پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          10 اردیبهشت 1394 - 30 April 2015


آزمون المپیاد دانشجویی سراسر کشور

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، آزمون مقدماتی داوطلبان المپیاد دانشجویی هشت گانه سراسر کشور از ساعاتی پیش آغاز شد.

کارشناس مسئول المپیادهای دانشجویی سازمان سنجش گفت: از صبح امروز ۲ هزار داوطلب در سراسر کشور در المپیادهای دانشجویی قطب های ۸ گانه کشوری شرکت کرده اند.
 
سیمین مفتاح، کارشناس مسئول مرکز المپیادهای علمی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به برگزاری این آزمون از صبح امروز در سراسر کشور و در پست های هشت گانه به صورت غیرمتمرکز در مرحله مقدماتی گفت: این آزمون در پست های هشت گانه از صبح امروز به صورت غیرمتمرکز آغاز شده که شامل قطب یک در دانشگاه تربیت مدرس، قطب دو دانشگاه مازندران، قطب سه دانشگاه فردوسی مشهد، قطب چهار دانشگاه تبریز، قطب پنج دانشگاه اصفهان، قطب شش دانشگاه شیراز، قطب ۷ دانشگاه شهید باهنر کرمان و قطب ۸ در دانشگاه بوعلی سینایی همدان می شود.


کارشناس مسئول مرکز المپیادهای سازمان سنجش تصریح کرد: ورود حدود ۲۰۰۰ داوطلب در مرحله مقدماتی این المپیاد آزمون خود را آغاز کردند و از هر قطب در هر رشته ۵ نفر برای مرحله نهایی معرفی خواهند شد.

 وی افزود: پنج نفر معرفی شده به مرحله نهایی باید ۶۰ درصد نمره را دارا باشند تا بتوانند در مراحل بعدی آزمون شرکت کنند.


همچنین هاشمی مدیر اجرایی آزمون المپیاد دانشجویی قطب یک کشوری که سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون قطب یک در تهران و در دانشگاه تربیت مدرس گفت: از صبح امروز آزمون داوطلبان المپیاد دانشجویی قطب یک کشوری همزمان با سراسر کشور در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شده است.


مدیراجرایی آزمون المپیاد دانشجویی قطب یک کشوری تصریح کرد: داوطلبان این آزمون از دانشگاه های ابوریحان، امام صادق(ع)، امیرکبیر، تربیت دبیرشهید رجایی، تهران، خواجه نصیر، خوارزمی، فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی، الزهرا(س)، شاهد، شهید بهشتی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، علوم قضایی و خدمات اداری، علوم و فنون قرآن تهران و قرآن و حدیث در این آزمون شرکت کرده اند.

 
شرکت ۴۰۰ داوطلب از دانشگاه های مختلف تهران در آزمون داوطلبان المپیاد دانشجویی قطب یک کشوری

 وی افزود: در این مرحله و در قطب یک کشوری ۴۰۰ داوطلب از دانشگاه های مختلف تهران شرکت کردند که حدود ۲۰۵ نفر از آنان خانم و ۱۹۵ نفر آقایان هستند.

 هاشمی در ادامه بیان داشت: این آزمون در ۱۶ رشته الهیات و معارف اسلامی، آمار، حقوق، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی، شیمی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی و مهندسی مکانیک برگزار می شود.

مدیراجرایی آزمون المپیادهای دانشجویی رتبه یک کشوری در ادامه با اشاره به تسهیلاتی که برای نفرات برتر این آزمون در نظر گرفته شده است، گفت: نفرات برتر این آزمون تسهیلاتی ویژه به آنان تعلق خواهد گرفت از جمله نفرات اول تا ۱۵ به عنوان اعضای بنیاد علمی نخبگان پذیرفته می شوند و همچنین علاوه بر تسهیلاتی که سازمان سنجش برای آنان در نظر گرفته است نفرات اول تا ۱۵ این آزمون می توانند با معرفی سازمان سنجش در رشته های مختلف المپیاد در دانشگاه ها پذیرش شوند.

 وی ادامه داد: همچنین برای این افراد تسهیلاتی از جمله بورسیه های تحصیلی، تحصیلات ویژه برای نظام وظیفه که خدمت خود را می توانند در دوره های آموزشی سپری کنند در نظر گرفته شده است.


هاشمی در ادامه بیان داشت: همچنین بنیاد ملی نخبگان نیز برای این افراد تسهیلاتی را در نظر گرفته از جمله کمک هزینه های سفر مطالعاتی و مجوز خروج برای ادامه تحصیل و غیره که شامل افراد برگزیده می شود.


تگ ها آزمون المپیاد دانشجویی سراسر کشور آزمون المپیاد دانشجویی سراسر کشور

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی