پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          29 بهمن 1391 - 17 February 2013







اعلام آمادگی ایران و کردستان عراق برای تبادل استاد و دانشجو



معاون دانشجویی وزارت علوم و مشاور آموزش عالی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در نشستی مشترک برای تبادل استاد و دانشجو و دیگر همکاری‌های فرهنگی اعلام آمادگی کردند.




پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست هیئت عالی اقلیم کردستان عراق با معاون دانشجویی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ایران به منظور تبادل فرهنگی در دفتر آن معاونت برگزار شد.

محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در نشست همکاری فرهنگی میان ایران و کردستان عراق ضمن اعلام آمادگی برای بورسیه دانشجویان اقلیم کردستان عراق گفت: به غیر از بورسیه دانشجویان، آمادگی پذیرش دانشجویان آزاد را نیز داریم. به طور مثال در مقطع کاردانی 300 تا 400 هزار صندلی خالی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت دانشجویان اقلیم می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند. البته ما می‌توانیم دانشجویان دوره دکترا را برای فرصت‌های مطالعاتی پذیرش کنیم به گونه‌ای که در یک فرصت شش ماهه آنها با یک مقاله جهانی به کشور باز خواهند گشت. ما آمادگی تبادل استاد را نیز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر 60 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند در حالی که تنها حدود 14 هزار دانشجوی خارجی در ایران به تحصیل اشتغال دارند.

این مقام مسئول گفت: کشور ایران آمادگی دارد که دکترای پژوهش محور را بر اساس نیازهای جامعه به ویژه در بخش صنعت فراهم سازد. البته پیشنهاد می‌شود برای رفع نیازها یک کمیته مشترک بین کشور ایران و منطقه اقلیم کردستان تشکیل شود.

وی فرصت‌های مطالعاتی در ایران را نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی مناسب توصیف کرد و گفت: ایران در بسیاری از رشته‌ها همچون نانو، ژنتیک، شیمی و به ویژه در حوزه مهندسی دارای جایگاه شایسته‌ای در جهان است.

شیرزاد احمد نجار مشاور آموزش عالی نخست وزیر اقلیم نیز در این جلسه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دانش و معرفت یک مسئله انسانی است که ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. یکی از سیاستهای حکومت اقلیم، حمایت از دانشگاه و پیشرفت علمی است. به گونه ای که در دولت فعلی تاکید ویژه ای بر آن شده است و 10 تا 15 درصد از بودجه در منطقه اقلیم به سیستم آموزش عالی اختصاص داده شده است.

شیرزاد گفت: ما نیز مایل هستیم که تعداد دانشجویان اعزامی به ایران بیشتر شود که امیدواریم مسئولان ایرانی در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

طلعت طاهر محمد رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه صلاح الدین اربیل نیز از نیاز این دانشگاه به استاد زبان فارسی خبر داد و گفت: ما نیازمند حمایت ایران در زمینه زبان فارسی هستیم. همچنین درخواست داریم که کشور ایران زمینه را برای پذیرش دانشجویان این رشته در ایران فراهم آورد.






تگ ها دانشگاه خارجی دانشگاه ایران و کردستان عراق تبادل دانشجو بین ایران و عراق

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی