پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          18 آبان 1391 - 08 November 2012


مدال برنز المپیاد بین المللی مخترعان برای دانشجوی میانه ای

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر: فرشید آقایی دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سومین دوره المپیاد بین المللی اختراعات، مبتکران و نو آوران موفق به کسب مقام سوم و دریافت مدال برنز شد.

فرشید آقایی در خصوص این اختراع اظهارداشت: اختراع من طرح تابلو برق هوشمند مجهز به دستبند محافظ با قابلیت کنترل ازراه دور بود که موفق به کسب این مقام شد.

وی افزود: برای جلوگیری از  برق گرفتگی سیستمی را طراحی کرده و ساخته ام که دارای دستبندی با قابلیت کنترل از راه دور بود و می تواند مانع از برق گرفتگی شود.

وی در بیان توضیحات تکمیلی در این باره افزود: فرستنده رادیویی نصب شده بر روی دستبند با برد یک کیلومتر ، به قسمت کنترل کننده که بر روی تابلو برق نصب است دستور می دهد و مدار کنترل کننده بلافاصله بـــرق را قطع کرده و آژیر  خطر را به صدا در می آورد و بدین ترتیب مانع از برق گرفتگی فــرد مورد نظر می شود.

آقایی ادامه داد: از دیگر ویژگی های این دستگاه این است که اگر خروجی برق آن بدون استفاده بماند به صورت خودکار بـرق را قطع می کند و اگر مصرف کننده برقی به خروجی آن متصل شود به صورت هوشمند برق را وصل و این امر باعث می شود در صورتی که به خروجی سیستم هیچ مصرف کننده ای متصل نباشد برق خروجی قطع باشد که این امر موجب می شود در صورت برخورد دست یا بدن انسان با خروجی برق، دچار برق گرفتگی نشود.

این دانشجوی مخترع میانه ای گفت: علاوه بر این دستبند طوری طراحی شده است که در صورت برخورد دست اپراتور، با برق، کل برق کارخانه  قطع نمی شود بلکه با توجه به تنظیمات اپراتور فنی، برق قسمت مورد نظر قطع می گردد.

آقایی اضافه کرد: محافظت از جان انسانها در برابر برق گرفتگی در تمامی اماکن و صنایعی که به هر نحوه با برق سروکار دارند ، برقراری امنیت، ایجاد راحتی و اتوماسیون سازی در شبکه ی برق ، کنترل برق کل یا بخشی از کارخانه، سازمان و... با دستبند از راه دور از مزایا و کاربرد صنعتی و تجاری این تابلو برق هستند.




تگ ها مدال برنز المپیاد بین المللی مخترعان دانشجو

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی