پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          01 بهمن 1391 - 20 January 2013





شرکت  28 هزار طلبه خارجی در المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی




معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی از شرکت بیش از 28 هزار طلبه از سراسر جهان در المپیاد بین المللی قرآن و حدیث این مرکز خبر داد.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضا صالح در نشست خبری که روز شنبه در محل جامعه المصطفی برگزار شد، اظهارداشت: از مهمترین اهداف و دستاورد های المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی در سال جاری توسعه فضای مجازی برای توسعه مفاهیم قرآنی بوده است .
وی با بیان اینکه هم اکنون در جامعه المصطفی و سایر حوزه های علمیه کشور شاهد آموزش های همه گیر قرآنی در سطح طلاب غیر ایرانی هستیم، گفت: طرح فراگیر کردن تفسیر قرآن کریم بین طلاب جامعه المصطفی یکی از طرح های مهم این مرکز است.


صالح ادامه داد: در واقع طلاب می‌توانند در المپیاد قرآن و حدیث سال جاری در تمام مقاطع و با گرایش‌ها و رشته‌های گوناگون شرکت کنند و با توجه به مقاطع تحصیلی خود باید با تفسیر قرآن کریم آشنا شوند.

وی افزود: هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث در حالی برگزار می‌شود که شعار خود را " قرآن، کتاب تربیت " قرار داده است، همچنین مخاطبان این المپیاد طلاب جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور هستند.

به گفته رئیس شورای سیاست گذاری المپیاد قرآن و حدیث شهرهای قم، مشهد، گرگان و اصفهان نمایندگی های داخلی این مرکز بوده و از خارج از کشور نیز بیش از 40 کشور در این المپیاد شرکت می کنند.


شرکت دانشجویان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی


صالح همچنین تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی نیز از طریق فضای مجازی می توانند در این المپیاد شرکت کنند و امسال شاهد رشد بیشتر شرکت کنندگان از طریق فضای مجازی بوده ایم.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با بیان اینکه امسال طلاب غیرایرانی جامعه الزهراء نیز می توانستند در المپیاد شرکت کنند، اظهار داشت: از ویژگی های المپیاد قرآن و حدیث امسال این است که ما رشته های مختلف را برای مخاطبان قرار داده ایم تا بتوانند بر اساس تخصص و رشته و علاقه خود دست به انتخاب بزنند.

وی اضافه کرد: این المپیاد از طریق آزمون های شفاهی، کتبی و ارائه آثار برگزار می شود و البته آزمون کتبی امسال نیز به صورت کامل به شکل مجازی برگزار شده است.


شرکت 69 ملیت در المپیاد

صالح با اشاره به اینکه مقاطع شرکت داده شده در  المپیاد هجدهم قرآن و حدیث، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و سطح پنج حوزه بوده است، گفت: در المپیاد سال جاری 28 هزار و 696 نفر از 69 ملیت شرکت داشته اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما درالمپیاد هجدهم معرفی علمای شیعه به سراسر جهان است، در واقع این المپیاد یک پل ارتباطی علمی با جهان اسلام است و توانسته است ظرفیت ها و فعالیت های شیعه را به دیگر مسلمانان عرضه دارد.

صالح با بیان اینکه در حوزه مقاله نویسی نیز موضوع بیداری اسلامی مد نظر بوده است، گفت: در این بخش آثار به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و اردو نوشته می شود.

وی اضافه کرد: مرحله نهایی المپیاد قرآن و حدیث در بخش داخلی ایران روزهای هفتم تا نهم بهمن ماه در دوبخش خواهران و برادران در شهر قم برگزار می‌شود و این المپیاد در دیگر کشورها نیز به ترتیبی که در ایران برگزار می‌شود در حال برگزاری است.



تجلیل از آیت الله سبحانی


معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با بیان اینکه در شب دوم مرحله نهایی المپیاد ازچند اثر جدید درحوزه قرآن و حدیث رونمایی می شود، گفت: همچنین از مقام و فعالیت های قرآنی آیت الله سبحانی نیز به پاس زحماتی که در عرصه قرآن و حدیث داشته‌اند تجلیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: امسال به دلیل محدودیت‌هایی که پیش آمد نتوانستیم چهارمین نمایشگاه قرآن و حدیث را برگزار کنیم اما سایر برنامه های این مرکز به صورت جشنواره‌ای از سلسله برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

به گفته صالح تعداد بانوان شرکت کننده در المپیاد قرآن و حدیث نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.





تگ ها المپیاد المپیاد قران و حدیث شرکت طلبه خارجی در المپیاد قران

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی