پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه غير دولتی          21 دی 1395 - 10 January 2017


دانشگاه آزاد اسلامی ایران پدر معنوی خود را از دست داد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: امروز نه تنها این دانشگاه پدر معنوی خود را از دست داد بلکه ملت ایران از یک فرزانه معتدل و جهان از یک تئوری پرداز برجسته محروم شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای بنده که بیش از ۳۷ سال است شاگرد استاد بزرگوارم آیت الله هاشمی رفسنجانی هستم روز بسیار سختی است در واقع این دانشگاه پدر معنوی خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک قهرمان ملی و امیر کبیر ثانی، قهرمان مبارزه با استبداد و استعمار، یک شخصیت جهانی و یک انقلابی مظلوم بود، تاکید کرد: ملت ایران از یک فرزانه معتدل و جهان از یک تئوری پرداز فرزانه و برجسته محروم شد.

دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جهانی بود، گفت: در تمام طول تارخ معاصر ایران شخصیتی با این میزان تاثیر در تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اسلامی نداشتیم.

میرزاده خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عاشق دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانده پیروز جنگ و دلسوز مردم ایران بود. تواضع در عین قاطعیت و قاطعیت در عین مهربانی و آینده نگری و دوربینی از خصیصه های وی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از تایید امام خمینی(ره) کاخ بلند دانشگاه آزاد اسلامی را با تکیه به مردم شریف ایران بنا گذاشت، افزود: تمام موفقیت های وی در تمام برهه ها اعم از جنگ و بازسازی بخاطر اعتماد و تکیه بر مردم بود.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: راه هاشمی رفسنجانی که راه امام خمینی(ره) و راه رهبری است ادامه دارد و ما در این دانشگاه تا زمانی که توفیق خدمت داشته باشیم این راه را ادامه خواهیم داد.

میرزاده گفت:علی رغم احساس اندوه شدید و تنهایی ما با تلاش ببیشتر آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می کنیم.

وی عنوان کرد: آیت الله هشمی رفسنجانی مظهر مصلحت، صلح، صفا، صدق و تمام خوبی ها بود، دریغا که دست از دامان پرمهر این رادمهر ایران کوتاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: خداوند توفیق دهد تا دانشگاه آزاد را که امانت آیت الله هاشمی رفسنجانی است در راه توسعه علمی، پژوهشی و کارآفرینی کشور با صداقت، صفا و تلاش مضاعف طی و حفظ کنیم.

میرزاده افزود: ایشان آرزوهای بزرگی برای ایران داشت. غصه رفاه مردم و توسعه ایران از دغدغه های همیشگی ایشان بود.

وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد بزرگی بود که برای توسعه ایران راه حل های اجرایی و منطقی داشت اما فرصت کافی برای تحقق همه طرح ها و تفکرات بالای خود را نیافت.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار غمگین و عزادار است، گفت: ما باید از این غم یک صبر بسازیم. چهره مظلوم و دوست داشتنی و مهربان آیت الله همواره در ذهن ما خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای این جلسه شعری از پروین اعتصامی قرائت کرد.

پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست اجل تیشه‌ای بود که شد باعث ویرانی من

رفتی و روز مرا تیره تر از شب کردی بی تو در ظلمتم، ای دیدهٔ نورانی من

بی تو اشک و غم و حسرت همه مهمان منند دمی رنجه کن از مهر، به مهمانی من

گل و ریحان کدامین چمنت بنمودند که شکستی قفس، ای مرغ گلستانی من

من که قدر گهر پاک تو میدانستم ز چه مفقود شدی، ای گهر کانی من

من که آب تو ز سرچشمهٔ دل میدادم آب و رنگت چه شد، ای لالهٔ نعمانی من



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه غير دولتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی