پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          28 خرداد 1391 - 17 June 2012



ایسوس حامی تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات جهانی مکزیک


تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یکی از معروف‌ترین تیم‌های روباتیک در جهان است که موفق به کسب عناوين معتبر در مسابقات جهاني و داخلي شده است، در سال 2012 نیز این تیم قصد دارد تا در مسابقات جهانی روباتیک مکزیک که از تاریخ 18 تا 24 ژوئن برگزار می‌شود، شرکت نماید.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از مواردي که اين تيم در مسابقات جهاني روي آن تمرکز داشته است نصب یک نوع سنسور عمق سنج از نوع استریوسکوپیک روی روبات‌های معروف به @home یا روبات‌های خانگی است. این سری از روبات‌ها وظیفه خدمت رسانی به انسان را بر عهده دارند و مي‌توانند با برنامه‌ريزي‌هايي که روي آن‌ها صورت مي‌گيرد بسياري از کار‌هاي داخل خانه را انجام دهند. اما نکته جالب در اين مورد، استفاده اين تيم از سنسور پيشرفته Xtion PRO Live ASUS است.

به گفته حامد شاهرخی نسب مدیر کالاهای چند رسانه ای ایسوس در ایران، ایسوس در این دوره از مسابقات به عنوان حامی تیم ملی رباتیک ایران ظاهر شده و تعدادی از این دستگاه‌ها که به صورت تولید محدود و صرفاً جهت برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان سخت افزار می‌باشد را در اختیار این تیم قرار داده است. اما به گفته آقای امید امیر غیاثوند معاون پژوهش و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از مزیت‌های این سنسور مي‌توان به ابعاد مناسب، پوشش محیطی بیشتر، عدم نیاز به منبع تغذیه جداگانه و همچنین open source بودن آن اشاره کرد که اين موارد آن را نسبت به سنسور تشخيص حرکتی Kinect مایکروسافت برتر می‌سازد. به گفته ایشان در گذشته تیم‌ها مجبور به استفاده از دوربین‌های موسوم به استریو ‌بودند که از دقت بسیار پایین، درصد خطاي بالا در تشخیص و قیمت بسیار بالا برخوردار بود و اين موضوع باعث مي‌شد روبات‌هاي ارائه شده در بعضي موارد با خطاهايي رو‌به‌رو شوند.

از ویژگی‌های بارز Xtion می‌توان به برخورداری از کدهای مناسب و همچنین بهره‌گیری از یک پورتال تخصصی با نام OpenNI اشاره کرد که توسط ASUS راه‌اندازی شده است.

آقاي امیر غیاثوند يکي از برنامه‌های آینده این تیم را استفاده از این سنسور روی روبات‌های امدادگر بيان کرد و خبر داد بزودی کار روي اين پروژه آغاز خواهد شد که اين موضوع می‌تواند تحولی شگرف در کارايي اين رده از روبات‌ها ايجاد کند. از ویژگی‌های بارز Xtion در مقایسه با Kinect مایکروسافت می‌توان به توسعه نرم‌افزار روی کامپیوتر‌های شخصی بدون نیاز به ثبت License و همچنین هزینه برای ثبت آن، ابعاد کوچک‌تر و وزن بسیار کمتر، برخورداری از یک پورت USB برای استفاده و شارژ دستگاه، پشتیبانی از سیستم عامل‌های Windows 7، Linux و اندروید اشاره کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده این دوره از مسابقات با حضور 4000 نفر و در غالب 400 تیم و در 16 شاخه برگزار خواهد شد و با تلاش و دانش تيم MRL اميدواريم که اين تيم مانند سال‌هاي قبل مقام خوبي را در اين سري مسابقات کسب کند.

تگ ها ایسوس حامی تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین مسابقات جهانی مکزیک

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی