پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          04 آبان 1392 - 26 October 2013


انصراف از تحصیل دانشجویان خارجی به دلیل دو برابر شدن شهریه

عده زیادی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین به دلیل افزایش دو برابری شهریه ها ناچار به انصراف از این دانشگاه شدند و بقیه دانشجویان درآستانه انصراف قرار دارند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، در پی افزایش دو برابری شهریه های دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیش از 100 نفر از دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه ناچار به انصراف از این دانشگاه شدند و بقیه دانشجویان درآستانه انصراف قرار دارند.

افزایش شهریه ها منجر به افت شدید ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه شده است.

دانشجویان دلیل اعتراض خود را اینگونه عنوان کردند که در شرایط پذیرش و ثبت نام اولیه ذکر شده بود که شهریه به صورت تومان، معادل نرخ ارز مرجع یورو دریافت خواهد شد، و تغییر شهریه ها از نرخ ارز مرجع به مبادلاتی خلاف شرایط مذکور است.

نکته قابل توجه این است که دانشجویان در ابتدای ثبت نام با برآورد هزینه های تحصیلی و توانایی پرداخت آن، طبق نرخ ارز مرجع، وارد دانشگاه شده و به یکباره در نیمه راه تحصیلی شان با این افزایش ناگهانی مواجه شده اند.

بعنوان مثال شهریه تخصیص داده شده به دانشجویان رشته‌های عمومی 550 هزارتومان بود که به حساب دانشگاه واریز می‌شد ولی از این ترم باید مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان بابت شهریه پرداخت شود . این مبلغ برای دانشجویان مهندسی بیشتر می‌شود.

دانشگاه قادر به ارایه حداقل امکانات رفاهی نیست

همچنین این دانشجویان مدعی هستند که با وجود پذیرش تعداد زیاد دانشجویان غیرایرانی، دانشگاه قادر به ارائه حداقل امکانات رفاهی مانند خوابگاه و غذا نبوده است و تعداد کثیری از دانشجویان پسر و بویژه دختر مجبور به سکونت در خانه های اطراف دانشگاه و ناچار به پذیرفتن مشکلات ناشی از آن شده اند.

جدای از دانشجویان خارجی یک هزار دانشجوی پناهنده افغانی در ایران در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در آستانه انصراف از تحصیل قرار گرفته اند.

به گفته دانشجویان شهریه خوابگاه‌ها نیز افزایش یافته و از ترمی 360 هزار تومان به 800 هزار تومان افزایش یافته و همه این مسائل باعث مستاصل شدن و سردرگمی دانشجویان شده است.

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه امام خمینی دی ماه هر سال طی اطلاعیه ای در سایت دانشگاه اعلام می‌شود و متقاضیان که اکثرا قشر مهاجر افغانی در ایران هستند، می توانند با پرداخت شهریه مربوط به هر رشته در دانشگاه پذیرش شوند.

نرجس حسنی مسئول پذیرش دانشجویان خارجی غیر بورسیه دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین دراین خصوص به مهر گفت: از سال 86 که دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شد، شهریه دانشجویان به یورو دریافت می شد.

وی ادامه داد: همچنین طبق شیوه نامه دانشگاه، باید سالانه 15 درصد شهریه دانشجویان خارجی افزایش می‌یافت که این کار انجام نشد و هر سال یک شهریه تقریبا ثابت از دانشجویان دریافت شده است.

مسئول پذیرش دانشجویان خارجی غیر بورسیه دانشگاه امام خمینی (ره) افزود: تا اینکه امسال سایت بانک مرکزی تغییر نرخ یورو، از نرخ ارز مرجع به مبادلاتی را اعلام کرد که همین مساله باعث افزایش شهریه دانشجویان شده است و دانشگاه افزایش شهریه نداده است.


تگ ها شهریه دانشگاههای خارجی شهریه دانشگاه در خارج از کشور اعتراض دانشجویان به شهریه دانشگاهی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی