پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          15 فروردین 1392 - 04 April 2013


حوادث خشونت بار در دانشگاه اردن

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: حوادث خشونت بار در دانشگاه های اردن سالانه چندین کشته و زخمی برجا می گذارد.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش این شبکه،حوادث خشونت بار در دانشگاه های اردن متوقف نمی شود. در این حوادث در سالهای گذشته چندین نفر کشته و زخمی شدند. پس از حوادث خشونت بار در دانشگاه موته در جنوب اردن فعالیت های آموزشی در این دانشگاه به حالت تعلیق درآمده است. در درگیری های اخیر در این دانشگاه یک دانشجو کشته شد.
ایاد الجغبیر خبرنگار این شبکه در اردن در گزارشی در این زمینه افزود: مقامات اردنی به علت حادثه خشونت بار در دانشگاه موته که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد، فعالیت های آموزشی در این دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و دیگر فعالیتی در این دانشگاه دیده نمی شود. بسیاری از شهروندان اردن دلایل متعددی را برای حوادث خشونت بار در دانشگاه های این کشور مطرح می کنند که نبود مجازات های بازدارنده و وابستگی به عشیره و قبیله به جای وابستگی به کشور از مهم ترین دلایل است. هر ساله در اردن دستکم یک دانشجو به دلیل حوادث خشونت بار در دانشگاه های این کشور کشته می شود و ده ها نفر زخمی می شوند. ناظران اردنی تاکید می کنند تا زمانی که ریشه های بحران در نظام آموزشی این کشور حل و فصل نشود، خشونت ها در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور ادامه خواهد یافت.
امین عضایله عضو شورای آموزش عالی اردن گفت: دلایل زیادی درباره حوادث خشونت بار در دانشگاه های اردن وجود دارد. در صورتی که یک دلیل برای این خشونت ها وجود داشت می توانستیم این مشکل را به آسانی حل و فصل کنیم ولی دلایل زیادی در وقوع این خشونت ها وجود دارد که می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.
ماجد توبه روزنامه نگار اردنی گفت: باید اراده ای سیاسی در کشور برای حل این مشکل و مشکلات نظام آموزشی اردن ایجاد شود. خشونت های دانشجویی یکی از ابعاد بحران نظام آموزشعالی این کشور است. باید به دانشگاه ها استقلال کامل در تصمیم گیری داده شود و در تصمیمات دانشگاه ها دخالت نشود.

تگ ها حوادث خشونت بار حوادث در دانشگاه دانشگاه خارجی حوادث دانشگاه اردن

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی