پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          01 شهریور 1391 - 22 August 2012



مسابقات قرآنی کارمندان دانشگاه‌ها از شهریورماه برگزار می شود

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم از آغاز مسابقات قرآنی کارمندان دانشگاه‌ها با حضور ۱۶۰۰ نفر از سوم تا پنجم شهریورماه خبر داد که در نهایت ۲۷ نفر از این تعداد در سطح ملی برگزیده خواهند شد.
جلیل دارا مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری دومین دوره مسابقات قرآنی کارمندان که ظهر امروز (چهارشنبه) در محل وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اینکه 3 سال از آغاز حرکت همه‌جانبه به لحاظ مخاطب می‌گذرد، گفت: ما سعی کرده‌ایم مجری را از مخاطب جدا نکنیم چون این حرکت، حرکت اسلامی ناب دینی است و بعد ترویجی آن مشهود است.

وی با بیان اینکه در مسابقات و جشنواره‌های قرآن کریم سعی کرده‌ایم دانشگاه را به سمت فضای اصلی اسلامی کردن دانشگاه‌ها با محوریت قرآن پیش ببریم، گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه همه دانشگاه‌ها به این زمینه وارد شوند که نمونه این حرکت رقابت قرآنی بین کارکنان دانشگاه‌ها است.

دارا با اشاره به 9 رشته رقابتی بین کارکنان دانشگاه‌ها گفت: رقابت در 3 بخش شفاهی، کتبی و پژوهشی است که در بخش شفاهی رشته‌های تلاوت، حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء و ترتیل و در رشته کتبی مفاهیم قرآنی و مطالعه حول سیره ائمه اطهار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته بخش پژوهشی با رشته تحقیق و مقاله عترت برای ورود عترت در فضای دانشگاه، اضافه شده است، به برگزاری مسابقات اساتید تا 2 ماه آینده در دانشگاه بابل اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما تقویت نگاه قرآنی کارمندان که تاثیر بسزایی در سطح فرهنگ قرآنی دانشگاه‌ها دارد است.

*رقابت قرآنی 1600 کارمند

به گفته مدیرکل دفتر امور فرهنگی، برخی از کارمندان شرکت کننده در این مسابقات در سطح ملی رتبه دارند و در این مسابقات حدود 1600 نفر که نیمی از آنها خانم‌ها هستند شرکت کرده‌اند که از این تعداد 1100 نفر در حوزه کتبی و 460 نفر در حوزه شفاهی به رقابت خواهند پرداخت.

دارا با اشاره به حضور کارمندان دانشگاهی از 98 دانشگاه دولتی در این مسابقات گفت: در نهایت 120 نفر از 1600 نفر شرکت‌کننده که سوم تا پنجم شهریور ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود به رقابت می‌پردازند، برای مرحله ملی دعوت می‌شوند و در نهایت در هر بخش 3 نفر و مجموعا 27 برگزیده خواهیم داشت.

*ثبت 400 ایده برتر فرهنگی در دبیرخانه مجازی

وی با اشاره به جشنواره مجازی ایده‌های برتر فرهنگی نیز گفت: ظرفیتی را ایجاد کرده‌ایم که خلاقیت دانشجویان را به نوعی بروز دهیم و ایده‌های دانشجو و اساتید که از نظر فرهنگی دارای شاخصه‌های است، را به صورت ماهانه جمع‌آوری کنیم و از برترین آنها تقدیر به عمل آوریم.

دارا با اشاره به اینکه تاکنون 400 ایده فرهنگی به دبیر خانه این مسابقات رسیده که 10 مورد آن برگزیده شده است، تصریح کرد: هدف این است که در حوزه فرهنگی دانشجو به عنوان مخاطب خودش را درگیر کند و طرح دهد؛ لذا ما سعی می‌کنیم دبیر خانه دریافت ایده‌ها به نشانی اینترنتی www.iusfestival.org را فعال‌تر کنیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی تاکید کرد: از طرح و ایده‌های برتر به طور حتما حمایت خواهیم کرد ولی اجرایش را به حوزه‌های دیگر خواهیم داد.

*اعضای شورای سیاست‌گذاری سراهای قرآنی

دارا در خصوص سراهای قرآنی با اشاره به اینکه در این سراها دانشجو هم مخاطب و هم مجری است گفت: باید از مهر‌ماه در کل دانشگاه‌های کشور این سراها ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی با اشاره به اینکه در طرح سراهای قرآنی به دنبال ساخت‌و‌ساز مکانی برای این سراها در دانشگاه‌ها نیستیم، گفت: اگر چه نخبگان قرآنی برای ما اهمیت دارند ولی در سراهای قرآنی به دنبال کسانی هستیم که از تفسیر، حفظ و روخوانی قرآنی فاصله زیادتری دارند.

وی در خصوص ترکیب شورای سیاست‌گذاری این سراها اظهار داشت: رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، معاون فرهنگی و آموزشی، مدیر فرهنگی، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و یکی از اعضای هیئت علمی، یک کارشناس قرآنی، دبیر کانون عترت و قدرت و دبیر انجمن علمی قرآن، اعضای شورای سیاست‌گذاری سراهای قرآنی هستند که آئین‌نامه آن از سوی معاون فرهنگی وزارت علوم شده است.






تگ ها مسابقات قرآنی کارمندان دانشگاه‌ها مسابقات قرآنی

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی