پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          05 آبان 1392 - 27 October 2013


نگرانی مقامات چین از افزایش نرخ خودکشی دانشجویان این کشور


مشکلات جدی و دشواری‌ها برای ورود به بازار کار و کاهش امید به زندگی و آینده در میان جوانان چینی موجب افزایش نگران‌کننده نرخ خودکشی در میان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این کشور شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خودکشی یک دانشجوی سال آخر در رشته امور مالی که خود را از طبقه پانزدهم خوابگاه به پایین پرت کرده بود، موجب شد مسئولان دانشگاه «شن‌ژن» در جنوب چین به یک ارزیابی جدی برای جلوگیری از خودکشی دانشجویان دست بزنند.

مسئولان این دانشگاه تاکید کردند که این ارزیابی‌ها شامل مشاوره‌های روانپزشکی به دانشجویان نیز می‌شوند. یک روز پس از خودکشی دانشجوی رشته امور مالی، روزنامه «گوانگ‌ژو دیلی» از خودکشی یک دانشجوی دیگر دختر خبر داد.

به دنبال این اتفاق، مرکز کنترل و مراقبت از بیماری‌های چین گزارش داد که خودکشی مهمترین عامل مرگ و میر در میان جوانان 15 تا 34 ساله چینی است و کارشناسان در بررسی‌های پزشکی خود دلیل اصلی آن را استرس‌های ناشی از تحصیل عنوان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، بنابر اعلام محققان چینی و با اذعان وزارت علوم این کشور، یکی از عوامل موثر در این خودکشی‌ها، مشکلات و سختی‌های ورود به بازار کار برای فارغ‌التحصیلان است.

این عامل با فداکاری‌های خانواده‌ها به ویژه در نواحی روستایی که هزینه تحصیلات دانشگاهی فرزندانشان را تامین کرده و سبب تشدید احساس شرمندگی در دانشجویان می‌شوند، تقویت می‌شود چرا که این دانشجویان از اینکه نتوانسته‌اند توقعات خانواده‌هایشان را در یافتن شغل مناسب برآورده کنند، احساس شرمندگی و ناامیدی کرده و دست به خودکشی می‌زنند.

کارشناسان علوم پزشکی «گوانگ‌ژو» گزارش می‌دهند که علاوه بر این برای بسیاری از دانشجویان چینی که بیش از حد از سوی خانواده‌هایشان حمایت می‌شوند، ترک خانه و رفتن به دانشگاه دشوار است.

دانشگاه صنعتی «دونگ‌گوان» نیز دانشجویان تازه وارد خود را ملزم به امضای تعهدنامه‌ای کرده است که در آن ذکر شده است کلیه مسئولیت‌ها و عواقب ناشی از اقدام به خودکشی یا آسیب رساندن به خود بر عهده خود دانشجویان خواهد بود و این توافقنامه به امضای بیش از 5000 دانشجوی این دانشگاه رسید.

تگ ها خودکشی دانشجویان در چین علت خودکشی دانشجویان علل خودکشی دانشجویان علت خودکشی بین دانشجویان جوان

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی