پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          20 اسفند 1391 - 10 March 2013





دنش‌آموزان معترض، خواستار لغو نتایج امتحان کنکور شدند




شماری از دانش آموزان معترض به نتایج امتحان کانکور امسال، امروز شنبه در کابل دست به تظاهرات زدند.
این تظاهرات از سوی داوطلبان امتحان کانکور ولایات نیمروز و کابل در مقابل وزارت تحصیلات عالی کشور و شورای ملی در اعتراض به تقلب در امتحانات کانکور با حضور بیش از ۵۰۰ تن از دانش آموزان برگزار شد.
داکتر فیض محمد زلان، در این باره گفت:"بدبختانه فساد مانند بخش های دیگر زندگانی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما در پروسه ملی کانکور نیز رخنه نموده و اینک به حدی رسیده که دیگر غیر قابل تحمل می باشد".
او خاطرنشان ساخت که تقلب در کانکور بر روحیه نسل جوان تاثیر بسیار سوء برجا گذاشته و احساس تبعیض و بی عدالتی اجتماعی را میان ایشان به وجود آورده که این احساس و عقده می تواند بر وحدت ملی صدمه‌ای جبران ناپذیر وارد نماید.


به گفته وی، برای اثبات تقلب در کانکور شواهد زیادی وجود دارد که حدود ۵۰۰ موارد آن را وزیر تحصیلات عالی خود اعتراف کرده است؛‌ اما اینکه آن ۵۰۰ مورد چه بوده توضیحی ارائه نکرد.
به باور او، در ولایت \'عقب مانده\' دایکندی ۸۶ درصد مشمولین امتحان، کامیاب گردیده اند؛ اما در کابل با وجود امکانات بسیار مساعد آموزشی تنها ۱۶ درصد موفق شده اند.


آقای زلان تاکید کرد که در فاریاب ۸۶ درصد مشمولین امتحان کامیاب شده اند؛ اما در مرکز همین زون در بلخ به مراتب پیشرفته، تنها ۲۳ درصد به مؤسسات تحصیلات عالی راه یافته اند.

به گفته وی، از ولایت غور ۶۴ درصد کامیاب گردیده اند؛ اما در مرکز همین زون در هرات که از لحاظ پیشرفت دومین ولایت کشور می باشد، تنها ۲۹ درصد کامیاب گردیده اند.

از سوی دیگر به گفته او، از ولایت دایکندی ۸۰۰ تن نمرات بالاتر از ۳۰۰ اخذ کرده اند؛ اما در مقابل از ۲۸ ولایت کشور مجموعا ۷۰۰ نفر چنین نمراتی به دست آورده و به دانشکده های عالی راه یافته اند؛ اما در مقابل از ۳۰ ولایت کشور به شمول کابل تنها ۱۴۹۴ نفر نمرات بالاتر از ۳۰۰ گرفته اند.
وی هشدار داد:"ما تظاهرکنندگان نه تنها نتایج \'تقلبی\' کانکور را نمی پذیریم؛ بلکه خواهان محاکمه شفاف تقلبکاران می باشیم".
او علاوه کرد مه صلاحیت امتحانات کانکور باید از وزارت تحصیلات عالی گرفته شده و به یک کمیته مستقل ملی سپرده شود.
آقای زلان خاطرنشان ساخت که برای جلوگیری از بی عدالتی در آینده، سهمیه تحصیلی بر اساس نفوس ولایات توزیع گردیده و برای آنعده از محصلینی که سویه تعلیمی شان نسبتا پایین می باشد، "فاکولته آمادگی" ایجاد گردد.

وی در پایان گفت که اگر در جریان یک هفته، نتایج کانکور باطل اعلان نگردد و وزیر تحصیلات عالی از وظیفه خود سبکدوش نشود، آنها در مقابل شورای ملی دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهند زد و تظاهرات خود را به ولایات کشور خواهند کشاند.

در همین حال، عبدالعظیم نوربخش؛ سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در گفتگو با آوا گفت که آنها امسال ۱۰۰ هزار از محصلان را در دانشگاه های دولتی و خصوصی جذب کرده اند که این یک روند بی سابقه است.

وی افزود:"وزارت تحصیلات عالی کشور یک ظرفیت بلند جذب که بی نتیجه ها بوده اند را در سایت این وزارت اعلان کرد و هیچگونه موردی در این خصوص نیست...نظر به سال های گذشته این فیصدی ها بالا رفت".

او تاکید کرد که به این منظور تمام بی نتیجه هایی که وجود داشتند بالاتر از ۲۵۰ بوده اند و پایین تر از ۲۳۰ که دختران بودند و همچنین ۲۰ هزار تن در مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی جذب می شوند.

نوربخش با رد هرگونه تقلب و عدم شفافیت تصریح کرد که برخی از بی نتیجه ها در مؤسسات نیمه عالی جذب خواهند شد.

با این حال آقای نوربخش تاکید کرد که آنها ۵۰۰ نفر از کسانی که می خواستند تقلب کنند را گرفتار کرده و را به مراجع عدلی و قضایی معرفی کرده اند.





تگ ها کنکور لغو کنکور پذیرش بدون کنکور اعتراض دانش آموزان به کنکور

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی