پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          07 آبان 1392 - 29 October 2013


برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی اصلاح شد و پذیرش دانشجو با شرایط جدید


معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه آیین نامه برگزاری دوره های مشترک آموزش عالی به زودی توسط وزیر علوم به دانشگاههای کشور ابلاغ می شود، از امکان پذیرش دانشجو در این دوره ها از نیمسال بعدی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین آیین نامه ای که قرار است معاونت آموزشی وزارت علوم با تایید وزیر جدید علوم به دانشگاههای کشور ابلاغ کند، گفت: آیین نامه "برگزاری دوره های مشترک آموزش عالی با همکاری دانشگاههای خارجی" به زودی به دانشگاههای کشور ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه این آیین نامه در مقاطع تحصیلات تکمیلی اجرا می شود اما در موارد خاص ممکن است در مقاطع پایین تر نیز به اجرا در آید، درباره برخی جزئیات این آیین نامه، اظهار داشت: کمیته ای در معاونت آموزشی و زیرمجموعه شورای گسترش وزارت علوم با عضویت دانشگاهها تشکیل شد و ماموریت یافت همکاری آموزش عالی کشور  با دانشگاههای خارجی مورد بازنگری قرار گیرد؛ بر این اساس شیوه ای به منظور ارائه برخی ضوابط و شرایط برگزاری دوره های مشترک در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره ها، گفت: گسترش مرزهای دانش، شناسایی توانمندیهای کشور به جهانیان، تبادل تجارب دو طرف، استفاده از امکانات سایر دانشگاهها، ارائه خدمات به کشورهای منطقه مجموعه ای از اهداف برگزاری این دوره ها به شمار می آیند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به سایر بخشهای این آیین نامه، اضافه کرد: شرایط موسساتی که می توانند دوره های مشترک برگزار کنند، الزامات و چگونگی برگزاری این دوره ها در قالب دستورالعملی آماده ابلاغ به دانشگاهها شده است.

نادری منش درباره مکان برگزاری این دوره ها با کشورهای خارجی، گفت: این دوره ها در داخل و خارج کشور برگزار می شوند اما قطع به یقین تمام دوره ها صرفا خارج از ایران برگزار نمی شوند؛ بلکه این دوره ها یا به طور کامل در ایران یا بخشهایی از آن در کشورهای طرف قرارداد تشکیل خواهند شد.

وی درباره اقدام دانشگاهها بعد از ابلاغ آیین نامه مذکور، خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ، دانشگاهها می توانند با کشورها تفاهم نامه امضا کنند و بر اساس این آیین نامه هر زمان آمادگی برگزاری وجود داشت، پذیرشها و کلاسها از ترم آینده تشکیل می شود.

این مقام مسئول وزارت علوم با یادآوری اینکه هم اکنون برخی دانشگاهها اقدام به برگزاری دوره های مشترک کرده اند به معایب این دوره ها اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته این دوره ها برگزار می شد اما به علت پاره ای مشکلات، منجر به تعطیلی ادامه پذیرشها شد؛ اما آیین نامه مذکور سعی به برطرف شدن نقاط ابهام کرده است؛ به عنوان مثال صدور مدرک پایان دوره به صورت مشترک توسط هر دو موسسه و با تایید وزارت علوم صادر می شود.

نادری منش ادامه داد: بر این اساس، نگرانیها درباره مورد تایید بودن و اعتبار داشتن این دوره ها برطرف می شود.

وی تاکید کرد: اگر موسسه ای بدون تایید و مجوز وزارت علوم به برگزاری این دوره ها حتی با دانشگاههای معتبر خارجی اقدام کند، مدرک تحصیلی داوطلب و آن دوره توسط وزارت علوم باطل اعلام می شود و تایید نخواهد شد.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، دانشجویان این دوره ها همانند دانشجویان شهریه پرداز می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برخوردار شوند.

 

تگ ها پذیرش دانشجوی خارجی پذیرش دانشجوی خارجی در کشور دانشجویان خارجی در کشور

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی