پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          27 خرداد 1391 - 16 June 2012



ورود تیم های دانشکده مکانیک و هوافضا در ده تیم برتر مسابقات کن ست


فاز اول مسابقات بین المللی کن ست (can sat) با صعود تیم های دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

ایلنا: تیم های دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در فاز اول مسابقات بین المللی کن ست از میان 64 تیم شرکت کننده جزو 10 تیم برتر مسابقات قرار گرفتند.

مرتضی خیاط رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا این واحد دانشگاهی از درخشش و صعود تیم های هوافضا این دانشگاه در مسابقات بین المللی کن ست خبر داد و با بیان اینکه دومین دوره این مسابقات توسط پژوهشگاه هوافضا با حضور 64 تیم از دانشگاه های ایران و جهان ازجمله دانشگاه های ترکیه و فرانسه از اسفند ماه سال 90 آغاز شده و در سه فاز برگزار می شود گفت: در حال حاضر فاز اول آن که شامل گزارش طراحی سیستمی است به پایان رسیده و از این میان 35 تیم به فاز بعدی مسابقات صعود کرده اند.

وی با بیان این مطلب که تیمهای پلوتون، همیلتون، هایپراسکای و یوها متشکل از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در میان این 35 تیم قرار دارند ادامه داد: در فاز اول این مسابقات، تیم های واحد علوم و تحقیقات با کسب چهارسهمیه موفق به صعود به مرحله بعد مسابقات شدند.

خیاط تصریح کرد: دو تیم پلوتون و همیلتون واحد علوم و تحقیقات در فاز اول توانستند جزو 10 تیم اول مسابقات قرار گیرند و تیم پلوتون نیز در کلاس آزاد موفق به کسب رتبه اول شد.

وی با بیان این مطلب که کن ست یک سیستم هوافضایی است که بیشتر با هدف تحقیق و آموزش مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: کن ست از دو واژه انگلیسی کن (Can) به معنای قوطی نوشابه و ست (Sat) که کوتاه شده کلمه (Satellite) به معنای ماهواره است ، که در واقع می توان گفت ماهواره ای است در ابعاد قوطی نوشابه که قابلیت ساخت در محیط های علمی و توسط دانشجویان را دارا است.

به گفته رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات ، این ماهواره کوچک از ارتفاع چند صد متری سطح زمین رها شده و به وسیله سیستم بازیابی ، سالم به زمین میرسد.

وی با اشاره به این مطلب که مانند تمام ماهواره های واقعی یکی از مهمترین الزامات برای کن ست جرم و ابعاد آن است گفت: با توجه به این الزامات و ماموریت هایی مشابه ماهوراه ها و یا ربات های فضایی، کن ست می تواند بستر بسیار مناسبی برای دانشجویان علاقمند به طراحی و گسترش سیستم های ساده هوافضا باشد .

مرتضی خیاط، کار تیمی دانشجویان و ارائه و عملی کردن ایده هایشان را از اهداف اصلی برگزاری مسابقات کن ست در جهان دانست و اضافه کرد: ایران به تازگی گام در این عرصه گذاشته و اقدام به برگزاری اولین دوره مسابقات بین الملی کن ست کرده است.

تیم همیلتون متشکل از آقایان رسول سلیمانی پور، حمید ضیایی، علی اکبر شیخی، مجتبی ملکی و تیم پلوتون متشکل از آقان حامد اسماعیلی، احسان موسیوند، رحیم نجفی و خانم ها نفیسه یزدی و سعیده مشایخی است.




تگ ها دانشکده مکانیک دانشکده هوافضا تیم برتر مسابقات کن ست

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی