3ماه برای تشکیل هیأت امنا اقدام کنند در غیراینصورت وزارت علوم رأسا برای افزایش شهریه آنها اقدام می کند.

غلامعلی نادری در خصوص افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاهها و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی با دسته بندی این دانشگاهها به دانشگاههای دارای هیأت امنا و بدون هیأت امنا توضیحاتی را درباره نحوه به تصویب رساندن افزایش 15 درصدی شهریه در این موسسات عنوان کرد.

اعمال افزایش در دو شهریه ثابت و متغیر

وی با بیان اینکه این افزایش 15 درصدی در دو شهریه متغیر و ثابت موسسات اعمال شده است، گفت: دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی تا سقف عدد اعلام شده امکان افزایش شهریه را برای سال تحصیلی آینده دارند و دانشجویان ورودی جدید و دانشجویان فعلی این موسسات ملزم به پرداخت افزایش شهریه هستند.

یک برداشت اشتباه از افزایش 15 درصدی شهریه ها

این مقام مسئول در وزارت علوم با یادآوری این موضوع که پیش از این میزان 10 درصد به شهریه دانشگاهها افزوده می شد، اظهار داشت: عده ای بر این باورند عدد 15 درصد جدا از رقم 10 درصدی است که هر ساله به شهریه ها افزوده می شد و با حساب و کتابی که انجام می دهند گمان می کنند شهریه دانشگاههای غیردولتی 25 درصد افزایش یافته است.

نادری تاکید کرد که برای سال تحصیلی جدید تنها 15 درصد به شهریه ها افزوده شده و رقم 25 درصد اصلاً در اعمال افزایش شهریه ها صحت ندارد.

وضعیت هیأت امنای 332 موسسه غیردولتی

مدیرکل دفتر آموزشهای عالی آزاد وزارت علوم، در ادامه با بیان اینکه امسال افزایش شهریه ها لازم است به تصویب هیأت امنای دانشگاه برسد و بعد اعمال شود، اظهار داشت: طبق آخرین آماری که در دو روز گذشته اعلام شده هم اکنون 332 موسسه غیردولتی غیرانتفاعی دارای مجوز قطعی در حال فعالیت هستند. از این تعداد 160 دانشگاه دارای هیأت امنا هستند.

وی اظهار داشت: یک گروه دیگر از 332 موسسه غیردولتی، 80 دانشگاهی هستند که ظرف دو سال گذشته از سوی وزارت علوم مجوز دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از تعداد 332 موسسه، 12 موسسه غیردولتی در سال جاری موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و 80 موسسه دیگر که پیش از سال 89 مجوز دریافت کرده اند دارای هیأت امنا نیستند.

به گفته نادری 12 موسسه ای که به تازگی مجوز دریافت کرده اند به علت تازه تاسیس بودن هیأت امنا ندارند و باید یک سال از پذیرش دانشجو توسط این موسسات بگذرد اما 80 موسسه ای که پیش از سال 89 مجوز دریافت نکرده اند هیچ اقدامی برای هیأت امنا انجام نداده اند.

این مقام مسئول در وزارت علوم به 160 موسسه ای که دارای هیأت امنا هستند اشاره و اعلام کرد که افزایش شهریه باید به تصویب هیأت امنای این موسسات برسد و لازم است یک نسخه از مصوبه هیأت امنا را برای دفتر هیأت امنا در وزارت علوم و یک نسخه دیگر را برای دفتر آموزشهای آزاد ارسال کنند.

وی درباره 80 موسسه ای که از سال 89 به این طرف مجوز گرفته اند، اظهار داشت: این دانشگاهها لازم است هر چه زودتر برای تشکیل هیأت امنا توسط دفتر هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه وزارت علوم اقدام کنند. در صورت اقدام برای داشتن هیأت امنا توسط این دانشگاهها دفتر هیأت امنای وزارت علوم با نامه ای که برای این دانشگاهها ابلاغ خواهد کرد میزان افزایش شهریه را برای این دانشگاهها مشخص می کند.

نادری در ادامه گفت: میزان افزایش شهریه 12 موسسه ای هم که در سال جاری مجوز فعالیت گرفتند از سوی وزارت علوم اعلام خواهد شد زیرا فعلاً امکان تشکیل هیأت امنا ندارند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم درباره 80 موسسه ای که برای داشتن هیأت امنا هیچ اقدامی نکرده اند هشدار داد و گفت: به این موسسات 3 ماه مهلت داده شده تا نسبت به تشکیل هیأت امنا اقدام کنند و اگر اقدامی صورت نگرفت هیأت امنای وزارت علوم راساً نسبت به افزایش شهریه یا درصد آن اقدام خواهد کرد و حتی ممکن است در مورد این موسسات هیچ افزایش شهریه ای اعمال نشود یا درصد کمتری برای این موسسات اعمال خواهد شد.

نادری تاکید کرد که آخرین مهلت برای این موسسات تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شده است.





تگ ها افزایش شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی

پر بازدیدترین دانشگاه غير دولتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی