پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          12 شهریور 1392 - 03 September 2013


برگزاری المپیاد کشوری دانشجویان علوم پزشکی از شنبه و  ارائه تسهیلات به برگزیدگان


مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری پنجمین المپیاد علمی دانشجویان کشور از روز شنبه 16 تا 21 شهریور در کرمان، به تشریح برنامه‌های این المپیاد پرداخت.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سلیمان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از 16 تا 21 شهریور ماه در کرمان، اظهارکرد: این المپیاد فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی است که به نوعی وارد مقولات نظام سلامت شدند تا از این طریق به مدیریت نظام سلامت و تفکرعلوم بالینی و علوم پایه توانمند شوند.

احمدی با اشاره به شرکت 520 دانشجو از 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده منتخبین دانشگاه‌های محل تحصیل خود هستند که در آزمون درون دانشگاهی شرکت کرده و در فراخوانی که قبلا به دانشگاه‌ها اعلام شده بود، معرفی شده‌اند.

وی افزود: این المپیاد شامل چهار حیطه استدلال بالینی، علوم پایه با محوریت سوء مصرف مواد، مدیریت و سیاست گذاری سلامت با موضوع سیاست گذاری مبتنی بر شواهد و هنر در آموزشی علوم پزشکی است که نقش هنر در آموزش علوم پزشکی از ویژگی‌های برجسته این المپیاد است.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری پنجمین المپیاد علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مدت شش روز، اظهارکرد: این آزمون در دو مرحله انفرادی و تیمی برگزار می‌شود که در مرحله تیمی،‌ شش تیم از دانشگاه‌های مختلف انتخاب و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در پایان مرحله انفرای به نفرات اول تا سوم و همچنین در پایان مرحله تیمی به سه تیم برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، افزود: نفرات برتر این المپیاد طبق آیین‌نامه خدمات آموزشی به عضویت در ستاد استعدادهای درخشان در می‌آیند و از امتیازاتی برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی برخوردار می‌شوند.

احمدی با تاکید بر لزوم ایجاد جایگاه برای برگزیدگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی در بنیاد ملی نخبگان کشور، گفت: علی‌رغم پیگیری‌های معاونت خدمات آموزشی در این راستا این امکان هنوز به وجود نیامده است و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سطح بسیار بالایی برخوردار است و برگزیده شدگان در این آزمون واقعا افراد خلاق، نو آور و دارای تفکر برتر هستند و ضروریست در این زمینه بنیاد ملی نخبگان همکاری‌های لازم را به عمل آورده و این دانشجویان را از مزایای عضویت در این بنیاد برخوردار کند.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی کشور نظیر نقشه جامع علمی بر چهار عنصر علوم بالینی، علوم پایه، علوم ‌اجتماعی و علوم مدیریتی تاکید بسیار زیادی شده است، تصریح کرد: برگزاری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی ایده‌ای در راستای دست‌یابی به اسناد مهم کشور و ایجاد بسترهای لازم برای رشد،‌ توسعه، توان فکری و مشارکت و همدلی در عرصه‌های مختلف علمی است.

مدیر مرکز خدمات اموزشی وزارت بهداشت افزود: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در واقع یک المپیاد بین رشته‌ای است که دانشجویان طی آن می‌توانند در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، به عنوان مثال یک دانشجوی پزشکی می‌تواند در حوزه مدیریت سلامت مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان علاوه بر اینکه باید در بحث حیطه تخصصی و دانشی خود مهارت و تسلط داشته باشند، بادی در حیطه نظام سلامت نیز یک نوع تخصص و نو آوری داشته باشند.

احمدی با تاکید بر اینکه ماموریت امروزی که نظام آموزشی در دانشگاه‌ها برعهده دارد با گذشته متفاوت است و تنها تربیت نیروی انسانی متخصص نیست، گفت: هم اکنون تربیت نیروی انسانی، عالم، متفکر توانمند، منتقد و با تفکر حل مسئله مورد نظر است، بنابراین باید استعدادها پرورش یافته و شناسایی شوند که المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی با این رویکرد و با رسالت کشف این استعدادها برگزار می‌شود.

تگ ها برگزاری المپیاد کشوری دانشجویان المپیاد های کشوری المپیاد دانشجویی کشوری

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی